In Rotterdam hebben we vorige week 2 ruiten vervangen bij de KPN toren aan de Erasmusbrug.
Mijn functie is werkvoorbereider, ik heb in het voortraject alles ingemeten en met diverse partijen besproken welk materieel we gaan gebruiken en welke vergunningen nodig zijn.
Het was een flinke klus die een goede voorbereiding nodig had. Die dag stond er ook nog flinke wind maar afblazen doe je ook niet zomaar als alles klaar staat, na enige metingen vond de kraanmachinist dat het verantwoord was.
Hier stonden we klaar om te gaan draaien, alles staat goed opgesteld hier.
Dit was de breukruit op de 11e etage, de oorzaak van de breuk was onbekend.
We hebben er hier een groter gat van moeten maken in het buitenblad om de accupompzuiger te kunnen plaatsen op de niet gescheurde binnenruit.
Met de hoogwerker (die een hoogte van 84 Meter kan halen) arriveren de monteurs ter plekke, in de achtergrond zie je de kraan ook al paraat staan om de ruit aan te pikken.
De ruit kom los uit de sponning, hier zijn we weer enkele uren verder.
Van beneden af zie je ruit naar voren komen.
De nieuwe ruit van 280 kg word aangepikt.
Met goed samenspel tussen kraanmachinist en hoogwerkermachinist manouvreren we tegelijk met glasplaat naar boven.
Een overzichtsfoto hoe het geheel eruit zag.
Natuurlijk maakte ik veel meer foto's.
Ik heb in grote lijnen aan jullie laten zien hoe we met zulke werkzaamheden te werk gaan.
Ik hoop dat het een beetje interessant is hoe ik het uitgelegd heb.
Die dag hebben de monteurs gewerkt van 's morgens 7.30 uur tot 23.00 uur 's avonds.
Gr Kees
Mijn functie is werkvoorbereider, ik heb in het voortraject alles ingemeten en met diverse partijen besproken welk materieel we gaan gebruiken en welke vergunningen nodig zijn.
Het was een flinke klus die een goede voorbereiding nodig had. Die dag stond er ook nog flinke wind maar afblazen doe je ook niet zomaar als alles klaar staat, na enige metingen vond de kraanmachinist dat het verantwoord was.
Hier stonden we klaar om te gaan draaien, alles staat goed opgesteld hier.
Dit was de breukruit op de 11e etage, de oorzaak van de breuk was onbekend.
We hebben er hier een groter gat van moeten maken in het buitenblad om de accupompzuiger te kunnen plaatsen op de niet gescheurde binnenruit.
Met de hoogwerker (die een hoogte van 84 Meter kan halen) arriveren de monteurs ter plekke, in de achtergrond zie je de kraan ook al paraat staan om de ruit aan te pikken.
De ruit kom los uit de sponning, hier zijn we weer enkele uren verder.
Van beneden af zie je ruit naar voren komen.
De nieuwe ruit van 280 kg word aangepikt.
Met goed samenspel tussen kraanmachinist en hoogwerkermachinist manouvreren we tegelijk met glasplaat naar boven.
Een overzichtsfoto hoe het geheel eruit zag.
Natuurlijk maakte ik veel meer foto's.
Ik heb in grote lijnen aan jullie laten zien hoe we met zulke werkzaamheden te werk gaan.
Ik hoop dat het een beetje interessant is hoe ik het uitgelegd heb.
Die dag hebben de monteurs gewerkt van 's morgens 7.30 uur tot 23.00 uur 's avonds.
Gr Kees
Comment