Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtBij nummer drie stoort de piano me wat. Het is een groot donker vlak dat weinig bijdraagt aan de compositie.Last edited by vinstermik; 10 juli 2008, 09:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk berichtVraagje : 't Is altijd gemakkelijke te zeggen dit of dat stoort bij podiumoptredens. De piano staat er en je kan 'm niet verplaatsen en niet naar links of rechts om een foto te maken. Hoe zou jij dit in dit geval oplossen in de jiet een foto wil met wat ruimte rond de zanger toe? Gisteren was ik in Diest voor Fata Morgana. Het regende . Paraplu's stoorden...... Doe ze maar eens allemaal dicht.
Fotografie is ook op zoek gaan naar situaties en omstandigheden waarbij je goeie foto' s kunt maken. Dit aspect is voor mij zelfs belangrijker dan de omgang met je camera zelf. Om het bij de concertfotografie even te houden: voorbereidend werk om fotopassen te bemachtigen, vaak lange tijd op voorhand komen om een goeie plaats te bemachtigen, relaties leggen met concertorganisatoren en bands, de moeite doen om van standpunt te veranderen om ongewenste voorwerpen uit de weg te gaan enz..........
En dan kan het nog tegen zitten door een slechte belichting bijvoorbeeld, of een saaie band of muzikant.. Jammer, dan heb je pech.........maar door veel op pad te gaan kan het niet altijd tegen zitten. En van de nood kan je ook dikwijls een deugd proberen te maken.....door eens iets anders te proberen. Ook met 'slecht' licht kan je nog knallers maken......
Deze opmerkingen staan los van de getoonde foto's.....maar wou gewoon ff aanpikken bij de opmerking van Vinstermik.
Comment
-
Hoe zou jij dit in dit geval oplossen in de jiet een foto wil met wat ruimte rond de zanger toe?
Nu dien ik te reageren op de foto zoals ze hier op het scherm komt. In dit geval zou ik er links een stuk afcroppen, er is nog ruimte genoeg rond de zanger. Croppen tot halverwege zijn tekstblad of hoe heet dat.
Comment
-
Comment