Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De redding van de gierzwaluw.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De redding van de gierzwaluw.

    Hallo

    Vandaag wilde ik eens gaan wandelen in wijnendaele in torhout. toen ik net van de parking kwam zag ik iets zwarts in het water ploeteren. Toen ik wat dichterbij kwam zag ik deze gierzwaluw te vechten tegen de verdrinkingsdood.





    Wat moet een mens dan doen, Je ziet daar zo'n klein hulpeloos vogeltje liggen. Ik heb dan maar eens mijn goede daad gedaan en hupsakee mijn schoentjes, kousen en broekje uit en plons in dat vuil water. gelukkig was het niet al te diep. Ik heb het gelukkig nog op tijd kunnen pakken en het eventjes laten drogen in de zon







    Je ziet het natuurlijk nooit anders. Net op het moment dat je uit het water wilt kruipen staan er oppeens 20 man voor jou. Jah dan blijf je maar een beetje staan. Ook al duurd dit lang




    Maar uiteindelijk is alles goed afgelopen. En is het vogeltje mooi in het zonnetje wat opgedroogt en veilig en wel naar het vogelopvangcentrum gebracht. Want er zaten al teken op die je heel moeilijk ervan kan halen
    En bij de loslating zou ik er terug bij willen zijn, want je hebt toch iets met zo'n beestje.











    Dit zijn wat foto's die ik vlug er eens heb op geplaatst. Je bent natuurlijk beperkt als je alleen een vaste 300mm meehebt.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: De redding van de gierzwaluw.

    Heel mooi dat je zoiets gedaan hebt
    De fotoreeks spreekt voor zich!

    Groeten,
    Jeroen
    http://www.jvermeulen.be

    Comment


    • #3
      Re: De redding van de gierzwaluw.

      Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
      Heel mooi dat je zoiets gedaan hebt
      De fotoreeks spreekt voor zich!

      Groeten,
      Jeroen
      Getuigd van een hart op de juiste plaats!
      Respect

      JVG
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: De redding van de gierzwaluw.

        een echte Held hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: De redding van de gierzwaluw.

          .. recht uit het hart
          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

          Comment


          • #6
            Re: De redding van de gierzwaluw.

            thx,

            Maar de meeste vogelliefhebbers zouden dit wel doen. Ik hoop natuurlijk dat ik vlug antwoord krijg van het vogelopvangcentrum. En dat ik de vrijlating mag meemaken. Wil het vogeltje wel eens terug zijn vrijheid zien invliegen.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: De redding van de gierzwaluw.


              made my day (night)

              Comment


              • #8
                Re: De redding van de gierzwaluw.

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                thx,

                Maar de meeste vogelliefhebbers zouden dit wel doen. Ik hoop natuurlijk dat ik vlug antwoord krijg van het vogelopvangcentrum. En dat ik de vrijlating mag meemaken. Wil het vogeltje wel eens terug zijn vrijheid zien invliegen.
                hoop het ook, maar meestal overleefd zo,n beestje de stress niet.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: De redding van de gierzwaluw.

                  nominee voor held van de week!
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: De redding van de gierzwaluw.

                    Mooie daad!

                    Die zwaluw zag er slecht uit zeg. Zou ie het wel redden?

                    Karel

                    Comment


                    • #11
                      Re: De redding van de gierzwaluw.

                      Hallo

                      Vanmorgen nog eens gebeld, en de gierzwaluw stelt het goed. Hij is nog altijd te zwak om uit te vliegen maar momenteel geven ze het vitamientjes en wat eten. Maar het komt allemaal goed.

                      Normaal zou hij tegen het weekend al terug vrij moeten zijn.

                      En nu allemaal duimen voor een goede vlucht
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: De redding van de gierzwaluw.

                        Zo moesten er meer mensen zijn zi

                        RESPECT !!!
                        Greetz,
                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: De redding van de gierzwaluw.

                          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                          Hallo

                          Vanmorgen nog eens gebeld, en de gierzwaluw stelt het goed. Hij is nog altijd te zwak om uit te vliegen maar momenteel geven ze het vitamientjes en wat eten. Maar het komt allemaal goed.

                          Normaal zou hij tegen het weekend al terug vrij moeten zijn.

                          En nu allemaal duimen voor een goede vlucht
                          Ik duim mee

                          mvg duindistel

                          Comment


                          • #14
                            Re: De redding van de gierzwaluw.

                            Proficiat met deze daad

                            mvg,

                            Roland

                            Comment


                            • #15
                              Re: De redding van de gierzwaluw.

                              Goed gedaan...

                              Dat moet een goed gevoel geven.

                              Verleden week persoonlijk een meeuw bevrijd die met de vleugel gespiest zat op een bliksemafleider op het stadhuis.
                              Ben brandweerman en redden van dieren is één van onze taken.
                              De meeuw zat met de linkervleugel over één van de pinnen van een bliksemafleider. De meeuw langs voor en achter benaderd, deze vastgegrepen en voorzichtig de vogel naar boven toe met de vleugel van de spies gehaald.
                              Ter plaatse de vogel op het platte dak los gelaten, en deze is op eigen kracht weggevlogen. Volgens omstaanders zat ie al een 20 à 25 minuten vast aan de afleider. En ja het loslaten geeft een goed gevoel.
                              Oo ja... bloed is er niet bij te pas gekomen.

                              Ik kan heel goed begrijpen dat je de vrijlating wilt meemaken
                              Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
                              Mijn foto site

                              Comment

                              Working...
                              X