Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Placebo, Sportpaleis Antwerpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Placebo, Sportpaleis Antwerpen

bedankt voor je reacties!

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
    je maakt je zwart echt wel black he?
    ik ben nogal fan van zware contrasten niwaar

Comment

Laat mij positief beginnen

Ik ben fan van Sloef1740 en de compo's zijn zoals steeds geweldig.

Van de belichting en nabewerking ben ik niet onder de indruk.

Je gooit het zwart volledig toe in de nabewerking, waardoor alle detail verloren is.
      Je schroeft systematisch de verzadiging te hoog op. Met onrealistische kleuren als gevolg (bij deze reeks heb je je nog ingehouden ).
      En bijvoorbeeld in de derde foto is het onderwerp voor 1/4 volledig uitgebrand (gelaat, handen en gitaar) en dus geen detail meer. De combinatie van zwart en uitgebrand wit maakt de derde foto onbruikbaar voor print.

Je kan van die stijl houden maar voor mij persoonlijk zoek je net iets te veel de extremen op (vooral in nabewerking dan).
      Iets minderen en de foto's zijn volgens mij nog veel beter.
      Last edited by armani; 7 december 2009, 23:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
        Laat mij positief beginnen

Ik ben fan van Sloef1740 en de compo's zijn zoals steeds geweldig.

Je gooit het zwart volledig toe in de nabewerking, waardoor alle detail verloren is.
        Je schroeft systematisch de verzadiging te hoog op. Met onrealistische kleuren als gevolg (bij deze reeks heb je je nog ingehouden ).
        En bijvoorbeeld in de derde foto is het onderwerp voor 1/4 volledig uitgebrand (gelaat, handen en gitaar) en dus geen detail meer. De combinatie van zwart en uitgebrand wit maakt de derde foto onbruikbaar voor print.

Je kan van die stijl houden maar voor mij persoonlijk zoek je net iets te veel de extremen op (vooral in nabewerking dan).
        En toch is die derde veruit de sfeervolste. (Andere 2 zijn ook super hoor.)
        Van mij mag hij gerust die extremen opzoeken,
        bij rockfotografie zijn er geen regels.
        Ik ben fan, vind dat Stefaan zoals Omag zegt echt wel top is in België.
        Net zoals die van Wannabes heeft hij een uitgesproken stijl
        en levert hij telkens opnieuw platen van topniveau.
        www.janvandenbulck.com

Comment

Hier ben ik het wel mee eens

Comment

Foto's zijn mooi, maar ik denk niet dat er nog lelijkere kadertjes bestaan !

MVG J.C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

heel mooie reeks , veel contrast en wat saturatie is hier op zijn plaats
              en ook al hou ik van dit kadereffect....ik vind ze hier te druk aanwezig en laten bijna geen ruimte voor de artiest
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik wist dat deze reactie ooit moest komen en ben er dan ook mee akkoord wat je daar allemaal zegt, ik ga niet zeggen dat ik je 100% gelijk geef, want het is nog altijd een vorm van persoonlijke smaak...en ok in die 3e hebk mij duidelijk laten gaan

In mijn bewerking speel ik enkel met noise reduction, contrast en zwart waarden, niet meer, niet minder. In sommige gevallen is het dan misschien minder realistisch, hoewel... de foto van the prodigy dat hier in de HOF beland is, is enkel wat meer zwart in gegooid, contrast met lichte en donkere partijen was al zo hoog dat ik ook niets meer gedaan heb en daar lijkt het wel alsof ik mijn verzadiging de hoogte ingejaagd heb terwijl dit niet zo is.

Nu is het ding bij mij wel dat ik voor prints en scherm wel 2 verschillende beelden heb!
                dit zijn snel bewerkte foto's voor online te gooien! Als ik dit door een epson printer zou gooien denk ik dat ik niet veel foto meer ga hebben 't zou te grappig zijn moest dit effectief lukken bedenk ik me net.

kijk naar Rob Walbers zijn foto's en daar zit meer photoshop in dan wat anders (cf opname van The Kooks zanger) en toch vind ik nog steeds dat het werkt en mooi is, hoewel er van de klassieke en "geschoolde" (grootmeesters) fotografen veel kritiek door komt (heb het meegemaakt bij de verdediging van mijn eindwerk rond RockFotografie). Ik vind ze geweldig, het is zijn stijl, zijn eigen ding dat hij er mee doet!

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een manier om mij los te rukken van de rest, een eigen stijl creëren. Een lange zoektocht die nog lang niet voorbij is. Misschien is dit ook maar een fase en kijk ik er binnen een jaar, 2 jaar, een maand, een week, een uur, wel anders naar en bedenk ik mij volledig en gooi ik het roer volledig om! Dus om mij bij de "top" van ons belgenlandje te gaan profileren, sorry, niet mee akkoord... hoewel mooi en leuk compliment maar neen dank je, ik behoor er zeker niet bij, ik ben nog steeds een van de 100 000e mensen die naar die 3 of 4 namen opkijkt...

