Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe lens.

Ik heb vandaag mijn 100mm 2.8 binnen - en heb even deze 2 foto's gemaakt.
    Ben tevreden over het objectief - kan niet wachten tot de echte lente

Wat vinden jullie ervan?
    Tips en commentaar zijn welkom.
    Roth-Mastwq

Re: Nieuwe lens.

het zijn natuurlijk nietszeggende testfoto's, maar ... misschien toch bij je serieus werk wat meer aandacht gaan besteden aan de witbalans.De scherpte heb je al

Comment

Hallo Roland,

Bij de tweede heb ik er een soort groene gloei aangegeven (vind ik wel mooi bij het goud) Bij de eerst klopt het dat de witbalans niet helemaal goed is.
      Maar nu is mijn vraag toch egenlijk wel - hoe moet ik dat in mijn camera regelen?
      Roth-Mastwq

Comment

Bij een D70 is dat een knopje + instelwiel ofwel in het menu, vermoed dat het bij een Canon 300D niet anders is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
          Bij een D70 is dat een knopje + instelwiel ofwel in het menu, vermoed dat het bij een Canon 300D niet anders is.
          Dat is ook zo bij de 300D - dan krijg je verschillende keuzes.
          Meestal staat die op AWB. Niet goed dus zo te zien.
          Wanneer moet je dan welke instelling kiezen?
          Roth-Mastwq

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roth-Mastwq
            Hallo Roland,

Bij de tweede heb ik er een soort groene gloei aangegeven (vind ik wel mooi bij het goud) Bij de eerst klopt het dat de witbalans niet helemaal goed is.
            Maar nu is mijn vraag toch egenlijk wel - hoe moet ik dat in mijn camera regelen?
            Hier heb je waarschijnlijk met gemengd licht gefotografeerd, later buiten zal dat eenvoudiger zijn daar zet je in je menu de WB op zon of bewolkt of op een vaste waarde of nog veel beter neem al je foto's in raw dan bepaal je de WB zelf naar keuze bij de ontwikkeling. Dit is ook in jpeg mogelijk in PS maar niet zo goed te doen en veel minder nauwkeurig en met veel minder speelruimte.
            Een hulpmiddel is bvb de whiball kaartjes, gemakkelijk te gebruiken en klein van omvang.

Ook zie ik daar je de laatste op F18 nam je enkele stofjes op je sensor hebt, eigenlijk niets om over naar huis te schrijven maar in de toekomst wel wegclonen hé

Voila weeral enkele avonden gevuld om te oefenen tijdens het rotweer.
            Last edited by Guest9; 16 maart 2006, 23:11.

Comment

Klopt - ik heb 2 verschillende lampen gebruikt.
              Dat word schoonmaken - zie ze eigenlijk nu niet zitten
              Roth-Mastwq

Comment

ai ai, nog een foutje je foto staat in ADOBE RGB inplaats van in sRGB.
                de kleuren ervan zijn natuurlijk ook niet goed zo hé voor het internet gebruikt men sRGB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                  ai ai, nog een foutje je foto staat in ADOBE RGB inplaats van in sRGB.
                  de kleuren ervan zijn natuurlijk ook niet goed zo hé voor het internet gebruikt men sRGB
                  Geef dat dan zo veel verschil?
                  En hoe doe ik dat eigenlijk in sRGB zetten
                  En als je het nou laat afdrukken tot ''echte'' foto's stuur je het dan ook op in sRGB? Zoals je merk snap ik daar ook niet veel van
                  Roth-Mastwq

Comment

Geef dat dan zo veel verschil?
                    Ja, toch wel ja.

En hoe doe ik dat eigenlijk in sRGB zetten
                    En als je het nou laat afdrukken tot ''echte'' foto's stuur je het dan ook op in sRGB? Zoals je merk snap ik daar ook niet veel van
                    Voor labo typisch in sRGB. Voor drukwerk afspraak met de drukker.

Hier kan je er veeel over lezen en leren :

Beste documentatie die ik al heb gevonden.

Comment

Merci
                      Roth-Mastwq

Comment

Working...
                      X