Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Songkran in Thailand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Songkran in Thailand

    In Thailand vieren ze rond 13 april de overgang naar een nieuw boeddistisch nieuwjaar. Van oorsprong werd daar water gebruikt om alle zondes weg te spoelen. Boedha beelden werden gewassen en van oudere mensen werden door kinderen en kleinkinderen de handen met water overgoten, om het nieuwe jaar weer schoon te beginnen. Tevens is het de start van het regenzeisoen waarbij water staat voor een vruchtbare rijstbouw.

    Tegenwoordig gebeurd dit nog steeds, maar is het geworden tot een groot water festijn. In heel Thailand is het rond die dagen een gekte van jewelste en bijna iedereen doet er aan mee. Droog over straat is er die dagen niet bij, want overal wordt je opgewacht met supersoakers, emmers, pannen, slangen, kortom alles wat water kan verplaatsten wordt in de strijd ingezet.
    Op zich een aangename verkoeling want in April is het in Thailand op zijn heetst met dagtemperatueren rond de 36 - 40 graden. Maar.... de lol zit er in om ijswater te gebruiken en dat is ondanks de hoge temperaturen een aanslag op je leven. Spreek uit ervaring Dan smeren ze ook nog overal op straat je gezicht in met een papje van talkpoeder met water, en ook daar doet idereen aan mee. Ook de agenten ontkomen niet aan het feestgedruis.


    Kortom een leuk festijn om te fotograferen, maar voor de camera een aanslag ! Wij waren er een keer eerder geweest, en wisten wat we konden verwachten. Dat de camera het overleefd heb is knap te noemen. Ik heb de 1DMKIII met de Canon 70-200 2.8 IS gebruikt en die heeft het allemaal overleefd. In het begin had ik nog gebruik gemaakt van een regenkapje, maar er was geen houden aan, het water kwam van alle kanten en het zat overal, dus die er maar af gedaan en op hoop van zegen. Ik ben 4 maal ten strijde getrokken om te fotograferen, en alle dagen droop de camera en lens van het water. Op de laatste dag, na inspectie van de camera zag in in het hotel dat er op de batterij een paar druppels water zaten, dus had hij toch gelekt via het batterijhuis. Maar dat was op zich geen probleem, maar schrok er toch wel van. Dus 100 % waterdicht.... Maar dit waren dan ook wel erg extreme omstandigheden. In een normale regenbui is er natuurlijk geen enkel probleem.

    En dan natuurlijk de plaatjes, heb er vele natuurlijk maar hier een kleine impressie.


    A


    B


    C


    D


    E


    F


    G


    H


    I


    J
    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: Songkran in Thailand

    prachtig fotoverhaal
    zoveel kleur Thailand blijft het land van de glimlach
    B, G en J is vind heel leuk en spontaan
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Songkran in Thailand

      leuke reeks met veel kleur en er zitten er een paar hele lekkere opnamen tussen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Songkran in Thailand

        Prachtige serie!!
        Is humor van de bovenste plank weggelegd voor kleine mensen?

        foto's

        Comment


        • #5
          Re: Songkran in Thailand

          Dii maak
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: Songkran in Thailand

            THAILAND, mijn eerste grote reis dat ik indertijd maakte met mijn ouders (na de Dominicaanse maar das eigenlijk iets anders ).

            Die mensen leven toch echt anders ginder he! Het bracht spontaan een kleine glimlach op mijn gezicht bij het zien van deze foto's, de wet T-shirts en die vrouwen die hun vrouwelijkheid extra uiten Prachtig gewoon, je ziet dat het daar een gekke bedoening is!

            Mooie kleuren ook, maar das typisch iets van Azië, ik hoop er nog een keertje te geraken ginds!

            Respect man!

            Comment


            • #7
              Re: Songkran in Thailand

              ZAAAALIG !
              Ondertussen 5x in Thailand geweest, maar het hete seizoen bewust gemeden.
              Songkran heeft altijd tot mijn verbeelding gesproken, maar ik zou er nooit met een camera durven rondlopen. Ik geniet dus van deze (en vooral de laatste) foto's

              Ps: Al gehoord dat sufferds ook emmers vol ijsklontjes over je heen gooien

              Comment


              • #8
                Re: Songkran in Thailand

                bijzonder kleurrijke foto's. Leuke bedoening
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Songkran in Thailand

                  eerste keer dat ik hierover hoor "het water-nieuwjaar" ... prachtige reeks
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment

                  Working...
                  X