Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 vliegjes en een spinnetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 vliegjes en een spinnetje

    Pff, eindelijk nog es een streepke zon Mijne tuin is niet echt een insectenparadijs, maar af en toe vind ik zo nog es iets.

    Deze lijkt door een photoshop filter getrokken te zijn, maar toch is dat niet zo. Enkel omgezet van raw naar jpg en gecropt:

    En nog maar es een vliegje (die zitten er voldoende in mijnen tuin )

    Dit spinnetje hing in 'the middle of nowhere'. Ook met het blote oog was er zelfs geen draadje te bespeuren. 't Zijn straffe tisten, hè


    Peter

  • #2
    Re: 2 vliegjes en een spinnetje

    Ik vind bij 1 en 2 wat te weinig DOF , maar als ik naar de belichtingtijden kijk had je niet veel keuze om met natuurlijk licht te schieten.
    Het is maar een gedacht maar ik denk dat die 1/15sec f/6.3 voor foto 1 beter had geweest .
    De scherpte en de kleuren zijn dan weer
    canon EOS 350D , Sigma 180 mm f3,5 EX DG macro, 18/55mm en 55/200mm kitlenzen ,Canon EF 100-400mm f4.5-5.6L IS USM

    Comment


    • #3
      Re: 2 vliegjes en een spinnetje

      Oorspronkelijk geplaatst door stéphane
      Ik vind bij 1 en 2 wat te weinig DOF , maar als ik naar de belichtingtijden kijk had je niet veel keuze om met natuurlijk licht te schieten.
      Het is maar een gedacht maar ik denk dat die 1/15sec f/6.3 voor foto 1 beter had geweest .
      De scherpte en de kleuren zijn dan weer
      Tja, mijn fout, was het vergeten te melden dat de kleine DOF wel degelijk de bedoeling was Als ik zo'n beestje frontaal voor de lens krijg, dan vind ik het zo wel iets hebben. Ik had uiteraard de DOF groter kunnen nemen, maar ik persoonlijk hou er zo wel van (da's persoonlijke keuze natuurlijk )
      Maar alleszins bedankt voor je eerlijke mening

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: 2 vliegjes en een spinnetje

        ga voor de eerste opname, vind nl de dof juist erg leuk zo.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 2 vliegjes en een spinnetje

          Voor mij op nr1...de laatste,nr2 en dan nr1.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment

          Working...
          X