Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Friday night fever ;-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Friday night fever ;-)

    Afgelopen vrijdag ben ik voor de verandering eens gaan fotograferen in een dans-kroeg (een disco wil ik het niet noemen) op verzoek van de webmaster van hun site, die wat foto's wilde hebben. (Hier staan nog wat foto's trouwens.)
    Gezien de zeer moeilijke omstandigheden (erg donker) viel het niet mee, maar ik vind het resultaat eigenlijk wel sfeervol.... En jullie?

    ps. 50mm, F1.8, ISO 800 en resp. 1/16, 1/5 en 1/10 sec.





    Last edited by Jacki; 12 april 2005, 23:58.
    Meer foto's op Mukblog

  • #2
    Re: Friday night fever ;-)

    Amai Jacki, ik zou zowieso nog een terug gaan naar dat donkere hol
    Volgende keer beter gebruik maken van de lichtbronnen om je heen, ofwel dichtbij de spots gaan staan of waar de belichting op staat!!!

    Mijn inziens zijn de foto's zeker de moeite waard om eens opnieuw te nemen. Want als ik dit als reclame op mijn site moest zetten om klanten te trekken!!!
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #3
      Re: Friday night fever ;-)

      1e is echt heel mooi... tweede zegt (doet) me weinig...
      de laatste, tja een tweedeling...links/rechts .... spannende scenes

      mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

      Comment


      • #4
        Re: Friday night fever ;-)

        De eerste vind ik zeker de beste, door het licht ...

        Jammer dat de foto's niet echt scherp zijn, maar ik zou het niet beter doen
        Tja, je kunt moeilijk aan al die mensen gaan zeggen dat ze ff stil moeten staan he?
        Zeker nog es terug gaan en nog es proberen?
        Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
        -------------------------------------------
        Girly
        --------------------------
        Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
        --------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Friday night fever ;-)

          Ik zou niet weten hoe je in zo'n hol foto's moet maken. De eerste is zeker de beste.

          Comment


          • #6
            Re: Friday night fever ;-)

            Dank voor jullie mening.
            Ik ga zeker nog eens terug met statief en fish-eye
            Meer foto's op Mukblog

            Comment


            • #7
              Re: Friday night fever ;-)

              ik heb nog toch al wel een aantal keren gefotografeerd in zo'n donkere koten. Dikwijls is er wel iets meer uit te halen hoor!

              (Kan je eens exif info geven (want met zo'n lens ) >> ok had niet gezien)
              Wat ik probeer te doen is systematisch onderbelichten en zelfs iso1600 proberen (ik weet wel niet hoe er dat uitziet op een 30d).

              Gebruik ook de spots. Mensen die vlak in een spot staan zijn vaak mooi belicht.
              Ik trek nogal redelijk veel en hoop da ze eventjes (1/3) blijven staan. Een vaste hand helpt ook een beetje.

              Normaal gezien als je nog eens terug gaat, gaat dat al veel beter gaan! Je zult gewoon paar fotokes moeten trekken en dan komt dat in orde. Zeker met fish-eye en statief
              Last edited by s-man; 13 april 2005, 15:10.
              Stijn Gysemans
              na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

              Comment


              • #8
                Re: Friday night fever ;-)

                Bedankt S-man. Ik had er wel een paar met ISO 1600 gemaakt... ik zal eens kijken hoe het met de ruis in die foto's zit. Verder onderbelichten is misschien ook wel een idee. Ik geloof dat de eerste 2 -0,7 zijn en die andere -1, dus dat kan wellicht nog verder omlaag.
                En ik blijf het uiteraard verder proberen.

                Jacki
                Meer foto's op Mukblog

                Comment


                • #9
                  Re: Friday night fever ;-)

                  Bij Canon heb je ook een stand waarbij je de flits combineert met een lange sluitertijd. Op die manier krijg je er alles mooi op, zonder al te veel donkere vlakken en bewogen mensen:
                  Last edited by Jippie; 14 april 2005, 17:03.
                  Canon EOS 300D, kitlens +Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro II D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Friday night fever ;-)

                    Jaaa, stom stom stom.... Ik hoor dat te weten, maar heb dat nog nooit geprobeerd. De volgende keer eens doen.
                    Bedankt Jippie!
                    Meer foto's op Mukblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Friday night fever ;-)

                      Ik vind de eerste wel zeer geslaagd, kan idd zeer goed dienen voor reclame (al dan niet op web).
                      | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                      Comment


                      • #12
                        Re: Friday night fever ;-)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jippie
                        Bij Canon heb je ook een stand waarbij je de flits combineert met een lange sluitertijd. Op die manier krijg je er alles mooi op, zonder al te veel donkere vlakken en bewogen mensen:
                        Eeuh, ik dacht dat zoiets bij elk deftig fototoestel kon?? Wanneer ik op mijn S7000 flits, kan ik de sluitertijd toch altijd zelf kiezen? Van 1/10.000 sec tot 15 sec

                        Comment


                        • #13
                          Re: Friday night fever ;-)

                          @Baron: Thx

                          @Pcwiet: Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar met een D30 kan dat vast wel ja...
                          Meer foto's op Mukblog

                          Comment

                          Working...
                          X