Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote ontnuchtering en frustratie !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• grote ontnuchtering en frustratie !!!

Een pracht van een weekend gestart midden in het hartje van de ardennen meerbepaald in Rochehaut. De ideale plaats voor elke wandelaar, fotograaf en natuurliefhebber. We konden ons geen mooier uitgelezen moment bedenken. Het weer was ongelooflijk prachtig en de tijd van het jaar gaf ons de gelegenheid om alles dat op het punt stond te ontluiken te mogen zien open bloeien.
    We zijn dan ook vroeg aan onze trektochten begonnen om er het uiterste uit te kunnen halen. Alles was zoveel meer dan we verwacht en gehoopt hadden. Al het moois dat de natuur ons kon bieden lag zowaar voor het grijpen ( op de gevoelige plaat dan wel te begrijpen hé ). De massa's vogels, fris groene blaadjes , ontluikende bloempjes .... ons geluk kon niet op.

Het begon met adembenemende uitzichten.

Tijdens onze afdaling langs de grillige , doch prachtige vormen van de natuur...

konden we genieten van het jonge frisse groen ....

en tussen al wat overgebleven is van wat de jaren ervoor ooit groen heeft gezien, kwamen nu de eerste tekenen van nieuw leven tevoorschijn...

doch stonden we op een bepaald moment aan de grond genageld van onmacht en frustratie als we tussen al dat moois dat de natuur ons te bieden had, een ware stortplaats tegen kwamen

Deze strook van meer dan 30 meter breed en 100 meter diep was het resultaat van een iets dieper gelegen camping die heel mooi stond te pronken aan de oever van de Semois.

Dit was het resultaat van jarenlang heel de vuilophaling te sluikstorten om dan toch maar dat beetje geld uit te sparen. Groot was onze frustratie wetende dat ik me al zo boos maak als ik een blikje of flesje tegen kom in de natuur.

Moet dit nu echt ten kosten gaan van dat beetje mooie natuur dat we hier nog hebben????
    Last edited by Tigo; 29 april 2008, 20:12.
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Re: grote ontnuchtering en frustratie !!!

Tegenstelling van eerste tot laatste foto is smaakvol weergegeven.
    Dit verhaal zou niet misplaatst aan te brengen zijn op plaatsen waar mensen de natuur niet respecteren (kampings, parken, natuur sites, ...)
    Dit is fotografie met een boodschap.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Hier krijg ik dus ook zwaar het sch**t van! Hoe is dit nu mogelijk

Goed in beeld gebracht!
      Mvg Tim

Comment

Schrijnende toestand, prachtig in beeld gebracht
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik wil hier geen politiek debat starten maar zulke toestanden zijn in Vlaanderen gewoon ondenkbaar de dag van vandaag.
          Zelfs op het achterlaten van een plastic zakje staan al vrij zware boetes, laat staan zulke toestanden.
          Campings aan de kust bvb betalen hun blauw door de nieuwe reglementering qua milieu ed., wat ik heel normaal vind.
          Foto's publiceren in een lokaal blad daar zal ook niet veel helpen, die zijn waarschijnlijk allang blij dat hun afval ook geen geld kost.

Leuke foto's, omgeving doet mij zin krijgen daar eens te gaan vertoeven.
          Op 31 mei gaan we naar Durbuy, recreatiedag met het werk. Mss WE van maken als het weer goed zit.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
            Ik wil hier geen politiek debat starten maar zulke toestanden zijn in Vlaanderen gewoon ondenkbaar de dag van vandaag.....

Als je geen debat wil opstarten doe je beter zo geen uitspraken.
            Ga eens langs het kanaal Brussel Charleroi kijken, tussen Drogenbos en Halle.
            Je zal versteld staan.

T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht

Als je geen debat wil opstarten doe je beter zo geen uitspraken.
              Ga eens langs het kanaal Brussel Charleroi kijken, tussen Drogenbos en Halle.
              Je zal versteld staan.

T.
              Ik mag toch wel mijn gedacht zeggen zeker? Gewoon zonder de topic om te leiden naar een debat VL/W.

En is daar ook aan camping dan?
              BE-Wommelgem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                Ik wil hier geen politiek debat starten maar zulke toestanden zijn in Vlaanderen gewoon ondenkbaar de dag van vandaag.
                Zelfs op het achterlaten van een plastic zakje staan al vrij zware boetes, laat staan zulke toestanden.
                Campings aan de kust bvb betalen hun blauw door de nieuwe reglementering qua milieu ed., wat ik heel normaal vind.
                Foto's publiceren in een lokaal blad daar zal ook niet veel helpen, die zijn waarschijnlijk allang blij dat hun afval ook geen geld kost.

Leuke foto's, omgeving doet mij zin krijgen daar eens te gaan vertoeven.
                Op 31 mei gaan we naar Durbuy, recreatiedag met het werk. Mss WE van maken als het weer goed zit.
                kijk al eens goed aan elke afrit van de autosnelweg,zeker diegene met een scherpe bocht erin.
                ligt vol met afval van blikjes en andere resten die ze uit de auto kieperen voor ze thuis zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
                  kijk al eens goed aan elke afrit van de autosnelweg,zeker diegene met een scherpe bocht erin.
                  ligt vol met afval van blikjes en andere resten die ze uit de auto kieperen voor ze thuis zijn
                  Das waar, maar dat zijn geen afvalbelten "aangelegd" door recreatieve organisaties hé.

Enne, ik heb op autosnelwegen gewerkt, onderhoud elektrische infrastructuur.
                  Ik ken de problemantiek ook daar, zoals de sexboekskes die vrachtwagenschauffeurs daar achterlaten op de vuilbakken voor elkaar.

Ik werk zelf op Indaver en dan bezie je afval net iets anders hé.

Slukes!
                  BE-Wommelgem

Comment

wij hebben reeds vele malen (lees jaren) wat wij noemen 'de moeder der wandelingen' gedaan (Rochehaut - Poupehan - Frahan) en deze vuilnisbelt ligt er al heel lang.
                    Zeer jammer. Wij zelf nemen al onze vuiligheid (die niet snel afbreekbaar is) altijd terug mee uit het bos.
                    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

In Wallonie gaat men 1 dag per jaar met vrijwilligers die troep in de natuur en langs snelwegen opruimen. Natuurlijk is dan niet alles weg maar ze halen veel op, enorm veel.

Goeie foto's die de rotzooi in de natuur tonen maar het is ook bar langs de snelwegen. Natuurlijk is dat niet alleen van de locale bevolking.

Een goeie serie fotos, die iedere toeschouwer aan het denken zal zetten.

Ik wil niet zeggen dat Napels in het niet valt maar het doet er een wel beetje aan denken.

Karel

Comment

Je moet maar eens lang wandelpaden wandelen in de Vlaamse Ardennen ...
                        Sinds ze die wandelpaden terug opengedaan hebben tref je niks anders dan blikjes, papiertjes, zilverpapier enz... in de velden aan.
                        Nog te zwijgen van die wielertoeristen die vertrekken met een rugzakje met een paar blikjes in en hun boterhammen... Of denk je dat deze ook hun vuil terug mee naar huis nemen ...
                        Van mij mogen ze snel die wandepaden terug laten dichtgroeien met brandnetels

En alsof dit nog niet genoeg is zie je ook nog eens overal zakjes dichtgeknoopt met afval in lang de kant van de weg...
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Goede serie met duidelijke boodschap.

Groetjes
                          Skitch
                          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Working...
                          X