Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soulsister DVD-cover, nu met het origineel ter vergelijking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Soulsister DVD-cover, nu met een paar alternatieven...

Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
    ah ok , mss hebbek miskeken, het is alleszinds een promotie dvd van nathalie & pointer sisters & shaggy , (en da was toch in het paleis eh) , maar heeft haar management ook een dvd campagne op hun eigen ..

nee nee tis zo een , euh ja hoe heet het zo een mega affiche die op een wand van een woning hangt

klaat het je weten
    Hi Kemizz, ik heb het even gecheckt en er loopt inderdaad een affichagecampagne met affiches van 20 m² gedurende 3 weken. Bedankt voor de tip. Je hebt een pint te goed als ik je eens tegenkom in het Paleis.
    Wat de kwaliteit van het hoofdbeeld op die affiche betreft: die is imho inderdaad ondermaats, omdat het beeld al een sterke crop is van het origineel (ca. 1/10), Die crop (van een beeld uit de 5D) was oorspronkelijk bedoeld voor de DVD-cover en advertenties in Dag Allemaal. Zo'n kleine uitsnit opblazen tot 20 m² is natuurlijk niet zo'n goed idee... De pixels kan je er zo afscheppen, bij manier van spreken. Ik had voor de affiche liever een ander beeld geleverd, maar blijkbaar moest het allemaal heel snel gaan. Zonde, er was nog keuze genoeg van betere beelden.

Comment

foto drie wordt ook gebruikt voor de promotie van het VTM-liveconcert, in een advertentie in Het Nieuwsblad en op tv.
      Last edited by Concertfoto; 13 april 2008, 09:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        Nee, niets gespiegeld, de belichting was zoals je ze hier ziet.
        had het niet over de belichting, ik had het eerder over de drumstellen in de achtergrond. Lijken een spiegeling, ook de flesjes water die er staan, lijkt ook een spiegeling. kan aan mij liggen hoor
        ik kan zelfs zwaar fout zijn maar anders heeft Michael schack wel veel geluk met zo 2 schoon drummekes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sloef1740 Bekijk bericht
          had het niet over de belichting, ik had het eerder over de drumstellen in de achtergrond. Lijken een spiegeling, ook de flesjes water die er staan, lijkt ook een spiegeling. kan aan mij liggen hoor
          ik kan zelfs zwaar fout zijn maar anders heeft Michael schack wel veel geluk met zo 2 schoon drummekes
          Nee, ook daar geen enkele spiegeling. Links is de percussie, rechts het drumstel van Schack, en Paul en Jan hebben ieder hun flesje.

Comment

Nee, ook daar geen enkele spiegeling. Links is de percussie, rechts het drumstel van Schack, en Paul en Jan hebben ieder hun flesje.
            No way: die achtergrond op de cover is echt wel geshopt!
            Dat is niet erg hoor - het had alleen iets minder duidelijk gekund

Comment

tlijkt idd hard gespiegeld ,

maar alleszinds , wie dit ook gedaan heeft , tis goed gedaan ,

Door dat wij hier allemaal 7000 keer naar dezelfde foto gaan kijken,
              dan nog eens elke pixel vier keer hebben omgedraaid , gaat zo een spiegelbeeld na een tijdje
              gaan opvallen, de normale gebruiker of kijker die zal die cover zien en zeggen wow , mooie foto ,

meer moet dat ni zijn
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
                tlijkt idd hard gespiegeld ,

maar alleszinds , wie dit ook gedaan heeft , tis goed gedaan ,

Door dat wij hier allemaal 7000 keer naar dezelfde foto gaan kijken,
                dan nog eens elke pixel vier keer hebben omgedraaid , gaat zo een spiegelbeeld na een tijdje
                gaan opvallen, de normale gebruiker of kijker die zal die cover zien en zeggen wow , mooie foto ,

meer moet dat ni zijn
                Aha! Excuus. Ik dacht dat het over de tweede foto ging (met de blauwe fond). Aan de coverfoto is inderdaad stevig geshopt - ik zie het nu ook pas! -, allicht door de grafisch ontwerper. Niet door mij, behalve natuurlijk wat met de levels en de saturatie gespeeld. maar trucages? Daar hebben we in ons soort business eerlijk gezegd de tijd niet voor. Ik lever per sessie binnen de 24 uur zo'n 150 beelden af, het zou wat worden als ik daar allemaal nog achtergronden en zo moest gaan bij'maken'... Ik moet af en toe nog slapen ook, hé... Maar zoals jullie zien zitten er op de reclamebureaus luitjes met meer tijd (en goesting). 't Is wel professioneel gedaan. Ik ben eens naar het origineel gaan kijken, en daar is alleen het drumstel rechts te bespeuren. Ik toon het hier even van zodra ik mijn vriend met niet-commerciële webspace kan bereiken.
                Last edited by Concertfoto; 14 april 2008, 20:16.

