Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

9/11

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 9/11

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
    Toch even reageren,het lijkt dat sommige 9/11 als een hollywood film beschouwen en het niet zo erg vinden of toch niet 'de meest gruwelijke daad'.
    Er zijn nog ontelbare andere feiten gebeurd in de geschiedenis die ook of zelfs gruwelijker zijn geweest,teveel om op te noemen helaas.
    Maar als je de beelden gezien hebt van 9/11 en je moet kiezen(als je dat al kon) uit de toren springen of levend verbranden..dat is gruwelijk.
    De rol van de media en de communicatie spelen tegenwoordig een grote rol en beinvloeden en manipuleren onze samenleving. Nooit is de invloed zo groot geweest. Als er iets gebeurd dan weten we het dadelijk, wat vroeger wel even anders was. Wie de media in handen heeft, heeft de ware macht. Je ziet wat deze foto's al teweeg brengen.

Een voorbeeld, in het vroegere yougoslavie worden er 5000 mannen, onder de ogen van Nederlandse militairen weggevoerd. Niets word en kan er tegen gedaan worden.
    Deze 5000 mannen worden koelbloedig vermoord. Geen haan die er nog over kraait.

Twee vliegtuigen boren zich in de Twintowers. +/- 5000 doden
    Dit word hier op het forum als één van de gruwelijkste daden beschouw. Reden een gigantisch mediacircus dat er is rondgebouwd die het er bij de mensen blijft inpompen.

Wat is nu het verschil tussen die twee. Dit is geen rondvraag maar een trieste vaststelling.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Mijn dochter is nog niet zo lang terug uit Hiroshima en was zwaar aangeslagen.
      De BBC heeft ooit, halverwege de jaren 80, een documentaire uitgebracht met als titel "a guide to Armageddon" Staat op Youtube en schetst het scenario dat zich afspeelt in London waar 500 m boven de koepel van StPauls Cathedral een bom van 1 Mton tot ontploffing wordt gebracht. Hiroshima was 20 kton. Eigenlijk wil je het niet zien.
      De krachtigste thermonucleaire bom (Tsar-bomb) wordt op nog 60x krachtiger geschat. Echt opwekkend is het niet maar het idee dat gekken met een volgeladen vliegtuig kerngezonde mensen invliegen op twee torens is minstens even gruwelijk. Mensen vernietigen om nog meer mensen te vernietigen. Zelfs Tibbets en Sweeney zorgden ervoor om met hun bemanning uit de buurt te zijn op het moment van de ontploffing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Er zit voor mij niet echt een verhaal, boodschap in, Het moet mij gezegd worden over wat het gaat, Met geen enkele foto kan ik geen link leggen met 9/11.
        Ik denk niet dat deze foto's gemaakt zijn met het idee om hier een reportage van te maken.
        Een reportage maken is een wetenschap op zich zelf. Waar je ook regels moet indachtig zijn.
        2 Op twee individuele foto's wil ik nog iets zeggen,

De foto van de man met de vlag, Mijn eerste gedacht was, "Als er zo'n foto van mij ergens op een forum komt dan zou ik dat niet plezierig vinden. Daarom zou ik deze man bv onherkenbaar gefotografeerd hebben. Een foto langs achter zou veel dramatischer uitkomen.

De foto van de man met de dwarsfluit had ik meer uitgelicht. Prachtig figuur, waarschijlijk een vietnamveteraan, met als achtergrond de witte linten.
        Robby BB
        Ik reageer toch graag op enkele reacties:
        >> Foto 2 de man met de vlag: nou ik kan je écht vertellen dat dit voor mij dé verbijstering was, ik had de indruk de die man het wél graag had (da's nou net het verschil tussen onze bekrompen maatschappij) in NY is niemand verlegen zijn mening de vrij gang te laten gaan, de man werd wel bestookt door zeker 10 fotografen die er maar op los trokken , zo'n kwartier aan een stuk, hij bleef onbewogen. Hij had een boodschap dat heel de wereld moest weten "wij hebben pijn".en hij wou in beeld !

>> Mijn reportage heeft blijkbaar toch wat losgemaakt,Ik wou de ingetogenheid met vrijheid van meningsuiting ,én met de nodige NY-showsaus overgoten in beeld brengen, zonder andere wereld drama's hierin te verwerken.
        Maar zij klimmen uit het diepe dal en komen er daarna sterker uit, da's hun bedoeling met de nieuwe torens.

Comment

Interessant, als bijdrage om de kinderfoto's van bijvoorbeeld de chemische aanval op Fallujah nog meer naar de achtergrond te dringen. Dat was m.i. een van de gruwelijkste gevolgen van deze aanslag. Over de wraakacties op nog meer onschuldigen met nucleaire wapens en over de gevolgen van de economische boycottes nog maar te zwijgen. Er dwarrelt nog steeds 300 ton verarmt uranium rond in Irak, afkomstig uit Amerikaanse munitie.
          Doe die vlag voor mij dus maar weg.

