Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op zich heeft het beeld wel iets, maar ik blijf zitten met heel veel zwart.
Crop het vierkant of staand, dan ontstaat er bij mij twijfel... wordt het beter ?
Ik weet het niet, zelfs na proberen. Ergens heb je die zwarte ruimte in het totaal beeld wel nodig, omdat het zo meer verhalend is.
Het is daarom jammer dat je enkel op 900 pixels langste zijde mag posten.
Over het recht... 't staat nog niet recht, en da's wel noodzakelijk.
Belichting en compo, op het "recht" na, zijn wat mij betreft pico bello.
Op zich heeft het beeld wel iets, maar ik blijf zitten met heel veel zwart.
Crop het vierkant of staand, dan ontstaat er bij mij twijfel... wordt het beter ?
Ik weet het niet, zelfs na proberen. Ergens heb je die zwarte ruimte in het totaal beeld wel nodig, omdat het zo meer verhalend is.
Het is daarom jammer dat je enkel op 900 pixels langste zijde mag posten.
Over het recht... 't staat nog niet recht, en da's wel noodzakelijk.
Belichting en compo, op het "recht" na, zijn wat mij betreft pico bello.
In het topic Zaki is de foto in een hoek van +/-45° geschoten. En zoals ik daar ook al schreef was het mijn bedoeling van 'het eiland van de spotlight' weer te geven en die intentie vraagt dan inderdaad naar die zwarte ruimte.
Ik vind over het algemeen dat het zwarte er wel mag zijn om de sfeer en intimiteit van een theater/CC zaal mee te geven in een foto. Net zoals ik de ruimte van een festivalpodium ook probeer mee te geven door niet te krap te kadreren.
Comment