Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geranium Johnson's Blue

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geranium Johnson's Blue

Het is veel te lang geleden dat ik nog eens iets in deze rubriek gepost heb.
    En om deze grijze dag snel te vergeten zat ik vanavond even in mijn archieven van vorige zomer te bladeren. Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit eerder foto's van bloemen gepost heb. Maar er is voor alles een eerste keer.
    Een van mijn lievelingsplanten uit de tuin, de Geranium Johnson's Blue.
    Foto 1 werd met de coolpix gemaakt, foto 2 met de D70.

[ in de rand ]
    Ik zit ook wat te experimenteren om mijn kaders + logo te vernieuwen.
    Wie daar op wil reageren is nu al van harte bedankt. Zijn ze op zich niet te groot? Je moet al op full screen (F11) gaan om ze volledig te zien. En is het logo op zich niet te groot? M.a.w. geeft het een informatieve meerwaarde of is het storend?

Foto 2 is eveneens een experiment, maar dan met DOF. Ik vond dit wel iets hebben. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
    Meer foto's op mijn website

Re: Geranium Johnson's Blue

Prachtige plaatjes, voorkeur voor het tweede.
    Vernieuwing van logo vind ik echt niet nodig. Je was met 'pendragon' al heel origineel en mooi 'uit een hoekje gekomen'. Laat het zo!

Comment

Allebei ontzettend mooi gewoon! Wat een dof!
      Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

Comment

Twee mooie met een lichte voorkeur voor de tweede.
        Ivm je logo, het was mooi en appart, zou het zo gelaten hebben.
        mvg,
        Ludo V.

Comment

2 mooie platen

De 2e spreekt me het meest aan, door het speciale gebruik van de scherptediepte.

Ik vind de grootte van de kaders op zich wel mooi, vind het wel royaal staan. (Maar ik zit dan ook op 1600x1200, dus naar F11 hoef ik niet)
          Qua commentaar op het logo sluit ik me aan bij de anderen.

Groetjes,
          Bart.
          Canon EOS 300D met BG-E1 | Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM | Sigma 24-70mm F2.8 EX DG| Sigma APO 135-400mm F4.5-5.6 | alles in een Lowepro Mini Trekker Classic

Comment

Eerste is mooi doordat de geranium uit de foto springt bijna en de tweede is gewoon prachtig gespeeld met de dof. Hou van zo een foto's.
            "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

De DOF bij nr 1 is prachtig.

Bij foto 2 zit ik met een dubbel gevoel of de onscherpe bloem hier een toegevoegde waarde is, deze vraagt ook veel aandacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut
                Prachtige plaatjes, voorkeur voor het tweede.
                Vernieuwing van logo vind ik echt niet nodig. Je was met 'pendragon' al heel origineel en mooi 'uit een hoekje gekomen'. Laat het zo!
                Ik ben het met dit volkomen eens!

Grtz,Fabienne
                De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen...
                BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                The name of the game is to fill the frame!
                http://Fabke.fotopic.net

Comment

de tweede erg goed gedaan hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc
                    De DOF bij nr 1 is prachtig.

Bij foto 2 zit ik met een dubbel gevoel of de onscherpe bloem hier een toegevoegde waarde is, deze vraagt ook veel aandacht
                    Voor mij geeft deze zeker en vast een toegevoegde waarde : ze zorgt voor de perfecte aftekening van het scherpe gedeelte van het onderwerp en laat het eruit springen. Knap !
                    Wat het logo betreft : fris en modern maar de rode c mss toch wat aan de grote kant, veroorzaakt nu toch redelijk wat leegt onderaan.
                    fotosite

Comment

Twee knappe foto's, maar toch met een lichte voorkeur voor de eerste omdat de scherpe bloem hier mooi uitspringt waardoor, volgens mij, de compositie zeer geslaagd is.

Wat de kader+logo betreft: mijn voorkeur gaat uit naar de oude manier.

Mvg

Marc
                      Last edited by mseg; 6 februari 2006, 09:53.

Comment

ja, doe mij ook maar de eerste ! zeer goed gebruik van selectieve dof!

Comment

Foto 2 vind ik een absolute topper die ik zo aan de wand zou willen hebben.
                          Tja... en die rand. Zelf worstel ik daar ook me. Ik vind het in ieder geval niet mooi, maar dat is maar mijn mening hoor Ik vond wat je altijd had gewoon perfect

Succes met de keuze.

Groet
                          MadMax.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Twee prachtige, allerbeste opnames met een lichte voorkeur voor de tweede
                            Wat het logo betreft...we waren het"oude" al gewend....het nieuwe is "prima" maar voor mij iets te nadrukkelijk aanwezig...iets kleiner zou waarschijnlijk beter overkomen en de nadruk nog steeds op de foto leggen ipv andersom....
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

Comment

Ja ja, de tijd van de bloemen met hun gasten begint er weer aan te komen.

Twee mooie platen met een voorkeur voor één.

Bij twee vind ik de OOF bloem een beetje storen( niet echt)maar ze vraagt aandacht, waardoor ik het idee heb dat er 2 blikvangers zijn.

En kader?

Ook zonder herken ik de "pendragons" zenne, alleen al door kleuren

De oude en gekende(bekende) "aftiteling" was in mijn ogen perfect.

Mooi, simpel en toch goed herkenbaar
                              Groetjes
                              ----JO

Comment

Working...
                              X