Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste post

Wat vinden jullie? Hoort het hier thuis?

Mvg
    ES
    BD0543BE

Re: Eerste post

Natuurlijk hoort hij hier thuis.Wel een rare achtergrond,onderwerp een beetje donker en mag ookiets scherper.Toch mooie poging Zeker verder doen!
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
      Natuurlijk hoort hij hier thuis.Wel een rare achtergrond,onderwerp een beetje donker en mag ookiets scherper.Toch mooie poging Zeker verder doen!
      Wat de achtergrond betreft, dat is de rest van de struik en de zon. De foto is genomen met tegenlicht. En ik heb ze dan in photoshop-elements bewerkt door de donkere delen wat lichter te maken en de lichte wat donkerder. Ik moet op dat vlak nog het juiste evenwicht vinden. Op het origineel was het onderwerp wel nog veel donkerder.
      Wat het scherpstellen betreft, dat heb ik manueel moeten doen want met de autofocus lukte het helemaal niet. Ik vraag me trouwens af waarom niet.
      Mvg
      ES
      BD0543BE

Comment

Begin mss eens eerst met gewone opname en niet direct het moeilijke,tegenlicht enz.Mss teveel wind?Macro's scherpstellen doe ik,en de meeste denk ik,altijd manueel.
        Eigenlijk zouden,zeker beginners,toch beter spontaan EXIF vermelden.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

als ik eerlijk ben, vind ik de achtergrond mooier dan het object zelf.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik sluit me volledig aan bij beide opmerlingen van Macroshopper. Dit is een foto die met zijn tekorkomingen toch vraagt naar meer. Opnames in tegenlicht zijn aartsmoeilijk als je ook nog eens detail in je onderwerp wilt. Macro's zijn op zich niet eenvoudig om goed te maken. Macro veronderstelt een behoorlijk dichtgeknepen lens, wat dan weer niet goed samengaat met een behoorlijke belichting van je onderwerp. Ik zou de lat in eerste instantieiets minder hoog leggen.
            fotosite

Comment

In dit geval is shadow recovery teveel gebruikt, omdat er halo's om de plant zit. Het was beter geweest om de voorgrond in te flitsen mbv een diffusor.
              Mocht je geen externe flitser hebben, dan kun je altijd nog een diffusortje bouwen van karton
              :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

Comment

Ik vind het een wonderlijk plaatje.
                En dat is een compliment.

De achtergrond is mooi, geeft een onaardse sfeer.

Voor de rest ben ik het met de overige commentaren geheel eens.
                ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
                Ook: DIGITAAL: Canon 20D

Comment

Bedankt voor de reacties, de adviezen en het compliment.
                  Mijn eerste reactie, toen ik de foto op mijn scherm zag, was dat ik ze best kon deleten. Het is pas na de aanpassingen met PS-elements dat ik dacht dat er toch iets in zat.
                  De foto is genomen met een diafragma-voorkeuze van 5.6,
                  sluitertijd1/2000, iso 200, 55mm.

En het was eigenlijk niet mijn bedoeling met deze foto te beginnen. Ik heb meer dan tien keer geprobeerd een andere te plaatsen, maar dat wilde maar niet lukken. Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik ze geplaatst heb want ik kan zeker wat leren uit jullie reacties.
                  Last edited by nestor; 15 februari 2006, 11:56.
                  Mvg
                  ES
                  BD0543BE

Comment

Speciaal fotoke...

Comment

Working...
                    X