Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerboats Zeebrugge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Powerboats Zeebrugge

Wow, wat een positieve reakties, terwijl als ik deze beelden bekijk, iets heb van, nee, mij zeggen ze niks. Ik vind ze technisch niet ok, en de compositie ligt me ook niet. Zo zie je maar dat meningen verschillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Wow, wat een positieve reakties, terwijl als ik deze beelden bekijk, iets heb van, nee, mij zeggen ze niks. Ik vind ze technisch niet ok, en de compositie ligt me ook niet. Zo zie je maar dat meningen verschillen.
      Altijd bereid om bij te leren! Vertel je me even wat jij technisch zou veranderen? (behalve het wat uitgebleekte wit in het schuim, komt door de compressie bi de verkleining). De compositie vand ik zelf ook niet ideaal: bij de eerste had ik de boten liever links in beeld gehad, en ook bij de twee andere zou ik liever meer ruimte vóór de boten hebben, maar... dan ben je de witte waterpluim er achter kwijt, en die is ook belangrijk voor de indruk van snelheid...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        Altijd bereid om bij te leren! Vertel je me even wat jij technisch zou veranderen? (behalve het wat uitgebleekte wit in het schuim, komt door de compressie bi de verkleining). De compositie vand ik zelf ook niet ideaal: bij de eerste had ik de boten liever links in beeld gehad, en ook bij de twee andere zou ik liever meer ruimte vóór de boten hebben, maar... dan ben je de witte waterpluim er achter kwijt, en die is ook belangrijk voor de indruk van snelheid...
        Mijn mening hé, je hoeft die niet te delen:

foto 1, lelijke verscherping in de golven, en teveel uitgebrande witte kopjes. De powerboats staan er dan weer niet scherp op. misschien iets mee moeten volgen met de boten?
        foto 2, achtergrond te zichtbaar, was een ideaal panshot.
        foto 3, ook weer het verscherpen, rond de heli een witte rand?
        De indruk van snelheid haal je volgens mij meer met panshots dan met high-speed shots.
        Misschien is het algemene beeld van te harde foto's en te weinig panning de beste samenvatting.
        Compositie is wat je zelf ervan maakt, die is niet slecht of goed, als we allemaal hetzelfde regeltje volgen is er niks meer aan natuurlijk.

Comment

Mijn mening hé, je hoeft die niet te delen:

foto 1, lelijke verscherping in de golven, en teveel uitgebrande witte kopjes. De powerboats staan er dan weer niet scherp op. misschien iets mee moeten volgen met de boten?
          foto 2, achtergrond te zichtbaar, was een ideaal panshot.
          foto 3, ook weer het verscherpen, rond de heli een witte rand?
          De indruk van snelheid haal je volgens mij meer met panshots dan met high-speed shots.
          Misschien is het algemene beeld van te harde foto's en te weinig panning de beste samenvatting.
          Compositie is wat je zelf ervan maakt, die is niet slecht of goed, als we allemaal hetzelfde regeltje volgen is er niks meer aan natuurlijk.
          Met de boten meevolgen bij wat langere sluitertijd zou inderdaad nog beter zijn geweest, maar in dit geval totaal uitgesloten, wegens 5 beaufort, golven van 1 meter en daardoor zeer onvast fotoplatform. Snelle sluitertijd was dus gewenst om bewegingsonscherpte te compenseren. Vanop een vast platform (de dijk, een appartement, de pier,...) had dit wel gekund, maar de opdrachtgever wil dat de locatie van het gebeuren duidelijk zichtbaar is, dus is opnemen vanop een boot de enige optie. Vergelijk met de shots van Jord: die zijn inderdaad scherper (vast platform), maar er is geen herkenningspunt van de kust. In opdracht werken brengt nu eenmaal soms beperkingen mee. De verscherping is niet hinderlijk in de full-size beelden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
            De verscherping is niet hinderlijk in de full-size beelden.
            Heb je die foto 1 niet ergens staan in originele vorm?

Comment

Heb je die foto 1 niet ergens staan in originele vorm?
              Nee, op onze site staan alleen maar concertbeelden.

Comment

Euh, om terug te keren naar de foto's... Die zijn wel heel goed hoor
                Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Voor mij moest je dit niet doen hoor Rudy

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

ziet er goed uit. alleen heb ik gevoel bij de eerste foto.. dat er niet goed is gephotoshopt...boven de snuit van de boten is er een heldere zeem bij te pas... vergeten bij te werken met het laag masker? zwart/wit zou ook mooi zijn.. en dan met beetje paint with light om de boten eruit te halen?

groeten
                    Tomppa
                    1D MARK3...5Dmk2 ...40D...20D... 70-200 L 2.8 IS... [B]16-35L 2.8 II... 85mm 1.8... 24LL1.4 II...400 f5.6L...[B]50mm 1.4...15mm fisheye[B]... 3x EX580 II... Pocket wizards http://www.tompalmaers.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomppa Bekijk bericht
                      ziet er goed uit. alleen heb ik gevoel bij de eerste foto.. dat er niet goed is gephotoshopt...boven de snuit van de boten is er een heldere zeem bij te pas... vergeten bij te werken met het laag masker? zwart/wit zou ook mooi zijn.. en dan met beetje paint with light om de boten eruit te halen?

groeten
                      Tomppa
                      De witte zweem boven de boten is spray van het water. Heb er niet te veel aan gewijzigd...

Comment

Die eerste vind ik prachtig qua licht en sfeer. Er zou wel aan de onderkant een stuk af mogen. Dit zijn nèt teveel golven waardoor de foto niet in balans is. Jammer is wel, dat de boten er niet scherp op staan. Van de andere kant, het maakt de boel wel dynamischer.
                        De tweede vind ik prima in orde, misschien technisch het beste (scherp en goed moment)
                        De derde vind ik niets. Grappig, die helikopter, maar een flinke verscherpingshalo rond de kopter en boot (maakt niet uit of je het bij de originele niet ziet - hier zie je het wel), een boeg van een tweede boot erbij en compositietechnisch helemaal niet interessant.

Tja - die eerste doet het hem voor mij vanwege de sfeer.
                        meer over mijn fotografie is te vinden op
                        http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                        X