Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Burgervader in Roeselare - Vuurwerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Burgervader in Roeselare - Vuurwerk

Een nieuwe Burgervader in "ons" Roeselare, dat moest worden gevierd met zoveel mogelijk vuurwerk.
    Maakt mooie plaatjes...

Uw ongezouten mening aub op deze en eventueel de andere op onderstaande link ... (kan maar bijleren hé).

1. Hot Reflections

2. Fire Tree

3. A Look at Fire Works

De rest van de serie is te vinden op ...
    Last edited by CyberWizzz; 6 september 2005, 04:08.

Re: Nieuwe Burgervader in Roeselare - Vuurwerk

Ik denk dat je bij het vuurwerk iets te lang hebt belicht.
    De eerste foto kon je evengoed zeggen dat het een bosbrand in portugal was, ik zou je geloven.

De techniek voor vuurwerp is eigenlijk niet zo heel moeilijk. Zet je camera op een statief en stel een zeer trage sluitersnelheid in 30 sec bvb.
    Neem een donker voorwerp (hoed, zwart blad,...) en hou het voor de lens. Bij de ontploffing van het vuurwerk, haal je vlug even je hoed weg (let op voor haperen aan de lens en je boel om trekken) en hou dan direct weer je houd voor de lens. Zo kan je ook meerdere ontploffingen tegelijk op je foto plaatsen. Let alleen op dat je niet teveel op dezelfde plaats van de foto belicht, anders krijg je teveel licht.

succes,
    Dennis vandermeersch
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Bedankt, Dennis !

Bedankt voor de tip zal ik op een volgende event eens proberen.
      (Kennen wij elkaar niet van een ander forum ook ? DennisV ???)

Mvg,
      Jimmy

Comment

yep

het forum waar ik (tot een aantal dagen geleden) op reageerde, heeft voor mij enigzins zijn charme verloren. Mij horen ze daar niet meer.
        Alleen via email zend ik nog af en toe eens iemand hulp.
        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800

Comment

Jammer, moet je zo niet geviseerd voelen...

Maar om nog eens terug op uw uitleg te komen,

>>>Zet je camera op een statief en stel een zeer trage sluitersnelheid in 30 sec bvb. Neem een donker voorwerp (hoed, zwart blad,...) en hou het voor de lens<<<

Tot hier begrijp ik het,

>>>Bij de ontploffing van het vuurwerk, haal je vlug even je hoed weg (let op voor haperen aan de lens en je boel om trekken) en hou dan direct weer je houd voor de lens.<<<

Nu niet meer... bij de ontploffing hoed wegnemen.. nadat ik af heb gedrukt dan ?! ...en dan direct weer voor de lens.

Kan je eens omschrijven wat er dan juist gebeurd, begrijp het niet goed.

Thx,
          Jimmy

Comment

je hebt al afgedrukt een tijdje voor de ontploffing, maar omdat je een hoed voor je lens houd, wordt de 'film' niet belicht. Omdat je sluiter heel lang blijft openstaan, moet je dus niet mmer afdrukken telkens er iets ontploft (want je hebt al afgedrukt en de camerasluiter blijft gedurende bv 30 sec open staan.

Als je de hoed even snel wegtrekt en terugplaatst, wordt je 'film' belicht gedurende die periode. Dan staat de knaller er mooi op. Na dertig seconden (of afhankelijk van welke sluitertijd je kan instellen in je camera) sluit de sluiter en is de foto af. Als je eventueel tijd hebt kan je nog een tweede keer je hoed wegtrekken en een tweede of derde...knal erop zetten. Dat geeft soms heel mooie effecten. 'k zal eens zoeken of ik mijn vuurwerkfotos nog kan vinden.

Probeer maar eens, maar let wel dat je niet te heel lang je hoed mag wegtrekken anders krijg je teveel licht binnen en is het net alsof je overdag vuurwerk zou trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch
              ... en stel een zeer trage sluitersnelheid in 30 sec bvb.
              Misschien een leuke techniek/taktiek bij slome vuurwerkjes, maar bij een deftig vuurwerk heb je na 2 à 4 seconden genoeg materiaal om aan een volgende foto te beginnen imho

De foto's die hier staan geven mij niet het gevoel dat er "veel" vuurwerk was, in je album zitten er betere vind ik...

Comment

Working...
              X