Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defensiedagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • defensiedagen

    1.aanval van een tank



    2.tank met rookwolk



    3. Tank juist afgevuurd (rookwolk)




    Zeker de moeite waard om wat kliekjes te gaan nemen,vond het spijtig dat men batterijen leeg waren,en men reserves ook.
    Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

    www.sallyphotographics.be

  • #2
    Re: defensiedagen

    staan wel stuk voor stuk scheef he...
    begrijp de kleuromzetting niet echt goed. wat wou je bereiken? (laatste twee okee met die kleur, maar doordat ze scheef staan misschien mening beïnvloed)

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: defensiedagen

      Heb nog geen statief hé.Ik vind ze in deze kleur mooier dan in de gewone kleuren.(mss omdat ze in het leger ook allemaal donkere kleuren gebruiken zoals kaki en bruin ,maarja,dat is mijn mening hé)
      Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

      www.sallyphotographics.be

      Comment


      • #4
        Re: defensiedagen

        Misschien in Sepia uitvoeren Foto's van het slagveld in de 2e wereldoorlog. Zeker die eerste leent zich voor zoiets.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: defensiedagen

          Foto's zijn in sepia gemaakt hoor...ik zal ze mss wat bijwerken in PS
          Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

          www.sallyphotographics.be

          Comment


          • #6
            Re: defensiedagen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
            Foto's zijn in sepia gemaakt hoor...ik zal ze mss wat bijwerken in PS
            Vond ze zo rood, dacht dat het iets anders was Kan ook aan m'n scherm liggen hoor.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: defensiedagen

              Oorspronkelijk geplaatst door ajh
              Foto's van het slagveld in de 2e wereldoorlog.
              Heel realistisch zou dit toch niet zijn. Die Leopard-tanks op foto 2 & 3 dateren uit de jaren '60.
              D.w.z. de body (om in fotografietermen te blijven) want die machines zijn wel aangepast aan de moderne technologie. Eind jaren '80 heb ik mijn legerdienst als peletonscommandant vervuld op deze tanks. En als ik ze nu bekijk dan is er toch weer heel wat aan veranderd.
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #8
                Re: defensiedagen

                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                Heel realistisch zou dit toch niet zijn. Die Leopard-tanks op foto 2 & 3 dateren uit de jaren '60.
                D.w.z. de body (om in fotografietermen te blijven) want die machines zijn wel aangepast aan de moderne technologie. Eind jaren '80 heb ik mijn legerdienst als peletonscommandant vervuld op deze tanks. En als ik ze nu bekijk dan is er toch weer heel wat aan veranderd.
                Hoe vind jij ze dan dat ik moet bewerken?
                Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

                www.sallyphotographics.be

                Comment


                • #9
                  Re: defensiedagen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
                  Heb nog geen statief hé.


                  Ehm, ja dus? Ik heb wel een statief en die zeul ik doorgaans toch echt niet mee. Alleen als ik vermoed dat ik te weinig licht ga hebben, dus 's avonds, of binnen. Voor de rest schiet ik doorgaans gewoon uit de hand. De meeste hier zullen dat doen denk ik. En ook als je een statief gebruikt zal je moeten zorgen dat je camera recht staat... Het is overigens vrij simpel om de foto's even recht te zetten in een goed fotobewerkingsprogramma.

                  Verder zijn het mooie foto's, alleen het sepia effect kan mij hier echt niet bekoren. Ik raad overigens aan dit nooit door je camera te laten doen. Gewoon in kleur schieten en achteraf met een fotobewerkingsprogramma naar sepia omzetten. Dan kan je ook nog kiezen. Als je met je camera kiest voor sepia, ben je de originele kleuren gewoon voorgoed kwijt...

                  Comment


                  • #10
                    Re: defensiedagen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384


                    Ehm, ja dus? Ik heb wel een statief en die zeul ik doorgaans toch echt niet mee. Alleen als ik vermoed dat ik te weinig licht ga hebben, dus 's avonds, of binnen. Voor de rest schiet ik doorgaans gewoon uit de hand. De meeste hier zullen dat doen denk ik. En ook als je een statief gebruikt zal je moeten zorgen dat je camera recht staat... Het is overigens vrij simpel om de foto's even recht te zetten in een goed fotobewerkingsprogramma.

                    Verder zijn het mooie foto's, alleen het sepia effect kan mij hier echt niet bekoren. Ik raad overigens aan dit nooit door je camera te laten doen. Gewoon in kleur schieten en achteraf met een fotobewerkingsprogramma naar sepia omzetten. Dan kan je ook nog kiezen. Als je met je camera kiest voor sepia, ben je de originele kleuren gewoon voorgoed kwijt...
                    Ik heb ze ook allemaal in kleur getrokken ze,ik neem voor de zekerheid altijd van 1 ding een kleurenopname en een sepia opname.Kwestie van zekerheid te hebben.Zal eens kijken wat dat zegt
                    Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

                    www.sallyphotographics.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: defensiedagen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
                      Hoe vind jij ze dan dat ik moet bewerken?
                      Wel, ik zou ze eerst en vooral rechtzetten. Alle foto's neigen nogal naar rechts. Bij de derde foto schuift de tank bijna van de foto
                      De bovenste tank (ik vermoed een oude Patton) kan in een WW2-sfeer gezet worden. Maar de Leopards zou ik in hun originele kleuren laten.
                      Maar da's natuurlijk mijn smaak...en het zijn jouw foto's

                      Gegroet!
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: defensiedagen

                        En hoe geef je die WW2 sfeer weer?
                        Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

                        www.sallyphotographics.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: defensiedagen

                          Sepia is daarvoor een optie, maar dan wel de bruin-gele versie en niet deze roze. En voor meer authenticiteit kun je er eventueel een gekarteld randje rond zetten en wat kreuken enz. Iets zoals hier bijvoorbeeld: http://forum.belgiumdigital.com/show...5&postcount=31
                          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

                          Comment


                          • #14
                            Re: defensiedagen

                            ahja,da zal me wel lukken.Eens proberen.Merci
                            Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

                            www.sallyphotographics.be

                            Comment

                            Working...
                            X