Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
elaba, mij zo van achter laten zien , maar allé 't is misschien toch beter dan van voor
alle drie prima van scherpte en levels, spijtig dat we geen zon hadden
Je ziet die x 1,4 op de 70-200 2,8L IS doet het prima
3 vind ik een toffe, een echte candit. Bij 2 heb je een verkeerde witbalans ingesteld!
Heel gek, heb in dezelfde straat een foto genomen en had dezelfde blauwe schijn. Witbalans staat bij mij op automatisch. Ik weet dat Roland een foto heeft van de jongen die "chocolade" lust en getrokken is van de linker zijde van de straat, laatste lichtval en ikke donkere zijde. Zijn foto is picco bello en die van mij, samen met nr2, blauwe schijn
Heel gek, heb in dezelfde straat een foto genomen en had dezelfde blauwe schijn. Witbalans staat bij mij op automatisch. Ik weet dat Roland een foto heeft van de jongen die "chocolade" lust en getrokken is van de linker zijde van de straat, laatste lichtval en ikke donkere zijde. Zijn foto is picco bello en die van mij, samen met nr2, blauwe schijn
Al doende leert een mens
Toch zeker bedankt voor de commentaar
er is wel een groot verschil Patrick en dat is dat ik de foto's in raw maakte en jij in jpeg maar dat straatje was wel een probleem met het weinig licht de bijkomende kunstverlichting van de kraampjes en het late uur, vandaar de kleurverschuiving waarschijnlijk naar het blauw
er is wel een groot verschil Patrick en dat is dat ik de foto's in raw maakte en jij in jpeg maar dat straatje was wel een probleem met het weinig licht de bijkomende kunstverlichting van de kraampjes en het late uur, vandaar de kleurverschuiving waarschijnlijk naar het blauw
Yup met mijn 'verkeerd ingesteld' kan natuurlijk evengoed zijn: 'automatische stand heeft gefaald' Als je ze raw hebt is dat zo gefixt.
Soms gebeurt het dat de automatische witbalans niet juist is, maar dat is in jpeg ook prima te corrigeren . Ik heb nog geen enkele foto is raw gemaakt, en krijg ze altijd goed.
Geen zon? Ik heb "den Bert" niet kunnen trekken omdat zijne hoogheid pal tegen zon zat (en de grijns van een aan een zekere Greet denkende Dewael is er om dezelfde reden ook slecht uitgekomen )
Ik vermoed dat jullie voor het podium stonden wanneer ze die truck kantelden op het Sint-Baafsplein, want dan was de zon inderdaad zoek.
Geen zon? Ik heb "den Bert" niet kunnen trekken omdat zijne hoogheid pal tegen zon zat (en de grijns van een aan een zekere Greet denkende Dewael is er om dezelfde reden ook slecht uitgekomen )
Ik vermoed dat jullie voor het podium stonden wanneer ze die truck kantelden op het Sint-Baafsplein, want dan was de zon inderdaad zoek.
seppuku.
Nee hoor,
We hebben toen genoten van een lekkere Leffe in een bruin café
Comment