Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bad day?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bad day?

Als je ooit eens denkt een slechte dag te hebben, het kan altijd slechter :

Gegevens: f 5.6, 1/250 s, EF-S 60 mm macro, ISO 1600 . Ruis weggewerkt met Noiseware.

Voor de geinteresseerden: op de voorgrond een krekel van ongeveer 3 mm groot (zonder voelsprieten), het beestje op de achtergrond is één van mijn Tropiocolotes, één van de kleinste gecko's ter wereld. Het hoofd van de tropio is ongeveer 5-7 mm groot.

Graag commentaar.

EDIT: EEN VERSIE IN BETERE KWALITEIT KAN JE HIER VINDEN:

Groeten

Steve
    Last edited by LotusE; 14 januari 2006, 15:42.

Re: Bad day?

een eng gedoe hoor, goed vastgelegd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Re: Bad day?

@bouk:
      oh, die Tropiocolotes zijn heel lieve dieren hoor, heel nieuwsgierig van aard en als je echt eens een krekel van dichtbij wil zien, moet je maar eens in de "Macro Pictures"-gallerij op mijn site kijken:

@everyone:
      als ik op mijn eigen foto wat kritiek moet geven: t' is spijtig dat de krekel niet volledig scherp staat. De ene voelspriet en de kop is wel scherp, maar het lichaam niet echt.

In my defense: deze foto's zijn genomen met manuele focus, gewoonweg omdat mijn EF-S 60 mm macro tilt sloeg toen ik wou auto-focussen op de krekel.

Dit is meteen ook de grootste kritiek op deze lens: het is een "thing of beauty" qua scherpte, maar soms slaat ze tilt bij het auto-focussen (op fredmiranda zijn er blijkbaar nog mensen die dat ondervinden), niet alleen op kleine onderwerpen maar ook op onderwerpen met weinig contrast...

Een andere simpele oplossing is misschien dat ik in de toekomst een grotere scherptediepte gebruik...

Greetz

Steve

Comment

Working...
      X