Ik weet dat het verboden is volwassen vogels op of nabij hun nest te fotograferen of te filmen of te pogen dit te doen, uitgezonderd bij de nesten die zich bevinden op een bewoond erf.
Aangezien dit bewoond nest zich bevindt in de gevel van mijn huis kan en mag ik hier dus foto’s van nemen.
Toch laat ik deze dieren met rust en ik zie mijn kleine impressie ( extra geen showcase foto's) dan ook niet als nestfotografie.
Zo wel de ouders als de kleintjes zijn gewend aan onze aanwezigheid dagelijks in de tuin.
De kleintjes piepen wanneer ik naar buiten kom. Ook reageren ze positief op onze hond.
Onze hond is de laatste dagen dan ook behoorlijk veranderd.
Vroeger mocht gerust een kat bij ons op bezoek komen.
Sinds de kleintjes piepen is dit voorbij. Hij jaagt ieder dier dat maar in de buurt komt van onze tuin weg.
De moeder van de kleintjes zit vaak op nog geen 10 meter afstand alles gade te slaan.
Het is leuk om te zien hoe de hond en de moeder samen de kleintjes bewaken.
Het enige nadeel van zo een nest is dat ze het ondergelegen dak behoorlijk bevuilen.
De drie schatjes.
Moeders brengt eten.
Voordat moeders weg vliegt kijk ze altijd even naar Boy.
Dit is Boy.
Zo houden de kleintjes hun nest schoon.
Ik hoop dat ik kan gadeslaan als de kleintjes voor de eerste keer het nest gaan verlaten.
Met mijn kleine impressie heb ik een kleine bescheiden bijdrage willen geven aan de mooie natuur waarin we ons bevinden.
Voor mij als oud stadsmens is dit gewoon genieten.
mvg
Antoine
Aangezien dit bewoond nest zich bevindt in de gevel van mijn huis kan en mag ik hier dus foto’s van nemen.
Toch laat ik deze dieren met rust en ik zie mijn kleine impressie ( extra geen showcase foto's) dan ook niet als nestfotografie.
Zo wel de ouders als de kleintjes zijn gewend aan onze aanwezigheid dagelijks in de tuin.
De kleintjes piepen wanneer ik naar buiten kom. Ook reageren ze positief op onze hond.
Onze hond is de laatste dagen dan ook behoorlijk veranderd.
Vroeger mocht gerust een kat bij ons op bezoek komen.
Sinds de kleintjes piepen is dit voorbij. Hij jaagt ieder dier dat maar in de buurt komt van onze tuin weg.
De moeder van de kleintjes zit vaak op nog geen 10 meter afstand alles gade te slaan.
Het is leuk om te zien hoe de hond en de moeder samen de kleintjes bewaken.
Het enige nadeel van zo een nest is dat ze het ondergelegen dak behoorlijk bevuilen.
De drie schatjes.
Moeders brengt eten.
Voordat moeders weg vliegt kijk ze altijd even naar Boy.
Dit is Boy.
Zo houden de kleintjes hun nest schoon.
Ik hoop dat ik kan gadeslaan als de kleintjes voor de eerste keer het nest gaan verlaten.
Met mijn kleine impressie heb ik een kleine bescheiden bijdrage willen geven aan de mooie natuur waarin we ons bevinden.
Voor mij als oud stadsmens is dit gewoon genieten.
mvg
Antoine
Comment