De recreatieve triatlon werd dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd door judoclub De Bres uit Sint-Jozef Rijkevorsel.
Watertrappelend wachten op het startschot...
...dat dit jaar gegeven werd door onze burgemeester:
Dit is het moeilijkste deel van de triatlon, zo snel mogelijk weg geraken tussen al dat gespetter, zonder kopje onder geduwd te worden:
Na 400m zwemmen zo snel mogelijk uit het water, omkleden, en op de fiets:
Onderweg voor een ritje van 20km:
Voorzichtig over de brug, want de metalen platen zijn heel glad als ze nat zijn:
(Dit is de snelste van de vrouwelijke deelneemsters.)
De laatste meters op de fiets, de fietsschoenen worden al losgemaakt om die zo snel mogelijk te ruilen voor loopschoenen:
4 kilometer lopen:
Aankomst van de snelste, met de ogen dicht over de eindstreep:
Bij de aankomst probeer ik van elke deelnemer een foto te maken (deelnemen is hier voor de meesten belangrijker dan winnen), ik blijf dus wachten tot iedereen binnen is.
Dit is de laatste deelnemer, die zijn tijd van vorig jaar zelfs met 10 minuten heeft verbeterd, dat is ook een hele prestatie:
En dan kon ik eindelijk ook een pintje gaan drinken.
Watertrappelend wachten op het startschot...
...dat dit jaar gegeven werd door onze burgemeester:
Dit is het moeilijkste deel van de triatlon, zo snel mogelijk weg geraken tussen al dat gespetter, zonder kopje onder geduwd te worden:
Na 400m zwemmen zo snel mogelijk uit het water, omkleden, en op de fiets:
Onderweg voor een ritje van 20km:
Voorzichtig over de brug, want de metalen platen zijn heel glad als ze nat zijn:
(Dit is de snelste van de vrouwelijke deelneemsters.)
De laatste meters op de fiets, de fietsschoenen worden al losgemaakt om die zo snel mogelijk te ruilen voor loopschoenen:
4 kilometer lopen:
Aankomst van de snelste, met de ogen dicht over de eindstreep:
Bij de aankomst probeer ik van elke deelnemer een foto te maken (deelnemen is hier voor de meesten belangrijker dan winnen), ik blijf dus wachten tot iedereen binnen is.
Dit is de laatste deelnemer, die zijn tijd van vorig jaar zelfs met 10 minuten heeft verbeterd, dat is ook een hele prestatie:
En dan kon ik eindelijk ook een pintje gaan drinken.
Comment