Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik denk een langere sluitertijd nog mooier geweest zou zijn danw as de achtergrond minder druk denk ik...
Ik deel zijn mening...
Nu zit de foto precies tussen de twee, niet scherp genoeg en ook niet genoeg onscherp.
Ik bedoel dat je misschien best had gekozen voor enerzijds een langere sluitertijd of anderzijds het paardenhoofd scherp had moeten zien te krijgen (door bvb mee te draaien in de richting van het paard bij het nemen van de foto)
Als de kermis er nog staat kan je misschien nog is teruggaan
Ik denk een langere sluitertijd nog mooier geweest zou zijn danw as de achtergrond minder druk denk ik...
Een langere sluitertijd ok, maar dan moet je inderdaad (zoals JeGe al aangaf) wel met het paard mee bewegen anders is alles onscherp/bewogen. Google maar eens op 'fotografie pannen meetrekken' voor wat tips en trucs.
Wat de foto zelf betreft had ik meer afstand genomen, als dit mogelijk was. Ik zie nu enkel een paard en mis de link met een gezellige kermisattractie.
Ik vind ze ook wat gelig van kleur.
In ieder geval blijven foto's maken, dat komt wel slim.
Tja, ik heb met het paard meegedraaid, en geprobeerd tot 1/30 sec, maar zelfs op 1/40 was zelfs maar 1 op de 10 foto's scherp. Waarschijnlijk heb ik geen al te vaste hand
Comment