Voor afdrukken (mag je hier komen bekijken als je wil) zet ik het nooit zo overdreven, verre van zelfs, ik heb ook zeer graag wat detail in mijn foto, en kwa overbelichting en detail verlies heb ik (bij de 3e foto) enkel in de handen wat verlies.
                Ik kalibreer mijn scherm elke week (moet van't scholeken) ik kan het me niet permitteren van slecht bewerkte foto's af te drukken (en zo veel geld te mislopen...)
                En sowieso maak ik proef prints vooraleer ik iets groot ga (laten) printen en kijk ik ook wel wat het beste werkt op papier, meer dan normaal!

Hetzelfde bij de kader rond mijn foto's, ik begrijp zeker dat er enorm wat tegenstand en commentaar op is, ik ben nu ook stilletjes aan het denken dat ik misschien moet overschakelen naar de kader die ik gebruik voor mijn portretten, HEEL sober tegenover deze kaders!
                voorbeeldje:

Ik vind dat smaken zo kunnen verschillen, en dat zal altijd zo zijn en blijven waar je ook komt. De ene vindt het goed, de andere vindt het niets...
                Ik ben nog maar een snotneus (21 lentes jong) in de gehele wereld, het is normaal dat ik nog op zoek ben naar alles en veel moet uitproberen. (de ene doet dat met drugs en drank, ik doe geen een van de 2 dus moet het wel doen met fotografie hehe )

Ik weet niet wat jullie hier allemaal van denken, ik verwacht ook meteen een paar reacties hierop! en hoemeer hoe liever zelf

greetz
                Stefaan

Comment

Het siert je Stefaan dat je jezelf (nog) niet bij de top van België plaatst
                  en ik begrijp ook wel dat je opkijkt naar die 3 à 4 mensen die je zelf aangeeft.
                  Wie doet dat niet als rockfotograaf?
                  Maar als je kijkt naar wat jij hier de laatste maanden hebt gepost van concertfoto's,
                  zo heb ik er op weinig andere plaatsen gezien.
                  Heb de mijne van dezelfde concerten vaak niet durven posten als die van jou er al stonden.

En je voorbeeld over een eigen stijl (Rob Walbers) vind ik zeer goed gekozen.
                  Maakt geweldige foto's die inderdaad soms wat afwijken van de klassieke normen en waarden. Maar het levert geweldige plaatjes op, so fuck it!!
                  Misschien bekijk ik het ook gewoon anders omdat ik helemaal geen fotografie gestudeerd heb (ik kom uit een audiovisuele opleiding) en er wat ben ingerold als hobby (door een grote interesse voor muziek en beeld).
                  Voor mij is een sterk beeld een sterk beeld als het mij iets doet, punt.
                  En dan mag die foto een heel hoog (voor sommigen te hoog) contrast hebben.

En 21 jaar? ****, dat maakt het nog straffer.
                  www.janvandenbulck.com

Comment

had toch meer reactie nog verwacht, maar blijkbaar niet

Comment

Ik heb mijn mening al geventileerd. Je bent goed en hebt een eigen, herkenbare stijl. Punt.

En je bent te bescheiden...
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Smullen hoor. Erg lekkere platen Stefaan.
                        Het uitgebeten stoort mij in het geheel niet.
                        Dennis

www.dennisbeekelaar.com

Comment

deze vind ik net zoals je andere concertfoto's absolute top,
                          jou foto's staan, voor mij, een trap hoger dan de rest die hier wordt gepost !

die scherpte, maar ook die expressie
                          zo zie ik ze graag
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

Comment

Fantastische concertfotografie, dat is alles wat ik er van kan zeggen, behalve dan dat ik
                            me afvraag of die spuuglelijke kaders ergens voor nodig zijn?

Comment

stevige reeks alweer, stomend zelfs;
                              vooral 2 en 3 vind ik schitterend, maar de eerste moet ook niet onderdoen!

Comment

Altijd knappe foto's van den Sloef :-)
                                Zelf heb ik ook altijd de neiging om met hoge zwartwaardes te werken, ook met grote contrasten (yep, ook een grote fan van Rob :-) )
                                In tegenstelling met bijv Rob gebruik ik ook dikwijls ook zwart/wit met hoge contrasten en vignetering voor mijn concertfoto's en niet enkel wegens veel rood licht. Blijjkbaar is dat al helemaal not-done in de wereld der concertfotografie. Maar who cares? Iedereen zijn eigenlijk en zijn eigen aanpak. Anders kom je in een situatie zoals bij de kranten: bijna allemaal dezelfde foto's, door verschillende fotografen genomen.

Verder blijven zoeken en gewoon je eigen neus blijven achterna gaan :-)
                                www.YourConcertShots.com

Comment

Working...
                                X