Comment

ik bedoelde dit zeker niet als negatieve comment hoor! ik vind de foto schitterend maar dat was het allereerste wat me opviel
                  de rest van de foto's is niets op aan te merken! ik ben nog altijd fan

Comment

Aha! Excuus. Ik dacht dat het over de tweede foto ging (met de blauwe fond). Aan de coverfoto is inderdaad stevig geshopt - ik zie het nu ook pas! -, allicht door de grafisch ontwerper. Niet door mij, behalve natuurlijk wat met de levels en de saturatie gespeeld. maar trucages? Daar hebben we in ons soort business eerlijk gezegd de tijd niet voor. Ik lever per sessie binnen de 24 uur zo'n 150 beelden af, het zou wat worden als ik daar allemaal nog achtergronden en zo moest gaan bij'maken'... Ik moet af en toe nog slapen ook, hé... Maar zoals jullie zien zitten er op de reclamebureaus luitjes met meer tijd (en goesting). 't Is wel professioneel gedaan. Ik ben eens naar het origineel gaan kijken, en daar is alleen het drumstel rechts te bespeuren. Ik toon het hier even van zodra ik mijn vriend met niet-commerciële webspace kan bereiken.
                    Daar ging ik wel vanuit hoor, dat jij dat niet had gedaan..
                    Het is idd proper gedaan - maar het blijft wel grappig als je erop let, die twee drumstellen.
                    En het spreekt vanzelf dat dat niet wilt zeggen dat er iets mis is met je foto's - integendeel.

Comment

Om te vergelijken - dit is het origineel:

Comment

Om te vergelijken - dit is het origineel:
                        Yikes - ze hebben Paul effenaf dichter bij Jan gezet. Tja - als ze tijd over hebben...
                        Maar geef mij toch maar de kleurtjes van je originele!
                        Leuk dat je de moeite doet om de originele ook nog 's te posten.

Comment

Re: Soulsister DVD-cover, nu met het origineel ter vergelijking

Het lijkt wel eenn spelletje "zoek de 7 verschillen".

Ze hebben links van Paul nog een spot bijgetoverd en het licht van eentje weggehaalt. Als je ze naast elkaar zet die de schijn van de originele spot nog duidelijk aan de linkerzijde van Paul. En de simbaal die rechts van Jan staat er links bij paul nog een opgeplakt . Waar ze zich allemaal niet mee bezig houden om een bijna onverbeterbare foto nog beter te maken...
                          We should be daredevils, not calculators (Arne Quinze)
                          * Nikon D90 * nikon 24-70mm * nikon 50mm * nikon 85mm * nikon SB-600 *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gemini_pieter Bekijk bericht
                            Het lijkt wel eenn spelletje "zoek de 7 verschillen".

Ze hebben links van Paul nog een spot bijgetoverd en het licht van eentje weggehaalt. Als je ze naast elkaar zet die de schijn van de originele spot nog duidelijk aan de linkerzijde van Paul. En de simbaal die rechts van Jan staat er links bij paul nog een opgeplakt . Waar ze zich allemaal niet mee bezig houden om een bijna onverbeterbare foto nog beter te maken...
                            Ook de pedaal aan Jan's voet is verdwenen. Veel werk aan geweest, en voor de cover is het zo wel meer geschikt. Al vind ik de symmetrie ook wel iets te opvallend. Maar zoals al gezegd: de koper van de DVD merkt dat niet eens op.

Comment

En daar steekt een fotograaf zijn tijd en werk dan in...
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                                En daar steekt een fotograaf zijn tijd en werk dan in...
                                In dit geval is dat niet zo erg, want het is toch niet één van mijn voorkeurbeelden. Mocht er aan de deze http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=202884 geprutst worden, dan zou ik het veel erger vinden.

Comment

Working...
                                X