Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Volg ook. Ik heb er zo ook (ander concert), maar hoe kan je dit voorkomen als je zoveel tegenlicht hebt?
Niet. Wat je kan doen is spotmeting op de artiest. Dan brandt je achtergrond wel uit, maar da's niet erg. Overstraling kan je niet tegengaan, maar je kan in nabewerking op de pc wel wat terug rechttrekken (vnl. contrast optrekken en met de lichtopvulling-herstel-helderheid schuifjes bijstellen). Ook niet overdrijven want dan krijg je een posterised effect en dat vind ik ook maar niks.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Ik heb alleen een commerciële webspace, en daar zet ik geen foto's van derden op, maar als je me je e-mail doorstuurt, dan stuur ik je een bewerkte versie terug. Om eens te zien wat het kan worden...
geef mij de originele maar. Ik ben meer in dat soort situaties als toeschouwer dan als fotograaf en vind dit heel sterk lijken op hoe zo'n momenten er echt uitzien. Die lichtmannen doen dat express op die manier, dan mag dat zeker zo op de foto.
Ik ben meer in dat soort situaties als toeschouwer dan als fotograaf en vind dit heel sterk lijken op hoe zo'n momenten er echt uitzien. Die lichtmannen doen dat express op die manier, dan mag dat zeker zo op de foto.
Tsja, een lichtman interesseert het nagenoeg niks hoe onze foto's eruit komen te zien. Ik zie ze vaak maar wat klungelen en dan hebben ze het idee dat het er geweldig uit ziet. Een rode zaal bv vind ik verschrikkelijk om naar te kijken, zowel als toeschouwer, als fotograaf.
Comment