Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit kan er zeker en vast door Volgende maal toch proberen van het voorste stuk van de bloem wat meer scherpte te geven dmv iets meer dof maar das mss muggeziften.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Niet zomaar en witje! Dit lijkt mij het groot geaderd witje (Aporia crataegi).
Het groot geaderd witje komt in grote delen van Europa voor waaronder in Nederland en België als dwaalgast. Staat desalniettemin op de Rode lijst als verdwenen!
Waardoor ook de moeilijkheden beginnen met het uitbranden van de witte delen.
Mooi, je hebt de drukke achtergrond goed wazig gehouden met het gebruikte diafragma. Ik denk dat je hier weinig keuze had, ofwel zoals nu met de DOF op het randje ofwel met een ander diafragma waardoor de achtergrond meer naar voor komt.
Over de scherpte is al genoeg gezegd waarin ik meega. Hvr_oosterzele heeft inderdaad gelijk dat dit een groot geaderd witje is. Als ik het goed voorheb zijn er denk ik wel enkele stabiele populaties in bepaalde delen van de ardennen. Het blijft toch een prachtige waarneming!
zag ik ergens de titel : "Witje" ??? dan wordt mijn aandacht meteen getrokken
Er is op deze foto idd wel wat aan te merken. En dan wil ik het eigenlijk niet hebben over die kloonvlekkken in de rechter bovenhoek wat ik als een 'ongelukje' of 'onervarenheid met PS' beschouw, maar wel over het standpunt waarom deze foto genomen is.
Zelf heb ik met flinster vorig jaar massa's van deze gasten gezien in La Brenne ... tot vervelens toe. Ik heb er dan ook 'enkele' foto's van.
Wat is nu verschillend aan mijn foto's tov van jouw foto, als we ff alleen naar het standpunt kijken ...
....
....
ik maak mijn foto altijd vanuit een standpunt (ietsje) LAGER dan de vlinder (ik kijk dus lichtjes omhoog) waardoor ik meer ruimte heb achter de vlinder en daardoor (mits wat geluk en kunde) een effen achtegrond kan bekomen.
Jouw foto is genomen ietsje hoger dan de vlinder, waardoor je naar beneden kijkt en dus steeds gras e.d. vlak achter de vlinder zal hebben. -> zo kun je nooit een mooie egale achtergrond bekomen.
Dus ga volgende keer een door de knieen (of zelfs plat op de buik )
Comment