Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DeLaVega @ Gentse Feesten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DeLaVega @ Gentse Feesten

Ik heb nog een albumpje gemaakt van DeLaVega woensdagavond, op Polé Polé om 20u30... Vond het vorig jaar gezelliger toen ze op St.Jacobs optrad: velen waren toen naar Boomtown vertrokken voor het optreden van Daan, enkel de echte fans bleven achter voor Delavega... Vind het genre eigenlijk niet thuis horen op Polé Polé...

Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Re: DeLaVega @ Gentse Feesten

mooie reeks met een super handig toestel voor dergelijke evenementen (hebben dezelfde gekocht voor Renaud )

Comment

Waw

Mooie reeks.
      Waar stond gij ??? op dat brugske tegenover het podium?
      Vanop statief ???? Ik merk dat de meeste foto's genomen zijn op > 350 mm (in 35 mm). op sluitersnelheden < 1/50. Is toch niet uit de hand te nemen???
      En dan nog op ISO 80.

Met mijn D70 en mijn beschikbaar lensgerief kan ik dat nooit halen!!!

'k Hoop dat ge het niet erg vind, maar vanaf (denk ik) dezelfde locatie, met 50 mm prime op ISO 1600 en 1/125 sec. kreeg is deze (weinig spectaluraire) foto:

Dirk
      Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Ik stond op het tweede ponton rechts van het podium (met dat groen/cyaan dak op je foto hierboven) dus een heel stuk dichter bij het podium... Tussen het eerste en tweede ponton staan iedere keer de cameravrouw(en) die het podium filmen voor de grote schermen. Ik stond nabij de bar dus iets naar rechts van hun. Een goede plek want de bar staat op een klein verhoogje zodat je boven de mensen kan uitkijken...

Waarom niet bewogen: er zit IS (Image Stabilisation) op de camera en dat werkt goed. Volgens de fabrikant zou je daarmee 3 stops 'winnen', sommige mensen zeggen dat het max. 1.5 tot 2 stops zou helpen. Mij maakt het niet uit, het werkt gewoon goed. Ik heb dus geen statief gebruikt, gewoon door de zoeker kijkend foto's genomen. Nog een voordeel is dat de camera een vaste F2.8 heb (doorheen de hele zoomrange, 36-432mm) en dat maakt toch ook iets uit in deze omstandigheden.

Bij het concert van DeLaVega had je nog redelijk veel licht, dat van Monza was veel moeilijker. Daar heb ik moeten werken met continuous mode, ik heb 2 instellingen daarvoor, eentje die 3 beelden per seconde trekt en eentje die 2.2 beelden per seconde neemt. Ik gebruikte deze laatste mode soms om snel 3 tot 4 beelden (kan meer maar dat maakt niet uit) te nemen om zeker een scherpe over te houden of om te kunnen kiezen uit verschillende gelaatsuitdrukkingen of zelfs belichtingen (die spots veranderen soms zeer snel de belichting). Zeer handige feature bij zulke concertopname's, voor de rest gebruik ik dat nooit... Ik had bij Monza 366 foto's (1 vol 512MB kaartje), daarvan 100 technisch ok, daarvan een album van 50 gemaakt.

M'n 1 week ervaring met deze camera leert me dat ik een redelijke kans heb op een scherpe foto bij volle tele (432mm) op 1/20ste, daaronder is dat al veel moeilijker en moet je uitzoomen of iso verhogen. In groothoek (36mm) heb ik veel scherpe als je niet onder de 1/3de seconde gaat. Daaronder gaat ook (zelfs een halve seconde) maar de kans is niet meer zo groot natuurlijk. Adem inhouden en je zeer stil houden, het oogstuk goed tegen je hoofd gedrukt houden helpt ook als steun.

wim
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Amaai, handig toestel.
          Zeer goede resultaten ook.

Hoeveel Mp heeft ie??

Dirk
          Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

5MP

Opvolger is in aantocht (september, +-800 euro)

Comment

'k Heb die links eens goed bekeken, verbazende toestellen

Moest ik nu nog niet net (half jaarke terug) een D70 gekocht hebben, dan zou dat een ideaal toestel zijn voor all-round gebruik.

Dirk

Comment

idd een mooie reeks maar monza was mooier, waarss omdat dat ook een meer dankbare groep is qua belichting.

chic

Comment

Working...
                X