Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lophophora williamsii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lophophora williamsii

of Peyotl cactus. De extreme DOF werd bekomen door 5 opnames met mijn MP-E65 @ F13 te combineren met het programma Helicon Focus.

Re: Lophophora williamsii

ja , watte ! excellente dof! 5 shots aan elkaar gestitchd ? maar het resultaat mag er zeker zijn ! en dat wil zeggen, dat wij nog meer moeite moeten gaan doen in de toekomst!

Comment

knap gedaan en een mooi resultaat hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb Helion Focus als test staan, maar slaag er niet in om de foto's op elkaar te leggen. De bloemen van deze Lophophora zijn bij mij ongeveer een 1,5cm in diameter, en als ik er vijf na elkaar neem met verschillende diepte-scherpte, wijkt de bloemrand van de eerste foto enorm af van de vijfde.
        Kan je effen uitleggen hoe je tewerk gaat ? Misschien ook even de 5 verschillende foto's tonen. Dit moet volgens mij wel kunnen in deze situatie.
        thx

ANders knappe opname. Die bij mij bloemen nog iets witter en een heel flets-roze. Ze staan ook wel in de nok van de serre, juist onder het glas, onbeschermd
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
          Ik heb Helion Focus als test staan, maar slaag er niet in om de foto's op elkaar te leggen. De bloemen van deze Lophophora zijn bij mij ongeveer een 1,5cm in diameter, en als ik er vijf na elkaar neem met verschillende diepte-scherpte, wijkt de bloemrand van de eerste foto enorm af van de vijfde.
          Kan je effen uitleggen hoe je tewerk gaat ? Misschien ook even de 5 verschillende foto's tonen. Dit moet volgens mij wel kunnen in deze situatie.
          thx

ANders knappe opname. Die bij mij bloemen nog iets witter en een heel flets-roze. Ze staan ook wel in de nok van de serre, juist onder het glas, onbeschermd
          Er zit idd verschil op maar blijkbaar werkt Helicon dat verschil weg. Ik heb wel het eindresultaat lichtjes moeten croppen. Veel ervaring heb ik niet, 't was een eerste test.

Dit zijn de fotos :

PS : ik heb ook Lophophoras die veel witter zijn. Zouden er dan verschillende bestaan?

Comment

thx,
            ik ga de faccetten er eens uit knippen en kijken of ik hetzelfde kan verkrijgen.
            Het lijkt allemaal poepsimpel, maar goed lukken gaat toch niet, voorlopig.

Er bestaan enkele, toch volgens diverse strekkingen, soorten Lophophora's. Waar ik echter het meest in geloof is dat de bodemsamenstelling, kweekwijze een enorme invloed hebben op groei, bloei, ..
            Ik ben een ultra-harde kweker (max 3 maanden water op één jaar) en deze planten groeien zoviezo al heel traag. Mijn plantjes thuis zijn zo'n 30 jaar oud (ik heb er ongeveer 10) en zitten nog allemaal in een potje van 9 cm, alhoewel 12cm meer en meer welkom zal zijn.
            Naast de kweekomstandigheden, heb ik de indruk dat de plant zelf heel onstabiel is in kleurenpallet. Maar nu ben ik sterk off-topic bezig !!!

Comment

Afgezien van het feit dat de naam van de bloem direct afkomstig lijkt uit een Harry Potter-boek (en de verzorging van de plant idem dito), is de gebruikte techniek ook erg interessant. Nu nog een keer uitproberen met een miertje (braaf... mooi zitten... stil zitten... braaf beestje -WHAM- goedzo... nu ziet je netjes stil...)

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                Afgezien van het feit dat de naam van de bloem direct afkomstig lijkt uit een Harry Potter-boek (en de verzorging van de plant idem dito), is de gebruikte techniek ook erg interessant. Nu nog een keer uitproberen met een miertje (braaf... mooi zitten... stil zitten... braaf beestje -WHAM- goedzo... nu ziet je netjes stil...)

Groeten, Miriam
                Dat is idd de grootste beperking van de techniek, het onderwerp moet mooi stil blijven zitten .

Comment

Voor de "Harry Potter"-adepten, ...
                  Hier enige uitleg over het cactusgeslacht "Lophophora"

http://en.wikipedia.org/wiki/Lophophora

Dit genus heeft zijn bekendheid vooral te danken aan het feit dat er veel mescaline aangemaakt wordt, let wel, dit geldt enkel voor de planten op de vindplaats waar de zon bikkelhard is en de planten uiterst langzaam groeien.
                  Planten geteeld in serres hebben die eigenschap gelukkig niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                    thx,
                    ik ga de faccetten er eens uit knippen en kijken of ik hetzelfde kan verkrijgen.
                    Het lijkt allemaal poepsimpel, maar goed lukken gaat toch niet, voorlopig.

Er bestaan enkele, toch volgens diverse strekkingen, soorten Lophophora's. Waar ik echter het meest in geloof is dat de bodemsamenstelling, kweekwijze een enorme invloed hebben op groei, bloei, ..
                    Ik ben een ultra-harde kweker (max 3 maanden water op één jaar) en deze planten groeien zoviezo al heel traag. Mijn plantjes thuis zijn zo'n 30 jaar oud (ik heb er ongeveer 10) en zitten nog allemaal in een potje van 9 cm, alhoewel 12cm meer en meer welkom zal zijn.
                    Naast de kweekomstandigheden, heb ik de indruk dat de plant zelf heel onstabiel is in kleurenpallet. Maar nu ben ik sterk off-topic bezig !!!

Nog meer off-topic:

Zeer juist Wim, ik heb de laatste 20 jaar een paar duizend Lophophora's gezaaid en als die de eerste maal bloeien varieert de kleur van sneeuwwit tot donker roze, al dan niet met strepen. Ook de import zaden geven later diverse kleuren, goed te begrijpen als je de diverse varieteiten ziet op de vindplaatsen. Ik heb nog enkele importplanten staan waarvan de bloemkleur in de loop der jaren veranderd is, waarschijnlijk te wijten aan het veranderen van substraat. Ik zet ze nu in 80% bims, nu nog de kleur in het oog houden.
                    Bij geënte planten speelt de soort onderstam volgens mij ook een rol.

grtz.
                    JP

Comment

Waar dit qua techniek over gaat is me nog niet helemaal duidelijk. Maar ik wil wel even zeggen dat ik het een hele mooie vind.

Grt
                      Roevca

Comment

@Roevca

Het probleem qua techniek, is dat er hier nog van die gekken zitten die naast het fotograferen ook nog bezig zijn met pittige hobby's, oa cactussen ... En dat zijn er meer dan we durven denken. Ik ken er hier zeker al een 10-tal

Comment

Dit is een knappe foto en een knap staaltje techniek. Heel fijn afgewerkt. Ik wist niet dat het kon... En laten we wel wezen, ik vind dit mooi
                          Maar Hans, laat nu net de beperkte DOF en die zalige OOF datgene zijn wat ik het leukste vind aan MACRO- en MICROfotografie...
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                          X