Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik zou zakken in Shutter speed en dan ook zakken in ISO...
En, misschien iets meer aandacht besteden aan je omzettingen, ze komen hier nogal grijs over. (Kan hier aan mijn scherm liggen ook).
Stond er idd nadien ook versteld van die 1/1000s. Had mijn toestel op A (aperture) staan (dus 2.8) door de wisselde lichtomstandigheden heb ik op bepaalde foto's slechts 1/30s over. Misschien heb ik teveel belicht op het witte kleed (spotmeting)??? Ik probeer meestal te belichten op het gezicht. Waarop doen jullie normaal je belichting? Normaal probeer ik iso 800 of iets meer. iso 1600 gebruik ik enkel bij gebrek aan licht. In dit geval was het idd niet nodig geweest. Hoe spelen jullie in op de wisselende licht omstandigheden??? werken jullie volledig manueel? Moet je dan niet constant de lichtmeter in de gaten hebben bij wisselende lichtomstandigheden?
Dat grijsgevoel heb ik niet op mijn scherm. Ik probeer zoveel mogelijk het zwart zwart te houden.
Er zijn zoveel mogelijke omstandigheden en doelstellingen dat ik geen vaste instellingen heb. Heel vaak wissel ik tijdens een concert ook van techniek.
Maar het vaakst gebruik ik spotmeting in combinatie met diafragmavoorkeuze.
Er zijn zoveel mogelijke omstandigheden en doelstellingen dat ik geen vaste instellingen heb. Heel vaak wissel ik tijdens een concert ook van techniek.
Maar het vaakst gebruik ik spotmeting in combinatie met diafragmavoorkeuze.
Dus basicly de instellingen die ik meestal gebruik.... Ik hoop dat ik nog wat kansen krijg om wat meer ervaring op te doen en wat meer te experimenteren. Bedankt voor de reacties!
Comment