Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Beetje meer volgehouden dieptescherpte en een beetje meer algehele scherpte.
Hoe kan ik dit bekomen? Als ik mijn objectief richt op het onderwerp die ik wil scherpstellen en ik ga een klein beetje achteruit of vooruit of ik draai aan het objectief dan wordt de scherpstelling verplaatst. Ik heb deze foto's getrokken op ongeveer 1 cm afstand en uit vrije hand.
Hebben jullie een tip?
Hoe kan ik dit bekomen? Als ik mijn objectief richt op het onderwerp die ik wil scherpstellen en ik ga een klein beetje achteruit of vooruit of ik draai aan het objectief dan wordt de scherpstelling verplaatst. Ik heb deze foto's getrokken op ongeveer 1 cm afstand en uit vrije hand.
Hebben jullie een tip?
artikel over scherpte, onscherpte en scherpstellen
en via zoekfunctie op scherpte,dof,...enz.
Thx , ik ben ondertussen wat gaan oefenen op manueel. Op verschillende waarden gaan instellen Diafragma, sluitertijd en iso en zie duidelijk het verschil.
Ik zal deze 2 pagina's eens flink door nemen.
Comment