Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ben op 29/12 ook es gaan proberen een paar goei fotokes te maken van de mannen van clouseau.
Verre van makkelijk , toch enkele die geslaagd zijn ...
of ?
Ik heb niks tegen foto's met scheve horizons in concertfotografie, integendeel. Maar de 'scheve hoek' moet wel een doel dienen, bijvoorbeeld om de compositie spannender te maken. Bij 1 en 2 is dit helemaal niet het geval, en stoort het m.i. dus. Bij 1 is er ook geen enkel verticaal of horizontaal anker-element: mocht - bijvoorbeeld - de arm van Koen nu horizontaal zijn geweest, dan was de 'helling' veel minder storend geweest. Dikwijls is het voldoende om de arm van een gitaar als enige haakse element in een scheefstaand concertbeeld te hebben, maar er moet wel een haaks element zijn, waar de blik zich op kan richten. Zoals de gitaar hier: http://www.concertpix.be/pages/inter...lartists25.htm, of de micro hier: http://www.concertpix.be/pages/inter...lartists37.htm. Tenminste, zo heb ik het altijd ervaren. Overigens technisch perfecte concertbeelden, daar niet van. Zeker nr. 3 is mooi.
Last edited by Concertfoto; 30 december 2007, 13:28.
Ja ook ik vind dit een rare HOF vermelding...
Deze foto's kunnen me namelijk niet bekoren.
Het scheve voegt niets toe aan de eerste 2 en de derde heeft teveel ruimte bovenaan.
Ik vind dat deze terecht in de hof staat Zelf had ik hem niet genomineerd maar ik vind het zeker geen verkeerde keuze, de foto viel me direct ook op tussen alle anderen en da's toch een pluspunt. Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik kom hier maar raar of zelden kijken, maar ik las dat het tweede plaatje in het HOF staat... 100% TERECHT m.i..
Het mag dan al een referentiepunt missen, maar toen ik deze reeks plaatjes zag, en vooral die tweede, vond ik ze meteen steengoed. Er zit enorm veel sfeer met zalige kleurtjes, en enorm veel detail in de plaatjes, Het tweede is net iets anders dan wat je hier gewoonlijk ziet, apart, door de manier waarop het gemaakt is. Proficiat.
Maar de 'scheve hoek' moet wel een doel dienen, bijvoorbeeld om de compositie spannender te maken. Bij 1 en 2 is dit helemaal niet het geval, en stoort het m.i. dus. Bij 1 is er ook geen enkel verticaal of horizontaal anker-element: mocht - bijvoorbeeld - de arm van Koen nu horizontaal zijn geweest, dan was de 'helling' veel minder storend geweest. Dikwijls is het voldoende om de arm van een gitaar als enige haakse element in een scheefstaand concertbeeld te hebben, maar er moet wel een haaks element zijn, waar de blik zich op kan richten.
Scherpe kritiek is veel gezegd, het is kritiek waar je wat van opsteekt ...
Zelfs helemaal niet als kritiek bedoeld, Gunther. Gewoon wat ervaring die ik probeer door te geven - op mijn soms wat botte manier, misschien. Probeer het maar eens, de volgende keer: je zal zien dat het beeld aan kracht wint. Succes!
Comment