Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

harddisk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• harddisk

2 close-up's en 1 macro

Dit is een oude gesloopte harde schijf (10Gb, Caviar van Western Digital) waar ik een tijdje zoet mee was in de ministudio.
    Hele reeks gemaakt, dit zijn er een aantal van.
    Belichting: natuurlijk omgevingslicht en twee zijwaarts opgestelde spotjes (buiten de lichttent natuurlijk).
    Alle op iso 100, Sigma 180mm macrolens op statief.

f32 - 5s

De harddisk bestaat uit twee schijven (1mm dik) met aan weerszijden een lees/schrijfkop,
    die heeft een oppervlakte van ongeveer 2mm˛. Op deze foto twee zichtbare koppen met hun weerspiegeling.

f11 - 4s

Zo'n schijf is bijna een spiegel, kan je prettig mee experimenteren. Hier de harddiskcontrollerkaart achter de disk gezet.

f18 - 10s
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Re: harddisk

knap gedaan hoor, vind dit erg mooi om naar te kijken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Prachtige opnamen !!!

Ik ben zelf ook aan het experimenteren om dergelijke (product)foto's te maken.
      Mag ik vragen welk lichttentje je hiervoor gebruikt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        knap gedaan hoor, vind dit erg mooi om naar te kijken.
        grt,bouk.

zo is het

Comment

kvind het alle 3 zeer knappe foto's

Comment

voor mij zeker de 3e... zelfs zonder de printplaat... want bij de 3e is de reflectie het scherpste!!! en mooi...
            -=- Light is the key...

Comment

Dank voor de reacties.

Oorspronkelijk geplaatst door Tomké
              Mag ik vragen welk lichttentje je hiervoor gebruikt ?
              Jazeker mag je dat vragen

Stelt niet zoveel voor, buizenframe in pvc en daarover en rondom een laken. Is al herhaaldelijk aan bod geweest in verscheidene topics. Achter- en ondergrond is een stuk nietreflecterend wit papier van ongeveer 80x50cm, in de betere teken- en schildertoebehorenzaak te vinden.
              Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix
                Dank voor de reacties.

Jazeker mag je dat vragen

Stelt niet zoveel voor, buizenframe in pvc en daarover en rondom een laken. Is al herhaaldelijk aan bod geweest in verscheidene topics. Achter- en ondergrond is een stuk nietreflecterend wit papier van ongeveer 80x50cm, in de betere teken- en schildertoebehorenzaak te vinden.

Een eigen-fabrikaat-lichttentje dus. Dit hoeft inderdaad niet meer te zijn. Ik had hier en daar al zo'n lichttentje gezien in foto-zaken, maar ik vond dit nogal prijzig voor hetgeen het maar is. Ga even de topics nakijken, bedankt voor de info !

Comment

Working...
                X