Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chris Isaak, AB, deel 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chris Isaak, AB, deel 2

    nog een paar van dit optreden, voor Mexicano en andere geïnteresseerden hierbij de instellingen van rawshooter. Deze foto's zijn niet ontruist.
    (c) Stefaan Van Slycken & www.damusic.be


    exposure compensation +1,13, fill light +20, shadow contrast +61, hilight contrast 0. Bemerk: 165mm F6, op 1/80e


    exposure +0,55, shadow contrast 35, hilight contrast -100 (de gitaar blonk anders te hard). Wel met de 70/2.8 getrokken, iso800.


    hier ook iets gelijkaardigs: exposure +0,8, shadow contrast 52, hilight -100.
    Die microfoon zou ik misschien nog willen wegwerken.
    Ook hier weer: 230mm F6.3, op 1/50e!

    Natuurlijk zijn de 100% crops niet zo scherp dat je je eraan kan snijden... maar ik ben sedert de laatste twee concerten die ik fotografeerde toch geschrokken van de bruikbare kwaliteit met mijn niet-professionele materiaal...
    Last edited by vanslycken; 25 april 2007, 22:06.

  • #2
    Re: Chris Isaak, AB, deel 2

    Het raadsel wordt nog groter
    Ik ken RAWshooter eigenlijk niet (zelf gebruik ik Capture One), maar veronderstel toch dat je bedoelt dat je de (onder)belichting hebt opgetrokken
    En dan dat resultaat (ruis) met een D70

    Foto's zelf kunnen me minder boeien (zal aan de artiest liggen zeker)
    Last edited by mexicano; 26 april 2007, 08:34.
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Chris Isaak, AB, deel 2

      Zoals in je vorige reeks zie ik toch vooral in de blauwe partijen (Blue hotel) ruis. Maar wat me vooral verbaast is dat je daar met zo weinig licht met de Bigma kan werken, en dan is de ruis er maar bij hé

      Comment


      • #4
        Re: Chris Isaak, AB, deel 2

        Die laatste vind ik heel goed hoor! je ziet zelfs het zweet op z'n voorhoofd.

        Wel zou ik er de micro wegshoppen...stoort een beetje en je kan niet veel meer croppen. Je hebt een zwarte achtergrond, dus dat kan eenvoudig en gaat de foto echt beter maken.

        2e is ook ok, maar de 1ste vind ik wat minder aanspreken...
        ~TDN
        fotoblog: www.tdn9.be

        Comment

        Working...
        X