Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotowedstrijd GF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotowedstrijd GF

Blijkbaar ligt de lat niet erg hoog om bij de winnaars te behoren.
    Ik heb net een mail gekregen dat ik terug een prijske gewonnen heb met een foto van gisterenavond.

Ik weet nog niet welke, doch ik vermoed dat het deze is:

Persoonlijk niet zo erg tevreden van, heb achteraf ook gezien dat mijn D70 niet ingesteld stond zoals ik het wou (per ongeluk op f 1: 7,? genomen), terwijl ik speciaal de 50 mm f1:1.8 gemonteerd had om zoveel mogelijk licht te kunnen benutten). Op ISO 1600 geeft de D70 ook erg veel ruis, maar gelukkig was de foto reeds zo onscherp, dat wat extra onscherpte door Noise Ninja + Neat Image al niet veel verschil meer maakten.
    Heb me zelfs niet te moeite gedaan om dat storend verkeersbord weg te werken, maar 't was al 01.30 u. als ik die foto nog moest bewerken, en 'k had er al lang geen zin meer in.

Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Re: Fotowedstrijd GF

Die 'jury' let niet op technische noch artistieke kenmerken van een foto denk ik, het gaat hen meer om de inhoud en de sfeer van het beeld en liefst zo divers mogelijk. Ik heb er vandaag ook eentje gewonnen (die van Stijn Meuris van Monza met z'n tambourine op z'n hoofd)

Eigenlijk is het dankzij je 'foute' instellingen (enfin, niet bedoelde instellingen) dat je een leuk beeld hebt, de vlammen vertonen lange slierten door de lange belichting. Scherpte is van minder belang bij deze foto...
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
    X