Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eurosong 2008 - Finale

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eurosong 2008 - Finale

Een dikke proficiat met je welverdiende HOF-foto!!
    facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andram Bekijk bericht
      jawadde, die eerste...kan zo op een poster voor een musical.
      Iedere keer als ik naar die foto kijk heb ik inderdaad ook hetzelfde gedacht.
      Prachtig.
      En een zeer welverdiende proficiat voor je Sandrine HoF
      Groetjes,
      Robert
      Last edited by Robur; 18 maart 2008, 19:40.
      Panasonic TZ 7 - FZ 35
      Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
        toch leuk als je net naast elkaar staat te fotograferen.
        Roland en hans, wat ik zo goed vind aan concertfotografie is dat je in moeilijke omstandigheden fotos maakt. Hans heeft voornamelijk gewerkt op Aperture priority op F/3.2 op een iso waarde van 1250. Maar hoe zit dat bij jou Roland ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Roland en hans, wat ik zo goed vind aan concertfotografie is dat je in moeilijke omstandigheden fotos maakt. Hans heeft voornamelijk gewerkt op Aperture priority op F/3.2 op een iso waarde van 1250. Maar hoe zit dat bij jou Roland ?
          Max 640 iso met min 1/100 seconde. dus altijd praktisch 2.8.(toestel ingesteld op S 1/100)
          Via photoshop "opgelicht" indien nodig. (laag dupliceren en "bleken" selecteren ( screen in 't engels?) Daardoor blijven details beter zichtbaar en ontloop je "uitgebrande" delen op je foto
          Wat de moeilijke omstandigheden betreft : voor Eurosong waren de "licht"omstandigheden aanvaardbaar tot zeer aanvaardbaar. Het enige waar je moest op letten waren de andere fotografen en rondlopende cameramannen.
          Last edited by vinstermik; 1 april 2008, 23:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
            Max 640 iso met min 1/100 seconde. dus altijd praktisch 2.8.(toestel ingesteld op S 1/100)
            Via photoshop "opgelicht" indien nodig. (laag dupliceren en "bleken" selecteren ( screen in 't engels?) Daardoor blijven details beter zichtbaar en ontloop je "uitgebrande" delen op je foto
            Wat de moeilijke omstandigheden betreft : voor Eurosong waren de "licht"omstandigheden aanvaardbaar tot zeer aanvaardbaar. Het enige waar je moest op letten waren de andere fotografen en rondlopende cameramannen.
            Vooral dat laatste heb je aan den lijve mogen ondervinden hé Roland... ZO een mot van een TV camera kan hard aankomen. Lichtomstandigheden waren inderdaad niet zo slecht.
            Zie ik je vrijdag op het Schlagerfestival?

Mvg,

Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Dank voor deze info. Alhoewel ik het liever zonder nabewerking wil doen.
              Fotos die je moet oplichten vertonen in het algemeen meer ruis als fotos met een stop hogere isowaarde genomen. Of heeft men mij hier verkeerd ingelicht ?

Comment

Zie ik je vrijdag op het Schlagerfestival?
                Mvg,
                Hans
                Yep, ik speel dan (weer) thuis. Vorige zondag DIT en DAT en nu alles mooi opgeruimd is .... 3 dagen iets anders.

Comment

Fotos die je moet oplichten vertonen in het algemeen meer ruis als fotos met een stop hogere isowaarde genomen. Of heeft men mij hier verkeerd ingelicht ?
                  Kijk eens, de lichtomstandigheden zijn niet altijd dezelfde bij zulke evenementen.
                  Je hebt NIETS hiervan zelf in de hand. Voor je het weet sta je in het donker of in een overvloed van licht. En dat verschil in kan mijn toestel zo vlug niet aan hoor. Dan liever wat bij oplichten tegen met uitgebrande plekken zitten.
                  www.vinstermik.be : veel ruis? Stuur maar een pm met je opmerkingen of hetgeen he vindt.

Comment

Buiten hier en daar wat croppen, contrast toevoegen en met de curves spelen doe ik ook liever zo weinig mogelijk bewerkingen.
                    Als je zo een 600 tot 1000 tal foto's moet doorlopen en daar dan een 300 tal moet uit selecteren neemt het al genoeg tijd in beslag.

Hans

Comment

Buiten hier en daar wat croppen, contrast toevoegen en met de curves spelen doe ik ook liever zo weinig mogelijk bewerkingen.
                      Als je zo een 600 tot 1000 tal foto's moet doorlopen en daar dan een 300 tal moet uit selecteren neemt het al genoeg tijd in beslag.

Hans
                      Wanneer tijd geen rol speelt en je dagdagelijks met je hobby kan bezig zijn ligt dit wel anders. 300-tal... dit hoeft voor mij niet hoor.
                      De kritieken zijn steeds positief, waarom veranderen van taktiek vraag ik mij dan af.
                      Last edited by vinstermik; 2 april 2008, 09:40.

Comment

Mja spijtig genoeg heb ik nog ander werk.
                        Voor eurosong had ik inderdaad rond de 300 foto's

Hans

Comment

Het steekt soms op een halve meter....Krijg ik nu de tweede prijs met DEZE

Proficiat.
                          Mik,

ik vind deze zelfs een tikkeltje beter: de hand van het danseresje rechts bevindt zich minder storend voor haar gezicht dan op de HOF-foto. Maar da's muggezifterij, hoor (mierenneukerij voor onze Noorderburen).

Comment

Kijk eens, de lichtomstandigheden zijn niet altijd dezelfde bij zulke evenementen.
                            Je hebt NIETS hiervan zelf in de hand. Voor je het weet sta je in het donker of in een overvloed van licht. En dat verschil in kan mijn toestel zo vlug niet aan hoor. Dan liever wat bij oplichten tegen met uitgebrande plekken zitten.
                            www.vinstermik.be : veel ruis? Stuur maar een pm met je opmerkingen of hetgeen he vindt.
                            Dus de lichtomstandigheden waren niet optimaal te noemen dan ?

Ik ben er niet zo profesioneel bezig om je hiermee te benaderen. Het feit is gewoon dat wanneer je fotos oplicht, je in de donkere partijen de ruis ook mee naar boven toverd. Of hou je hierbij rekening bij de omzetting ?

Ik stelde me me gewoon wat vragen bij concertfotografie, en nabewerking hoort daar ook bij. Ik heb nooit verteld dat jou fotos overdreven zijn van ruis.
                            Last edited by powerkiller; 2 april 2008, 11:38.

Comment

Ik ben er niet zo profesioneel bezig om je hiermee te benaderen. Het feit is gewoon dat wanneer je fotos oplicht, je in de donkere partijen de ruis ook mee naar boven toverd. Of hou je hierbij rekening bij de omzetting ?
                              Ik ben ook maar een amateurke hoor!
                              Daarom mijn link naar onze site : www.vinstermik.be/2008/index.htm bekijk de albums eens. Natuurlijk probeer je de ruis wat te minderen en ik hoop dat ik hierin wat slaag.

Comment

Dat is een zeer goede techniek van oplichten. Heb het eventjes geprobeerd op een albumfoto van me met goede resultaten.

Comment

Working...
                                X