Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"op een dag...."

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: "op een dag...."

    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    @ Oracle:
    Mijn excuses voor de misvatting. Met dergelijk tweederangs materiaal , en dan nog met lenzen met opening 1.4 ,is het voledig aanvaardbaar dat je in grote materiaalbeperking moet werken.
    Zoals je zegt:" Het merendeel van mijn 2-300.000 foto's hoort thuis in de vuilnisbak !"
    Mijn respect voor jou "Joker"

    Henri
    Zie je wel, sloeber ? Wat is een kinderhandje toch snel gevuld !

    Comment


    • #17
      Re: "op een dag...."

      er is al veel besproken over de foto's zo te zien hahaha...

      ik vind persoonlijk alleen de 2de wel iets hebben...
      nummer 1 zie ik geen plaat in sorry...
      en nummer 3 tsja iets abstract.... sorry ik wordt er niet mee geboeid.
      nummer 2 doet het denk ik ook beter als hij alleen staat.

      maar goed dat is mijn bescheiden mening

      groetjes
      youri.
      Sony A-700 + Grip - Lenzen van sigma 12-24mm F4.5-5.6 HSM - 24-60mm F2.8 - 24-70mm F2.8 hsm - 50mm F1.4 - 70mm F2.8 Macro - 105mm F2.8 Macro - 120-400mm F4.5-5.6 Hsm - Metz AF-58.

      Comment


      • #18
        Re: "op een dag...."

        Lap, Het is weer van dat! De'r kleurt er eentje buiten de lijntjes en het zit er bovenarms op. Eerlijk gezegd vindt ik dat er op tijd en stond wel eens mag geëxperimenteerd worden, ik word zo ongelofelijk moe van al die zogenaamd "perfecte" foto's.
        Maar ... wanneer je je aan zoiets waagt, zet dan een bepaald experiment ook consequent door. Ik zou wel eens een hele reeks in de stijl van bv foto 3 willen zien!

        Comment


        • #19
          Dan zou het ongeveer dit worden :

          ("ongeveer") Want die laatst foto werd door een gekrast plastic raam van een grote tent genomen...







          (De laatste foto heb ik er voor de volledigheid nog eens bijgevoegd zodat je alles snel kunt bekijken.)

          Comment


          • #20
            Re: "op een dag...."

            Zo is het wel een leuke coherente serie geworden.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #21
              Re: "op een dag...."

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Zo is het wel een leuke coherente serie geworden.
              Volledig mee eens! (al blijft nr 1 het "zwakke broertje")

              Comment


              • #22
                Re: "op een dag...."

                In de fotodiscussie ga ik me nu even niet moeien, maar de band herken ik wel, althans de trompetist. 't Is Rat Ka Bay Bal, de ter ziele gegane Bolwerkfanfare

                L.
                http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                Comment


                • #23
                  Re: "op een dag...."

                  Los van de foto's vind ik de reacties die Oracle geeft wel een beetje het type "Als iemand iets zegt dan mij niet zint ga ik schreeuwen..."

                  Oké men vind je foto's niet mooi...who cares...

                  Men stelt daarover vragen...dan kun je toch gewoon (normaal) antwoorden? :? Misschien dat mensen als ik daar weer van kunnen leren...

                  Je vraagt waarom je een EXIF zou willen weten/instellingen zou willen onthouden...ik zou me eerder afvragen...waarom niet? Hier kun je zelf toch ook alleen maar van leren? (Wat deed ik fout of juist goed...wat werkt beter met mijn gear...)

                  Ik mag overigens hopen dat er een pittig sausje sarcasme over je posts heenzit?
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #24
                    Re: "op een dag...."

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Los van de foto's vind ik de reacties die Oracle geeft wel een beetje het type "Als iemand iets zegt dan mij niet zint ga ik schreeuwen..."

                    Oké men vind je foto's niet mooi...who cares...

                    Men stelt daarover vragen...dan kun je toch gewoon (normaal) antwoorden? :? Misschien dat mensen als ik daar weer van kunnen leren...

                    Je vraagt waarom je een EXIF zou willen weten/instellingen zou willen onthouden...ik zou me eerder afvragen...waarom niet? Hier kun je zelf toch ook alleen maar van leren? (Wat deed ik fout of juist goed...wat werkt beter met mijn gear...)

                    Ik mag overigens hopen dat er een pittig sausje sarcasme over je posts heenzit?
                    Hoe wist je dat ? Komaan, biecht op ! Wie heeft je verteld dat mijn familienaam "Sarcasme" is ? Is dit geen inbreuk op mijn privacy ?

                    Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit naar het exif van iemands foto's gevist heb. Het beeld is wat het is, vind ik.

                    Comment


                    • #25
                      Re: "op een dag...."

                      Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht

                      Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit naar het exif van iemands foto's gevist heb. Het beeld is wat het is, vind ik.
                      klopt als je alleen maar in Showcase kijkt, maar in beoordeling en beginners vind ik het makkelijker iemand te helpen als er een exif bij staat.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: "op een dag...."

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        klopt als je alleen maar in Showcase kijkt, maar in beoordeling en beginners vind ik het makkelijker iemand te helpen als er een exif bij staat.
                        grt,bouk.
                        En beginners die SC bekijken kunnen zo ook iets leren.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #27
                          Re: "op een dag...."

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          klopt als je alleen maar in Showcase kijkt, maar in beoordeling en beginners vind ik het makkelijker iemand te helpen als er een exif bij staat.
                          grt,bouk.
                          Als je dat doet om te helpen siert het je. Zelf bekijk ik gewoon de foto en vorm me daar een oordeel over. Voor mij is het eenvoudig : het spreekt (me) aan of het doet dat niet.

                          Als je nu bedenkt dat we met bv de lomography én de terugkeer van het Polaroidtoestel toch (vind ik) "technisch" een flinke stap terug zetten moge het toch duidelijk zijn dat de gemiddelde mens niet zo erg met "technisch perfecte" foto's bezig is.

                          Als ik nu die "gemiddelde mens" kan bedienen ben ik al ferm tevreden ; méér hoeft voor mij écht niet.

                          Misschien neem ik fotografie niet ernstig genoeg....

                          Comment


                          • #28
                            Re: "op een dag...."

                            Ik bleef toch het langst van al plakken bij de derde, om de een of andere manier vond ik die wel wat hebben


                            Die geüpdate reeks kon ik dan ook wel smaken is inderdaad eens iets anders.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #29
                              Re: "op een dag...."

                              Daarnet las ik in één of ander tijdschrift nog een artikel over een fotograaf die "zweert" bij de "pinholecamera".

                              Als je dan die foto's ziet : prachtige, zachte, vage foto's die sfeer te over hebben, maar "scherp" kan je ze bijvoorbeeld niet noemen. Om nog maar dat aspect te nemen.

                              Maar blijkbaar is dat lang niet zo belangrijk als sommigen (hier & elders) menen.

                              Moet tegenwoordig niet zowat àlles kunnen ?

                              Comment

                              Working...
                              X