Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toen - Nu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toen - Nu

    Naast amateurfotograaf ben ik al lang verzamelaar van authentieke foto's 40-45. Heb intussen +20.000 exemplaren in m'n collectie. Onlangs hoorde ik van een collega op't werk, dat de brug te Vroenhoven binnenkort opgeblazen wordt en vervangen wordt door een nieuwe:



    Nu wist ik dat ik in m'n verzameling een oude foto heb die getrokken is door een Duitse soldaat, midden mei '40. Net na de zware slag ter verovering van deze brug door Duitse paratroopers.

    Ben dan gisteren in allerijl naar de brug gereden om nog een "Nu-foto" te nemen. Dom van me: was vergeten de originele mee te nemen.
    Ga dit weekend proberen nog een betere te nemen maar 't is geen gemakkelijke klus. De oude prent is genomen vanuit een truck (dus op hoogte) en kan dezelfde prent enkel bekomen door in't midden van de (zeer drukke!) brug met een klein laddertje de foto te nemen. We zien wel...

    Ik wist niet bij welk topic ik dit moest plaatsen. Hopelijk zit ik juist en hebben jullie er iets aan.



    Hier komt hopelijk na't weekend een betere: vanop "hoogte" en dichterbij getrokken

    Last edited by Dashrink; 3 juni 2008, 19:02.

  • #2
    Re: Toen - Nu

    een tof idee.. ik heb er ooit ook aan gedacht om dit te doen met oude foto's van hier in de streek. Maar als je dan op de bewuste plaats komt van waar de foto vroeger genomen en denkt... 'hmm.. toch best gevaarlijk zo'n vrachtwagen die snel nadert..' , was mijn zin eigenlijk snel over..

    toch kijk ik uit hoe je foto er na het weekend zal uitzien
    ::| Verbeelding |::

    Comment


    • #3
      Re: Toen - Nu

      leuk idee, wel effe een stappie naar rechts hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Toen - Nu

        Toen was er minder onkruid

        Maar leuk idee..! Pas je wel op?
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment

        Working...
        X