Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Beste Pendragon,
Ik heb het je al gezegd ; ik ben gek op die "beperkte-dof-platen". Door de omgeving/achtergrond zeer onscherp weer te geven, gaat alle aandacht naar de essentie, naar één onderwerp. Geen storende elementen, eenvoudige compomogelijkheden...
Eén is prachtig omdat het spinnetje door het frontale (en lagere) camerastandpunt een beetje 'menselijke trekjes' krijgt. Verbeten trekjes, lippen op elkaar geklemd, klemt ie zich wanhopig vast aan de laatste strohalm
Voor mij mag deze tegen de muur !!!
Groetjes, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Beste Pendragon,
Ik heb het je al gezegd ; ik ben gek op die "beperkte-dof-platen". Door de omgeving/achtergrond zeer onscherp weer te geven, gaat alle aandacht naar de essentie, naar één onderwerp. Geen storende elementen, eenvoudige compomogelijkheden...
Eén is prachtig omdat het spinnetje door het frontale (en lagere) camerastandpunt een beetje 'menselijke trekjes' krijgt. Verbeten trekjes, lippen op elkaar geklemd, klemt ie zich wanhopig vast aan de laatste strohalm
Bedankt voor jullie reacties Dat motiveert om verder te experimenteren met dit type macro's.
Foto 1 is ook mijn favoriet.
Ik verkreeg dit effect door de foto van bovenaf te maken. De spin zat aan de top van een irisblad en ik ben er gewoon boven gaan hangen.
Alle 3 fraai genomen, maar voorkeur voor nrs 1 en 3. Nr 1 door de kleine Dof en camerastandpunt en bij de derde loopt dat blad zo heerlijk krom weg...
Groetjes Edwin
Beste Pendragon,
Voor mij mag deze tegen de muur !!!
Groetjes, Kariboe
voor mij ook nr 1 topfoto!!! proficiat
Dacht dat je een laag standpunt genomen had maar idd nu je het zegt je hangde erboven, ook prachtige belichting en kleur!!!!
Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
Altijd welkom:http://martine.launoy.be
Comment