Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nightwish @ Lotto Arena (23-03-2008)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nightwish @ Lotto Arena (23-03-2008)

canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Re: Nightwish @ Lotto Arena (23-03-2008)

Tweede 'kan erdoor' - de rest niet
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

en waarom niet als ik vragen mag? Het is altijd gemakkelijk om zoiets te zeggen, maar als de reden onbekend blijft, heb ik er ook niet veel aan.
      Ik vind de drie foto's meer dan geslaagd. De laatste misschien iets minder, omdat haar gezicht verdwijnt achter de microfoon, maar hetgeen op de achtergrond gebeurt, vind ik best leuk en 'toeval'.
      canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Niet scherp, overbelicht, rare kleuren...
        Dat van die micro (+hand) in het gelaat heb je gelukkig al zelf opgemerkt

Leer werken zoals bij nr 2 (ook nog voor serieus wat verbeteringen vatbaar, maar het is toch al een begin) en gooi de rest in de prullenmand
        Sorry voor de harde kritiek
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Niet scherp, overbelicht, rare kleuren...
          Dat van die micro (+hand) in het gelaat heb je gelukkig al zelf opgemerkt
          Zelfde mening, bovendien vind ik de achtergrond op de derde foto veel te druk. Welke instellingen heb je gebruikt?
          www.festivalnoise.be
          http://www.timmyhaubrechts.be

Comment

'k heb snel eens gekeken in de exif. Blijkbaar heb je bij alledrie dezelfde instellingen gebruikt: 1/200 en f2.8

Hier zijn 2 dingen goed aan: je hebt een deftige lichtsterke lens, en je gebruikt de M mode.

Nu, je kan die lens veel beter laten presteren in deze omstandigheden.
            Je foto's zijn een beetje overbelicht, laat dat in je voordeel werken als je ooit nog in dezelfde situatie komt.
            f2.8 is een heel dunne DOF, en bovendien is het waarschijnlijk het wijdste diafragma van je lens. Als je verkleint naar f3.5 of f4, gaat je DOF veel groter worden, en gaat je lens ook beter presteren.

Ik vind dat alledrie de foto's veel scherper mogen.
            Bij 2 is dat te vergeven omdat de compositie en het licht heel mooi is. (hier een beetje USM en je hebt een goeie!)
            1 en 3 kunnen beter van compo en uitdrukking.

Nog een laatste opmerking misschien: ik vind de tekst niet op de foto's passen. Kader errond en daarin de tekst!

Vooral blijven oefenen, en je zal zien dat je heel snel verbetert, en binnen een jaar kijk je terug naar deze foto's en ga je deze opmerkingen zelf maken

Tom
            ~TDN
            fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
              'k heb snel eens gekeken in de exif. Blijkbaar heb je bij alledrie dezelfde instellingen gebruikt: 1/200 en f2.8 Hier zijn 2 dingen goed aan: je hebt een deftige lichtsterke lens, en je gebruikt de M mode. Nu, je kan die lens veel beter laten presteren in deze omstandigheden. Je foto's zijn een beetje overbelicht, laat dat in je voordeel werken als je ooit nog in dezelfde situatie komt. f2.8 is een heel dunne DOF, en bovendien is het waarschijnlijk het wijdste diafragma van je lens. Als je verkleint naar f3.5 of f4, gaat je DOF veel groter worden, en gaat je lens ook beter presteren. Ik vind dat alledrie de foto's veel scherper mogen. Bij 2 is dat te vergeven omdat de compositie en het licht heel mooi is. (hier een beetje USM en je hebt een goeie!) 1 en 3 kunnen beter van compo en uitdrukking. Nog een laatste opmerking misschien: ik vind de tekst niet op de foto's passen. Kader errond en daarin de tekst! Vooral blijven oefenen, en je zal zien dat je heel snel verbetert, en binnen een jaar kijk je terug naar deze foto's en ga je deze opmerkingen zelf maken Tom
              Volledig ... maar dan ook hélemaal ... mee eens.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
                en waarom niet als ik vragen mag? Het is altijd gemakkelijk om zoiets te zeggen, maar als de reden onbekend blijft, heb ik er ook niet veel aan.
                Ik vind de drie foto's meer dan geslaagd. De laatste misschien iets minder, omdat haar gezicht verdwijnt achter de microfoon, maar hetgeen op de achtergrond gebeurt, vind ik best leuk en 'toeval'.
                Waarom niet? Natuurlijk mag je dat vragen. Hier gaan we:
                Eén kan er mee door, maar er is geen plaats genoeg in de kijkrichting. Bovendien is het beeld overbelicht.
                Twee en drie zijn uitermate onscherp, waarbij drie ook nog verschrikkelijk rommelig is. De zangeres is daar bovendien volledig verborgen achter haar micro en hand en dus onherkenbaar.
                Als je deze povere beelden zelf 'meer dan geslaagd' vindt, dan is er weinig kans op verbetering voor de toekomst. Ik zelf, bijvoorbeeld, vind mijn foto's zelden écht geslaagd. Laten we zeggen: een vijftal op de ca. 5.000 die ik ieder jaar lever. Eén op duizend, dus.
                Last edited by Concertfoto; 30 maart 2008, 14:03.

Comment

Tim, ik moet me spijtig genoeg aansluiten bij de meerderheid.

Mvg,

Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Tim: Zoals de rest.. sorry.

Maar ik wou je wel zeggen: blijf proberen, luister naar de anderen. Probeert wat ze zeggen (ik zeg niet 'doen'). Dan zie je later als ze gelijk of niet hebben.

Ik praat hier over ervaring

Success
                    Ollie
                    www.olliec.be

Comment

Working...
                    X