Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook een hazelaar poging...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ook een hazelaar poging...

Met dank aan Gunther voor zijn scherpe oog. Ik wist niet dat deze bloemetjes bestonden.

Ook een macropoging hier. Ik ben hier nog niet zo in thuis. Dus alle tips zijn welkom
    of

Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: oo

Macro en wijdopen lens gaat in de regel niet zo goed samen.
    Tenzij je enkel de waterdruppels scherp wou mis je hier toch dieptescherpte.
    Ik weet niet met welke lens je deze genomen hebt maar zelfs het gedeelte waar de focus ligt is niet echt razendscherp te noemen.
    Als je met een macrolens werkt moet je er rekening mee houde dat de DOF daarvan zeer klein is, zodat je al snel naar diafragma's richting F16 aanmoet om wat scherpte in je foto te krijgen. Als deze met een zoomlens genomen zijn, zou ik ze toch ook wat dichter draaien, 6.3 of zoiets.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
      Macro en wijdopen lens gaat in de regel niet zo goed samen.
      Tenzij je enkel de waterdruppels scherp wou mis je hier toch dieptescherpte.
      Ik weet niet met welke lens je deze genomen hebt maar zelfs het gedeelte waar de focus ligt is niet echt razendscherp te noemen.
      Als je met een macrolens werkt moet je er rekening mee houde dat de DOF daarvan zeer klein is, zodat je al snel naar diafragma's richting F16 aanmoet om wat scherpte in je foto te krijgen. Als deze met een zoomlens genomen zijn, zou ik ze toch ook wat dichter draaien, 6.3 of zoiets.

hmmm...
      Met de canon Macro 100. Dus toch dichter zetten. Ik was er al bang voor. Ik was niet ontevreden maar ook nog niet helemaal TEvreden hahaha. Het ging mij idd om de druppel, in en op de bloem. Maar dat resultaat is dus ook nog niet goed?
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Re: Ook een hazelaar poging...

Voor mijn amateur oog is dit toch een bijzonder geslaagde poging!

Grts Janvangent
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Met de canon Macro 100. Dus toch dichter zetten.
          Ik ken de Canon 100mm niet, ik werk zelf met de Sigma 105mm macro.
          Die moet ik toch een heel eind dicht draaien op wat dieptescherpte te bekomen.
          Als het je natuurlijk alleen om de druppel te doen is ga je zover niet moeten gaan. Ik zou toch proberen met een dichter gedraaide lens, de druppel is moeilijk te beoordelen, lijkt goed te tekenen, de roze delen zijn soft. Mijn indruk is als je de roze delen mee scherp krijgt, de aftekening van de druppel op zich ook scherper zal ogen.
          fotosite

Comment

De Sigma 105 Macro heeft een soort indicator op de lens die aangeeft, ne het scherpstellen, wat het gebied is wat scherp gaat zijn. Ik moet er zelf ook nog meer leren om te gaan maar die zou je kunnen helpen.

Of de knop links onder aan de lens, moeilijk te bereiken. Die geeft je, welliswaar in een donker beeld, een idee van hoe de scherptediepte gaat zijn als je de foto neemt.

Ik heb ook pas een macro lensen maar het diafragma speelt hier een aanzienlijk grotere rol dan bij een niet Macro!!!
            Canon 350D - Sigma 18-125 - Sigma 20-40 2.8 EX DG - Sigma 105MM 2.8 Macro EX DG - Canon 70-200 4.0 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
              hmmm...
              Met de canon Macro 100. Dus toch dichter zetten. Ik was er al bang voor. Ik was niet ontevreden maar ook nog niet helemaal TEvreden hahaha. Het ging mij idd om de druppel, in en op de bloem. Maar dat resultaat is dus ook nog niet goed?
              Zeggen dat het slecht is....neen maar kan beter.Toch mooie poging
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Een niet onverdienstelijke poging, toch zou ik het druppeltje wat scherper willen zien, probeer een hele reeks te maken met diverse kleine diafragma’s speel een beetje met de belichting en vooral ook met de verlichting, als dat natuurlijk mogelijk is.
                Probeer de achtergrond ook niet te vergeten, soms geeft een stapje naar links of rechts een mooier achtergrond kleur.

Grt,
                Hexagon
                Grt,
                Hexagon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
                  Een niet onverdienstelijke poging, toch zou ik het druppeltje wat scherper willen zien, probeer een hele reeks te maken met diverse kleine diafragma’s speel een beetje met de belichting en vooral ook met de verlichting, als dat natuurlijk mogelijk is.
                  Probeer de achtergrond ook niet te vergeten, soms geeft een stapje naar links of rechts een mooier achtergrond kleur.

Grt,
                  Hexagon
                  yup.. helemaal gelijk. ALleen had ik in dit geval een zwart doek als achtergrond gebruikt. Dat vond ik wel mooi
                  Thnx voor de tips.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Zeker niet slecht hoor, alleen inderdaad een hogere waarde voor je F kiezen

Comment

Working...
                    X