Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

my best of "The Rhythm Junks"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: my best of "The Rhythm Junks"

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Er is eens gezegd dat je met 1 minuut nadenken over je compositie, 10 minuten per foto uitspaart in Photoshop.
    dat kan wel eens kloppen ja Hier moet ik vooral nog verder op oefenen. Zeker bij concert vond ik dit vrij lastig,
    aangezien je niet weet wat er gaat gebeuren. Bij deze foto sprong de zanger/gitarist ineens anderhalve meter opzij en dus voor de drummer.
    Mij verplaatsen had ervoor gezorgd dat ik de actie niet meer had. De keuze voor een rechte foto had hier misschien nog het best geweest om nabewerking te minimaliseren

Comment

Ken je onderwerp.

Heather Nova had ik al 75x live gezien voor ik haar met n fotopas mocht fotograferen, dus wist ik wel wat er zou gebeuren, hoeveel volk er op t podium zou staan, wie waar staat ...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

75 is nu ook weer ni nodig hé... en al doende leert men. Ervaring leert je de jusite instellingen te kiezen en te anticiperen. En ja, dan heb je soms nog pech of geluk. hoort er nu eenmaal bij.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Een goeie foto heeft maar weinig nabewerking nodig.
          Zet dat maar uit je hoofd. Er is een goeie shot nodig als basis om die uit te werken tot iets wat commercieel presentabel is. Zoals indertijd met de nabewerking in de doka, worden diezelfde ingrepen nu digitaal en properhandig op PC uitgevoerd.
          Snapshots schiet nonkel Pol ook...
          2de shot is OK uitgeshopped, maar 'k word er niet wild van...

Veel succes,
          F.

Comment

knape update

groetjes
            renske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
              Zet dat maar uit je hoofd. Er is een goeie shot nodig als basis om die uit te werken tot iets wat commercieel presentabel is. Zoals indertijd met de nabewerking in de doka, worden diezelfde ingrepen nu digitaal en properhandig op PC uitgevoerd.
              Snapshots schiet nonkel Pol ook...
              2de shot is OK uitgeshopped, maar 'k word er niet wild van...

Veel succes,
              F.
              Beroep: fotograaf. Maar geen concertfotograaf. Een kasteel loopt ni weg, en een macro-opname van een oog kan je ook rustig composeren en bewerken. Concertfotografie (zeker als er gepubliceerd moet worden) is in de regel snel en goed te maken, en weinig te bewerken en liefst gisteren door te zenden want morgen is de nieuwswaarde eraf. Alle respect, maar denk dat je er hier naast zit.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Alle respect, maar denk dat je er hier naast zit.
                No offense taken Dat de klant niet wacht tot overmorgen behoeft geen discussie. Maar de update van TS ondersteunt uiteindelijk wel hetgeen ik bedoel: een goede shot als basis en daarna wat verwerking om 'm commercieel presentabel te maken. Anders wordt jouw shot niet gekozen en is er geen boesienis. Of, er wordt geschoten met instant upload naar een verwerker die ze aanbiedt, of, de shooter moet het zelf maar doen: het is een organisatorische kwestie.
                Een kasteeltje en een oog lopen inderdaad niet weg. Vooral omdat die mij hier gaan achtervolgen tot het einde der tijden. Je zou moeten andere testshots zien van technieken die ik uitprobeer of pogingen tot het inwerken van nieuw materiaal; man, je lacht je een breuk.

Have fun,
                F.

Comment

Working...
                X