Hey juppekes
Ik zal me ook eens aan een fotoreportage wagen
Vorige week hadden we in Oostende twee geplande vluchten met een Antonov 124
Jammer genoeg landden ze allebei s' nachts, en het vertrek tijdens de dag heb ik moeten missen omdat ik moest werken
Dan heb ik maar van de nood een deugd gemaakt en er een nachtreportage van gemaakt.
Het was wel 500m wandelen door de boer zijn weide, langs de sloten en over prikkeldraad (ik heb eerst gevoeld of er geen stroom op zat)
Eerst een klein woordje uitleg
Het is het tweede grootste vrachtvliegtuig ter wereld, hij heeft nog een grotere broer : de Antonov 225, maar deze heb ik nog niet voor de lens gehad.
Hij heeft een lengte van 68.96m en een spanwijdte van 73.30m
Eigenlijk is het een cargo vliegtuig maar er kunnen ook 88 passagiers mee aan boord.
Hij heeft een leeggewicht van 175.000kg en een maximum startgewicht van 405.000kg.
De vleugeloppervlakte bedraagt 628m² en hij vliegt op een kruisnelheid van 800km/h
Er zijn 24 wielen verdeeld door links en rechts 10 stuks, en een dubbel stel neuswielen
1. Zo ziet hij eruit als hij net geland is
2. Van die lange vlucht heeft dat beestje natuurlijk dorst
Ik zou dit niet graag betalen, dat toestel heeft en maximum brandstofcapaciteit van 220ton
3. De achterkant heeft grote laaddeur om zo de lading in en uit het toestel te laden.
Dit gebeurt via een katrollensysteem aan het plafond in het toestel.
4. De neus draait naar omhoog open om zo het laadruim toegankelijk te maken.
Daarna word een laadplatform uitgeklapt om de goederen in het toestel te rijden.
5. Daarna knielt hij neer door middel van het voorste landingsgestel in te trekken.
Dit vergemakkelijkt het binnen rijden.
6. De staart heeft een totale hoogte van 20.78m.
Dat is ongeveeer een appartementje van 6 verdiepingen hoog.
7. Hier zie je nog eens de groote van de motoren in vergelijking met die tankwagen.
Die tankwagen zag er al zo groot uit.
8. Eens alles goed en wel open geklapt, beginnen de vorkheftruks druk heen en weer te rijden.
Door de lange sluitertijd heeft dit een leuk effect
9. Als laatste nog een sfeerbeeld van de voorkant van het toestel.
Ik vond het heel jammer dat ik alle foto's heb moete maken van omp de zelfde plaats
Anders had ik zeker nog wat plaatjes gemaakt van de voorkant en de binnenkant
Hopelijk kan ik jullie een beetje boeien met mijn reportage
Ik zal me ook eens aan een fotoreportage wagen
Vorige week hadden we in Oostende twee geplande vluchten met een Antonov 124
Jammer genoeg landden ze allebei s' nachts, en het vertrek tijdens de dag heb ik moeten missen omdat ik moest werken
Dan heb ik maar van de nood een deugd gemaakt en er een nachtreportage van gemaakt.
Het was wel 500m wandelen door de boer zijn weide, langs de sloten en over prikkeldraad (ik heb eerst gevoeld of er geen stroom op zat)
Eerst een klein woordje uitleg
Het is het tweede grootste vrachtvliegtuig ter wereld, hij heeft nog een grotere broer : de Antonov 225, maar deze heb ik nog niet voor de lens gehad.
Hij heeft een lengte van 68.96m en een spanwijdte van 73.30m
Eigenlijk is het een cargo vliegtuig maar er kunnen ook 88 passagiers mee aan boord.
Hij heeft een leeggewicht van 175.000kg en een maximum startgewicht van 405.000kg.
De vleugeloppervlakte bedraagt 628m² en hij vliegt op een kruisnelheid van 800km/h
Er zijn 24 wielen verdeeld door links en rechts 10 stuks, en een dubbel stel neuswielen
1. Zo ziet hij eruit als hij net geland is
2. Van die lange vlucht heeft dat beestje natuurlijk dorst
Ik zou dit niet graag betalen, dat toestel heeft en maximum brandstofcapaciteit van 220ton
3. De achterkant heeft grote laaddeur om zo de lading in en uit het toestel te laden.
Dit gebeurt via een katrollensysteem aan het plafond in het toestel.
4. De neus draait naar omhoog open om zo het laadruim toegankelijk te maken.
Daarna word een laadplatform uitgeklapt om de goederen in het toestel te rijden.
5. Daarna knielt hij neer door middel van het voorste landingsgestel in te trekken.
Dit vergemakkelijkt het binnen rijden.
6. De staart heeft een totale hoogte van 20.78m.
Dat is ongeveeer een appartementje van 6 verdiepingen hoog.
7. Hier zie je nog eens de groote van de motoren in vergelijking met die tankwagen.
Die tankwagen zag er al zo groot uit.
8. Eens alles goed en wel open geklapt, beginnen de vorkheftruks druk heen en weer te rijden.
Door de lange sluitertijd heeft dit een leuk effect
9. Als laatste nog een sfeerbeeld van de voorkant van het toestel.
Ik vond het heel jammer dat ik alle foto's heb moete maken van omp de zelfde plaats
Anders had ik zeker nog wat plaatjes gemaakt van de voorkant en de binnenkant
Hopelijk kan ik jullie een beetje boeien met mijn reportage
Comment