Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegende muggen....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vliegende muggen....

Inderdaad heel moeilijk.
    Ik heb gewoon niet de indruk van naar vliegende muggen te kijken.
    (Eerder iets van platgeslagen muggen, met al die ledematen die in een andere richting wijzen.)

Comment

Re: Vliegende muggen....

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
      als ik deze topic zag van je, had ik er precies meer van verwacht tov van je andere foto's/opstelling/kennis.

Is dit met de nieuwe opstelling??? en gelukkig dat dit een test is, dus ik wacht op de "mooie/goede" resultaten...
      Idd, ook bij mij zijn niet alle foto's perfect. Normaal zou ik deze niet posten maar ze hebben een afzonderlijke waarde juist omdat het zo moeilijk is om dergelijke kleine bijna doorzichtige wenzens te fotograferen. Als ik de volgende maal betere kwaliteit aflever zul je merken dat ik ook moet leren uit mijn opstellingen. De eerste mug die ik kon detecteren gaf mij een kick. Nu weet ik dat er meer inzit, nog kleinere. Ook de belichting was hier niet optimaal. Vandaar dat ze met bijna een zwarte achtergrond opgenomen zijn. Normaal moet er een 3de flits bij, die is ook voorzien maar mobiel blijven met een uitrusting die 8 kg weegt en uren het geheel in de lucht houden richting muggen is zelfs voor een getrainde, gespierde atleet nog lastig, laat staan voor opa!

Maar ja, je hebt gelijk, de foto zelf kan vele beter..... en dit komt nog wel.

ps: mijn lens was iets verdaaid en ik had dit maar deze morgen gezien. Ik heb de calibratie lat terug opgelegd om de focus in te stellen en die stond een heel stuk naar voor. Vandaar dat de poten eerder scherp waren terwijl het lijf meer uit focus was. Vergeet niet dat ik tijdens de opnames het focuspunt niet meer kan controleren. Enkel kan ik nog de cijfers op de schaal in de gaten houden. Die heb ik nu genoteerd zodat ik een vlugge controle heb als de lens toch verdraaid. Het verdraaien komt omdat ik soms de lens vasthoud om de setup rond mijn nek op te hangen. Dit zijn allemaal kleine technische problemen die met de tijd minder zullen voorkomen.

Frans
      Last edited by frans_vdm; 21 april 2006, 18:58.

Comment

Working...
      X