Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De foto's zijn prachtig in tegenstelling tot het concert...dat was maar een makke boel !
Trouwens, zoals al eerder gezegd: een prachtige basgitaar, Sting !
Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71Bekijk bericht
ja 't is dermee da ze weer touren
ze hebben centen nodig voor nief materiaal
goeie reeks
'k dacht dat den 5D de ruisarmste was
Inderdaad, wat ruis betreft, is de Canon EOS 5D het absolute summum. Ik heb achtereenvolgens gehad: Nikon D1, D1H, D1X, D2X, D2H, D2Hs en Canon 1D mark IIN en - buiten de Nikon D1H (met zijn 2,7 megapixel CCD) komt er niets in de buurt van de 5D. Logisch: full frame, dus grote pixels en versterking van het signaal vlak na het opname-element.
ja maar voor een 5D zit er toch nogal wa korrel in de eerste
Dat klopt. De eerste is niet door de Imagenomic Noise Reduction software gehaald, de andere twee wel. En alle beelden zijn iets onderbelicht om geen 'uitgewassen' T-shirt te krijgen. Bij het optrekken van de donkere partijen ontstaat er dan wat meer kleurenruis. Als je echter kijkt naar een opname van de zelfde Sting van twee jaar terug (met Nikon D2X, zie http://www.concertpix.be/pages/inter...tlartists2.htm ), dan valt toch op dat daar nog meer kleurenruis in zit, en dat beeld is nog veel intensiever met anti-noise software bewerkt. Ik verscherp ook alle beelden in de Phase One raw-convertor en dat levert wat meer ruis op. Maar het blijft, zoals je zelf opmerkt, te vergelijken met 'korrel' van analoge film, en dan stoort me dat hoegenaamd niet. Zo lang er maar geen strepen of vlekken optreden.
Mooie oude gitaar.
Oude (bespeelde) gitaren zijn beter bespeelbaar ofzo, heb ik eens gehoord.
En mischien wat andere klank.
Dat heeft echt reden en niet dat ze niet genoeg centen hebben.
Mooie foto's.
Mooie oude gitaar.
Oude (bespeelde) gitaren zijn beter bespeelbaar ofzo, heb ik eens gehoord.
En mischien wat andere klank.
Dat heeft echt reden en niet dat ze niet genoeg centen hebben.
Mooie foto's.
Dat klopt. ik heb ooit eens over gitaren geluld met Steve Lukather, de gitarist van Toto. Die had ontelbare gitaren, maar hij koos ook meestal een oudere, omdat die 'ingespeeld' is. Het heeft te maken met de sleet van de frets en de afstand tussen de snaren en de hals, volgens hem. En natuurlijk heeft het ook met de emotionele band te maken, die een muzikant mettertijd met zijn instrument opbouwt.
ja 't is dermee da ze weer touren
ze hebben centen nodig voor nief materiaal
goeie reeks
'k dacht dat den 5D de ruisarmste was
Ik vind de ruis nog best te pruimen voor 1250 ISO. Is dit het volle beeld of is er gecropt? Als je vreselijke ruis en strepen wil zien, kijk dan eens bij de post met An Pierlé van Stone Puked bastard, hier wat verder. Niet te doen!
knappe foto's, knappe site met nog meer knappe foto's (vooral die van belle perez = geniaal )!
toch één opmerking al is het alleen wat de site betreft: de next-previous knopjes een vaste plek geven zou gemakkelijker werken (nu verspringen ze naargelang grootte foto)
Comment