Comment

Vergeet niet dat er vele Amerikanen hier op Belgische bodem gestorven zijn omdat jij en ik het hier nu zo goed zouden hebben.
            Poza.

Comment

Vergeet niet dat er vele Amerikanen hier op Belgische bodem gestorven zijn omdat jij en ik het hier nu zo goed zouden hebben.
              Poza.
              Dat waren soldaten, geen kinderen, en niet degene die hun oorlogsindustrie draaiende wilde houden.
              De recente onbeschofte opmerkingen van de vele veiligheidsdiensten op hun luchthaven, over wat ik in andere landen ga doen, ben ik nog niet vergeten. Ze hebben zich daar m.i. niet mee te moeien.
              Hier zijn een paar foto's van 'bevrijde' kinderen. Veel Amerikaanse soldaten wisten trouwens zelf niet hoe blijvend gevaarlijk de door hun nucleair beschoten doelen bleven. Er zijn heel wat slachtoffers onder die vets die achterf gingen inspecteren. Die hebben nu een andere kijk op hun eigen vlag.
              Last edited by Poza; 3 oktober 2011, 13:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Dat waren soldaten, geen kinderen, en niet degene die hun oorlogsindustrie draaiende wilde houden.
                De recente onbeschofte opmerkingen van de vele veiligheidsdiensten op hun luchthaven, over wat ik in andere landen ga doen, ben ik nog niet vergeten. Ze hebben zich daar m.i. niet mee te moeien.
                Hier je ongenoegen komen spuigen is niet de bedoeling,gelieve on topic te blijven.

Comment

Iedereen bekijkt het vanuit zijn standpunt.
                  Daardoor hebben de daders van 9/11 gelijk waarom ze het gedaan hebben.
                  Daardoor hebben de Amerikanen gelijk om wat hun is aangefdaan.
                  En ik heb het geluk om Belg te zijn zodanig dat ik een vrije mening kan hebben over wie nu gelijk heeft of niet. Mischien hebben ze alle twee gelijk of of zijn ze alle twee verblind door woede waardoor rationeel nadenken niet meer mogelijk is.

"Terorisme is het vuile werk van regeringen, uitgevoerd door idealisten die niet beter weten".

Robby BB

Comment

Hier je ongenoegen komen spuigen is niet de bedoeling,gelieve on topic te blijven.
                    Ik heb ook van jou geen lessen te ontvangen. Ik ben niet over die vlag begonnen, of over een oorlog die niets met 9/11 te maken heeft: Voor mij druipt de hypocrysie, het tendentieuse, de selectieve verontwaardiging van die foto af omdat 9/11 elders veel meer schade heeft aangericht. En ik geloof de ts graag als ie zegt dat het verdriet in scene gezet was voor de fotografen. De gebouwen moesten trouwens verdwijnen omdat ze vol zatten met asbest. De vele slachtoffers die zijn gevallen bij het opruimen van het giftig puin, waren ook niet uitgenodigd. Kom dus niet af met medeleven, want dat pikt geen zinnig mens.

Comment

Met respect voor ieders mening , denk ik dat we dit topic beter sluiten,
                      Over de foto's lijken we uitgepraat, boodschap begrepen meer dan een
                      klein reportage gehalte hebben ze niet. Ik hou volgende keer de comopositie beter in 't oog.
                      Ze dragen blijkbaar meer toe tot andere dikussies die beter op andere forums
                      worden behandeld , maar ook daar nuttig kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Ik heb ook van jou geen lessen te ontvangen. Ik ben niet over die vlag begonnen, of over een oorlog die niets met 9/11 te maken heeft: Voor mij druipt de hypocrysie, het tendentieuse, de selectieve verontwaardiging van die foto af omdat 9/11 elders veel meer schade heeft aangericht. En ik geloof de ts graag als ie zegt dat het verdriet in scene gezet was voor de fotografen. De gebouwen moesten trouwens verdwijnen omdat ze vol zatten met asbest. De vele slachtoffers die zijn gevallen bij het opruimen van het giftig puin, waren ook niet uitgenodigd. Kom dus niet af met medeleven, want dat pikt geen zinnig mens.
                        Als je wil dat de moderatoren ingrijpen moeten we zo blijven voortdoen.
                        Dit kan ook op een andere manier gezegd worden.
                        Dit is de manier waarop vijanden tegen elkaar roepen.
                        Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Dit kan ook op een andere manier gezegd worden.
                          Doe dat dan. Ik hoef me niet constant onterecht te laten verwijten off topic te zijn door wie dat wel is. Want ik denk dat je het daar toch over wilt hebben
                          Wees gerust, heb zelf al een klacht ingediend. Dat hoor je mij echter niet roepen in het forum. Mag namelijk niet.
                          Ik blijf ondertussen dat gedoe met die vlag, op die plaats en in die omstandigheden, respectloos vinden t.o.v de kinderen die van al dat post-9/11 geweld de voornaamste slachtoffers zijn. Vooral als degene die mij citeert het daar niet over heeft.
                          Last edited by Poza; 3 oktober 2011, 19:37.

Comment

Working...
                          X