Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij de kauwen op bezoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bij de kauwen op bezoek

    schitterend verhaal en dito foto's !
    Met geen stokken krijg je me op zo'n hoogte ... ik kreeg al knikkende knieën bovenop de silo's bij mijn vader, en dat was amper 6m hoog ...

    Comment


    • #17
      Re: Bij de kauwen op bezoek

      Schitterend.
      Eerst onder, dan op, en later boven de grond werken dat doen er u niet veel na.

      En dan nu uw hobby, waar je ook prachtige resultaten haalt.

      Laat ons nog lang genieten van jouw foto's.
      Een knap verhaal.

      groeten
      www.photo-rudi.be

      Comment


      • #18
        Re: Bij de kauwen op bezoek

        wel wel wel. Jos- potten en pannen, koper en tin- Vanhengel. Nooit gedacht hier nog eens een Oud-Waterscheise dorpsgenoot tegen te komen. Ik heb in de lagere school bij je broer (Billy)gezeten btw.
        Wat de foto's betreft: netjes, mooie compo's en inderdaad geweldig belicht- dikke proficiat.

        Groetjes,

        Luc

        Comment


        • #19
          Re: Bij de kauwen op bezoek

          Amai! Da's nog eens de naam fotoverhaal waardig.

          Grtz,
          Palladio
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

          Comment


          • #20
            Re: Bij de kauwen op bezoek

            amai Jos, ongelooflijke knappe reeks en dito vehaal
            dit verdient een ereplaats
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #21
              Re: Bij de kauwen op bezoek

              knap !
              Foto 4 en 5 ... hoe laat je die lichten van die auto's zo leuk stromen ...?

              groeten

              Comment


              • #22
                Re: Bij de kauwen op bezoek

                schitterende foto's,
                by the way over kranen :

                denk dat je nog nooit in deze kraan hebt gezeten :

                http://www.dockwork.be/dockwork_work_menu3.htm

                één van de grootste/hoogste kranen ter wereld verscheept via Antwerpen

                groeten
                http://www.DockWork.be
                the Port of Antwerp in pictures

                Comment


                • #23
                  Re: Bij de kauwen op bezoek

                  Zoals al mijn voorgangers al zeiden knappe reeks Jos de foto's brengen je in hogere sferen he

                  Alle geluk was de kraan niet bezet

                  Groeten

                  Joeri
                  Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bij de kauwen op bezoek

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    … Ik had nog graag één opname gezien van Jos, beladen en bepakt, bij het uitoefenen van alpijnse fotografie. …
                    Dat geloof ik! Jij had mij graag de attributen naar boven zien slepen voor mijn Challengefoto van oktober laatstleden: KLIK!


                    Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                    … Jammer, hij kan het niet overdoen, de kranen zijn weg.
                    Eén kraan staat er nog. Daag me niet uit Lut!

                    Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                    … Foto 4 en 5 ... hoe laat je die lichten van die auto's zo leuk stromen ...?
                    Ik heb vooral de tips van Black B@ndit goed gelezen. Mijn statief is er een uit de “goede oude tijd”. Zwaar, maar het staat als een huis.
                    Om trillingen te vermijden, heb ik bij gebrek aan een draadontspanner de timer functie (op 2 sec.) gebruikt.
                    Bij foto 4 heb ik eerst een paar proefopnamen gemaakt, om de juiste belichting te bekomen. Daarna gewacht tot ik in de verte een auto zag aankomen en onmiddellijk afgedrukt. Deze auto had een behoorlijke snelheid, want hij legde binnen (de sluitertijd van) 30 seconden het hele traject af.
                    Bij foto 5 kwam er een wagen uit een zijstraat aan de rechterkant. Daarom vertrekken de lijnen van de koplampen pas op het moment dat hij in de richting van de camera gereden komt. Die auto heeft even moeten wachten, om voorrang te geven aan de wagen die met zijn achterlichten het rode spoor op de foto getrokken heeft. Daarom is het gelijkvloers van het gebouw tegenover die zijstraat feller belicht als de rest van dat gebouw. Dit gebeurde allemaal binnen een tijdspanne van 25 seconden.
                    Als zo’n wagen de richtingaanwijzers gebruikt krijg je dit effect: KLIK!

                    Bij een bouwkraan die niet in gebruik is, staat het zwenkmechanisme vrij. De kraan kan zich dan in de wind zetten. Daardoor blijven zelfs bij stormweer de krachten op de toren beperkt.
                    Je begrijpt dus waarom álle foto’s van een expeditie bij winderig weer, in de vuilbak beland zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door dockwork Bekijk bericht
                    … by the way over kranen: denk dat je nog nooit in deze kraan hebt gezeten :
                    http://www.dockwork.be/dockwork_work_menu3.htm één van de grootste/hoogste kranen ter wereld verscheept via Antwerpen …
                    De zwaarste mobiele kraan die ik bediend heb, was een splinternieuwe 300 tonner van Demag. Maximum haakhoogte: 120 meter. Dat ‘speelgoed’ vond ik al zwaar genoeg.

                    Voor de techneuten onder de kijkers heb ik de foto’s opnieuw verkleind. De exif gegevens zitten er nu wel in.

                    Hartelijk dank voor de reacties.
                    Last edited by Jos Vanhengel; 4 april 2013, 04:32.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bij de kauwen op bezoek

                      Knap Jos.

                      Mooie nachtfotografie.

                      Ineens tot boven of met rustpauzes?

                      Ene van 50 meter doe ik nu met twee pauzes, vroeger was dat ineens.
                      Groetjes
                      ----JO

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bij de kauwen op bezoek

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Dat geloof ik graag. Jij had mij graag de attributen naar boven zien slepen voor mijn Challengefoto van oktober laatstleden: [URL="http://vissersclubgeduld.be/Belgiumdigital/BDChallenge6.JPG"]KLIK![/URl
                        Jos, kwist ni da gij nen helm droeg
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bij de kauwen op bezoek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                          Jos, kwist ni da gij nen helm droeg
                          Samen met een werkpak, diende die als afleidingsmaneuver, Frie. Er zijn ook mensen die beweren dat ik ermee geboren ben.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bij de kauwen op bezoek

                            Knap werk, Jos
                            mvg,
                            Ludo V.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bij de kauwen op bezoek

                              sta ook versteld van zo'n doorzettingsvermogen,dit is zowieso ook niet voor mij die hoogte maar in ieder geval is uw reeks foto's en het daarbij horende commentaar zeer mooi,
                              dikke proficiat
                              BD0968BE
                              nikon
                              D2Xs

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bij de kauwen op bezoek

                                Mooi verhaal en eens een andere kijk op Diepenbeek
                                Groeten,
                                Ludo

                                Comment

                                Working...
                                X