Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De pontonbrug in Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De pontonbrug in Antwerpen

    Oorspronkelijk geplaatst door jip Bekijk bericht
    Jongens waar hebben we het over? Scherpte, dat is tegenwoordig het enige waar men foto's op bekritiseerd. Degene die dat doen zullen dan ook helaas voor hun nooit hun brood kunnen betalen met hun werk. Ik zal het hierbij laten en mij amuseren aan de onweet van de leden hier die denken dat scherpte de belangrijkste factor is.

    Denk niet dat ik nu in geef dat deze foto niet scherp is, hij is scherp, van oneindig tot ongeveer 60 meter vanaf mijn opname medium. Dat is een berekening en een feit. Dat jullie een foto pas als scherp ervaren als er een dikke 'sharpening filter' op is toegepast is helaas niet door mij op te lossen. Want ik verlaag me zeker niet tot het niveau 'clarity slider, en sharpening slider fetisj.'.
    Wanneer u de moeite neemt om hier foto's van anderen te bekijken dan ziet u dat foto's vooral beoordeeld worden op wat de foto te vertellen heeft.
    Wanneer een foto nietszeggend is praat men alleen over de technische fouten. De focus op oneindig bij een afstand van 6 meter en een lensopening van 5.6 met een 50mm objectief; geen wonder dat de foto op geen enkel punt scherp is.
    Misschien toch een korte cursus gaan volgen.

    Comment


    • #17
      De pontonbrug in Antwerpen

      Volgens de natuurkundige berekening zou een 50mm lens op 5.6 gefocust op oneindig alles scherp moeten hebben van 15m tot oneindig, de mensen zijn hierdoor dus niet scherp op 6 meter maar de rest van de foto uiteraard wel, iets dat jullie niet zien zonder sharpening mask schijnbaar.
      My Website
      Light is all I need.

      Comment


      • #18
        Re: De pontonbrug in Antwerpen

        misschien komt het door het inscannen..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: De pontonbrug in Antwerpen

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          misschien komt het door het inscannen..?
          grt,bouk.
          Een Leica M (Typ 240) is digitaal hoor.
          Zou je toch al moeten weten na zoveel jaren dienst, hé

          Comment


          • #20
            Re: De pontonbrug in Antwerpen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            misschien komt het door het inscannen..?
            grt,bouk.
            Wat verwacht je van een foto van 684 x 1024 pixels en maar 190Kb groot?
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: De pontonbrug in Antwerpen

              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Een Leica M (Typ 240) is digitaal hoor.
              Zou je toch al moeten weten na zoveel jaren dienst, hé
              Die Leica heeft geen anti-alias filter dus daar ligt het niet aan en behoeft dus geen onscherp masker.
              Verscherpingsfilter haalt overigens niets uit bij een foto die uit focus is.

              Comment


              • #22
                Re: De pontonbrug in Antwerpen

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Wat verwacht je van een foto van 684 x 1024 pixels en maar 190Kb groot?
                Die Leica heeft geen anti-alias filter dus daar ligt het niet aan en behoeft dus geen onscherp masker.
                Verscherpingsfilter haalt overigens niets uit bij een foto die uit focus is.

                Comment


                • #23
                  Re: De pontonbrug in Antwerpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                  Een Leica M (Typ 240) is digitaal hoor.
                  Zou je toch al moeten weten na zoveel jaren dienst, hé
                  als ik dan lees:
                  De 24 megapixel sensor staat garant voor uitstekende beeldkwaliteit. Het intelligente ontwerp en een 'flat pixel architectuur' maakt dat elke pixel een bijzonder grote hoeveelheid licht weet te verzamelen. Dit resulteert in beelden die gekenmerkt worden door een superieure scherpte en een maximale ruimtelijke resolutie.
                  ---
                  valt wat ik hier zie toch tegen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: De pontonbrug in Antwerpen

                    Je kijkt naar een bestand van een paar KB. Kom eens wat prints bekijken op A3 en A2
                    My Website
                    Light is all I need.

                    Comment


                    • #25
                      Re: De pontonbrug in Antwerpen

                      Oorspronkelijk geplaatst door jip Bekijk bericht
                      Je kijkt naar een bestand van een paar KB. Kom eens wat prints bekijken op A3 en A2
                      ik bekijk en beoordeel een foto, hoe ik hem hier op mijn scherm aangeboden krijg.
                      dus niet op een A3 of een A2 print.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: De pontonbrug in Antwerpen

                        voor mij toch ook niet erg geslaagd hoor.
                        De onscherpte vooraan komt veel te prominent in beeld.
                        Ook qua compo vind ik dit niet zo goed.
                        https://www.facebook.com/devrieset/

                        Comment


                        • #27
                          Re: De pontonbrug in Antwerpen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Wanneer u de moeite neemt om hier foto's van anderen te bekijken dan ziet u dat foto's vooral beoordeeld worden op wat de foto te vertellen heeft.
                          Wanneer een foto nietszeggend is praat men alleen over de technische fouten. De focus op oneindig bij een afstand van 6 meter en een lensopening van 5.6 met een 50mm objectief; geen wonder dat de foto op geen enkel punt scherp is.
                          Misschien toch een korte cursus gaan volgen.
                          Met de eerste zin van dit commentaar ben ik het toch niet eens.... De gemiddelde kijker beoordeelt op witbalans (doe ik ook hoor maar alleen als het te erg wordt...) scherpte, vlakke kleuren, zelfs pinokkio-effect haha Eigenlijk allemaal wel grappig, want een diepere betekenis (zelfs als de titel in die richting wijst) komt er zelden uit.
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment

                          Working...
                          X