Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

‘n Paar idees en voorstelle om in gedagte te hou wanneer ’n trofeefoto geneem word

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ‘n Paar idees en voorstelle om in gedagte te hou wanneer ’n trofeefoto geneem wor

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    ...

Maar wat is eigenlijk de bedoeling van die rare tekst bovenaan
    Hoe? Lees jij geen Zuid-Afrikaans
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Re: ‘n Paar idees en voorstelle om in gedagte te hou wanneer ’n trofeefoto geneem wor

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
      De bovenstaande reportage heb ik gemaakt tijdens het afglopen jachtseizoen, ik heb getracht met de foto's een beeld te schetsen van de jacht. Hopelijk is dit dan ook gelukt.
      En of! Knappe reeks, zeker als die aan de muur komt te hangen.
      Ik ben wel niet zo'n fan van je laatste plaat. Een mooi stuk vlees zonder al dat plastiek zou er beter uitgezien hebben. (Maar oké, het is nu eenmaal op deze manier dat 't eraan toe gaat tegenwoordig).

Grtz,
      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
        Knappe reeks, zeker als die aan de muur komt te hangen.
        Bedankt, aan de muur niet, in de boekenkast wel, (niet alle fotografie is bestemd voor aan de muur of in kaders), hier is er echt gekozen in functie van een boekje.

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
        Ik ben wel niet zo'n fan van je laatste plaat. Een mooi stuk vlees zonder al dat plastiek zou er beter uitgezien hebben. (Maar oké, het is nu eenmaal op deze manier dat 't eraan toe gaat tegenwoordig).
        Die plastiek maakt het vlees eigenlijk nog een beetje vervreemdend, iets wat in de hele reeks wel wat de bedoeling was.
        De reportage is gemaakt als eindproef voor de avondschool reportagefotografie, gisteren heeft de jury een oordeel geveld (, 't was dik in orde).
        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Idd een mooie reeks die de jacht in beeld brengt zoals hij is, een verademing om niet enkel de trofeeën en tableaus te zien, maar ook de ander aspecten, de drijvers (trackers), de werkende honden, de bewerkt wapens enz.
          Dit is voor mij een uitstekende inspiratie om het zelf te blijven proberen fotograferen.
          Sony A550 + glas

Comment

Komkom, ernstig nu. Deze 'reportage' is toch een grapje, of niet? Een hoop foto's die niets met dat onnozel tekstje vooraf te maken hebben (zelf geschreven?), en dan die hilarische foto op 't einde... ik lig alleszins plat van 't lachen!

L.
            http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

De helft van de foto's laadt trouwens niet of niet correct of onaanvaardbaar traag in
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                De helft van de foto's laadt trouwens niet of niet correct of onaanvaardbaar traag in
                Dat is dan waarschijnlijk een probleem bij imageshack, die zijn soms wat trager, dat klopt.
                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                Komkom, ernstig nu. Deze 'reportage' is toch een grapje, of niet? Een hoop foto's die niets met dat onnozel tekstje vooraf te maken hebben (zelf geschreven?), en dan die hilarische foto op 't einde... ik lig alleszins plat van 't lachen!

L.
                Neen die tekst heb ik niet zelf geschreven, die heb ik uit een reclame voor een jachtgebied in Zuid Africa. Deze tekst heeft als doel aan te tonen dat de jacht een serieuze bezigheid is. De foto's zijn id vervreemdend van deze tekst, dat is de bedoeling van deze reportage.

Maar goed dat je er eens om kan lachen.
                Last edited by photogRAF; 3 februari 2009, 13:21. Reden: shutterstock -> Imageshack
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Dat is dan waarschijnlijk een probleem bij shutterstock, die zijn soms wat trager, dat klopt.

Is shutterstock hetzelfde als imageshack? Want dan ben ik blijkbaar niet de enige
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Is shutterstock hetzelfde als imageshack? Want dan ben ik blijkbaar niet de enige
                    Foutje imageshack dus, ja.
                    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Deze tekst heeft als doel aan te tonen dat de jacht een serieuze bezigheid is.

Dan schiet die tekst zijn doel vér voorbij hoor.

Bovendien vind ik de tekst niet 'bevreemdend' van de foto's. Ze heeft er gewoon niks mee te maken.

L.
                      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

dit is een hele mooie reeks Raf,kunnen we alen weer wat van leren,tussen haakjes de jacht bestaat langer als de mens!!!!

Comment

Heel knappe reeks. Een tijdje terug heb ik een tweetal uurtjes met een jager mee op pad geweest. Tot ergernis soms van zijn collega's die mij meteen als een "groenen" bestempelden. Soit, ik was daar om foto's te maken om mijn stock uit te breiden.
                          Zeker geen simpele omstandigheden en dus 1woord: respect.
                          Heel sterke reeks met mooie verschillende invalshoeken. Een goede beoordeling is hier door de jury zeker op zijn plaats.
                          SITE: http://www.xraypictures.be
                          FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Working...
                          X