Hehe, 't seizoen is begonnen !!!
Knappe plaat, moeilijke vlinder, vooral vlak in de zon. Op het randje van uitbranding...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Knappe foto met goede belichting. Scherpte op achtervleugels had idd wel wat meer mogen zijn.
Volgens mij is dit wel een klein geaderd witje (Pieris napi). De aders op de onderzide van de vleugels zijn nog net te zien. De enkele zwarte vlek duidt op een mannetje.
Knappe foto met goede belichting. Scherpte op achtervleugels had idd wel wat meer mogen zijn.
Wel, om eerlijk te zijn, ik had maar één foto kunnen nemen van deze vliner. Deze verdween meteen daarna naar voor mij onbereikbaar gebied, en daar ik beperkt zat in tijd...
Oorspronkelijk geplaatst door Jorgen_R
Volgens mij is dit wel een klein geaderd witje (Pieris napi). De aders op de onderzide van de vleugels zijn nog net te zien. De enkele zwarte vlek duidt op een mannetje.
De foto's nemen is op zich al niet makkelijk, maar er dan nog eens de juiste naam bij plaatsen al even min. Ben je er zeker van dat ik het verkeerd op heb met de soort...?
Het is op de foto niet goed te zien, maar op de rechteronderzijde van de vleugels zijn er zwart geaccentueerde aders te zien. Dit kan soms (zeker niet altijd) ook wat op de bovenzijde te zien zijn. Bij een klein koolwitje zijn er ook soms aders te zien maar deze zijn gelig. Ik houd het dus op een klein geaderd witje.
Mooi, maar iets meer scherptediepte had gemogen. Is idd op randje van overbelichting. Ik kan me wel voorstellen dat je geen uur de tijd hebt om dit vast te leggen dus toch
Vind hem wel geslaagd, omdat ik maar al te goed besef hoe moeilijk het soms is om dergelijke exemplaren te benaderen en dan nog eens goed vast te leggen.
Comment