Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

    had wel ergens gelezen dat de ruis op de D50 beter is dan de D70..
    kan iemand dit weerleggen/bevestigen?

    zou op 25/03 werken met mijn D50 (of D70 van schoonpa)
    met tamron 28-75 f2.8 en 50mm f1.4.
    Indien ik de instellingen al degelijk staan heb, hoop ik met toestel er toch iets uit te halen..
    enja, ik besef ook goed als ik 300 foto's neem er misschien voor mij als beginner slechts een 20-tal gelukt zullen zijn.
    dus voor mij is het gedeelte "fotograaf" voorlopig meer de factor welke mijn foto's zal doen mislukken vermoed ik..

    maar het is eigenlijk niet hoofzakelijk voor mij dat ik het doe..
    het is om mijn schoonpa de uitleg te kunnen geven ivm optredens hoe hij iet of wat resultaat kan halen & de sfeer op een SD op te snuiven..

    tuurlijk hoop ik zelf wel iets te leren natuurlijk, wat ik ook kan gebruiken..
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

    Comment


    • #17
      Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

      Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
      zou op 25/03 werken met mijn D50 (of D70 van schoonpa)
      met tamron 28-75 f2.8 en 50mm f1.4.
      Indien ik de instellingen al degelijk staan heb, hoop ik met toestel er toch iets uit te halen..

      Je gaat zondag het meeste plezier beleven aan je 50mm 1.8

      Toch even opletten en ook foto's leren nemen met je andere lens
      Je gaat op 'echte' concerten nooit de omstandigheden benaderen die je op deze SD wél krijgt ( )

      Zondag moet het perfect mogelijk zijn op ISO 800 (en misschien zelfs wel op ISO 400) te werken. Gekoppeld aan F2.0 (diafragma ietsje dichtdraaien) is dit een ongekende luxe. Bovendien kan je zowat overal bewegen, zelfs op het podium, wat bij 'echte' concerten uitgesloten is...

      Tot dan
      Last edited by mexicano; 19 maart 2007, 16:15. Reden: spellingsfoutje
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #18
        Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

        Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht



        Je gaat zondag het meeste plezier beleven aan je 50mm 1.8

        Toch even opletten en ook foto's leren nemen met je andere lens
        Je gaat op 'echte' concerten nooit de omstandigheden benaderen die je op deze SD wél krijgt ( )

        Zondag moet het perfect mogelijk zijn op ISO 800 (en misschien zelfs wel op ISO 400) te werken. Gekoppeld aan F2.0 (diafragma ietsje dichtdraaien) is dit een ongekende luxe. Bovendien kan je zowat overal bewegen, zelfs op het podium, wat bij 'echte concerten uitgesloten is...

        Tot dan

        wat bedoel je met foto's te leren nemen met de andere lens?
        bedoel je hiermee dat je iso dient op te drijven maar dit als resultaat zal hebben dat ruis zal vermeerderen?
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

        Comment


        • #19
          Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

          Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
          wat bedoel je met foto's te leren nemen met de andere lens?
          bedoel je hiermee dat je iso dient op te drijven maar dit als resultaat zal hebben dat ruis zal vermeerderen?
          Ik bedoel dat je 50mm niet altijd geschikt zal zijn wat compo betreft op andere concerten (bvb als je te een laag standpunt hebt tov de artiest, om maar iets te noemen)
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #20
            Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

            3 prachtige foto's
            Nikon materiaal

            Comment


            • #21
              Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
              Ik bedoel dat je 50mm niet altijd geschikt zal zijn wat compo betreft op andere concerten (bvb als je te een laag standpunt hebt tov de artiest, om maar iets te noemen)
              maar met deze (tamron) lens zal het dus moeilijker zijn daar ik 'slechts' f2.8 heb ipv 1.4 of 1.8?
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • #22
                Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                Nee, dat bedoel ik niet; maar je gaat gewoon meer plezier hebben aan je 50mm omdat je zo dicht bij de artiesten kan komen
                (en je een betere ISO behaalt) - het concept van MM is gewoon schitterend (ik was er vorig jaar ook al bij)
                Last edited by mexicano; 19 maart 2007, 16:17.
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #23
                  Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                  In zo´n moeilijke omstandigheden zo´n superfotos´maken, chapeau!
                  Zo te zien hebben ze er echt plezier in die gasten
                  Voor mij heeft nr 3 de voorkeur
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                    Nee, dat bedoel ik niet; maar je gaat gewoon meer plezier hebben aan je 50mm omdat je zo dicht bij de artiesten kan komen
                    (en je een betere ISO behaalt) - het concept van MM is gewoon schitterend (ik was er vorig jaar ook al bij)
                    zie hier idd ook goe zitten
                    wie mij dan af en toe even kan bijsturen is altijd welkom!
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                    Comment


                    • #25
                      Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                      Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                      zie hier idd ook goe zitten
                      wie mij dan af en toe even kan bijsturen is altijd welkom!
                      dus houden we de rest van de discussie voor zondag hé stroedel en mexicano

                      Comment


                      • #26
                        Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                        dus houden we de rest van de discussie voor zondag hé stroedel en mexicano
                        tussen pot en pint moet dit wel lukken..
                        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                        Comment


                        • #27
                          Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                          Hey Jowan, betààl jij die gasten van het licht om altijd voor die prachtige blauwe fonds te zorgen? Weeral massa's sfeer, perfecte compo's, technisch af, enz...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                            Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                            Hey Jowan, betààl jij die gasten van het licht om altijd voor die prachtige blauwe fonds te zorgen? Weeral massa's sfeer, perfecte compo's, technisch af, enz...
                            Bedankt voor je comment

                            Eigenlijk had ik met het blauw achtergrondlicht hier wel geluk idd, maar het mes snijdt langs twee kanten, in de gezichten scheen warm oranje licht. Gelukkig kan je met lightroom die tinten qua saturatie zodanig terugdrijven zodat je opnieuw aanvaardbare huidtinten krijgt. Dit kan natuurlijk alleen als er op de achtergrond geen warm oranje licht schijnt

                            In het vervolg topic kan je zien bij de eerste opname dat het wel niet altijd zo mooi licht was. Maar die wou ik niet achterwege laten wegens de gelaatsuitdrukking.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                              Hele mooie foto's. Voor mij nummer 3, ook al is het niet The Man zelf. Die accordeon, subliem !

                              Is lang geleden dat ik hem bezig gezien heb, Eliott. Was het goed ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Elliott Murphy Band @ Ancienne Belgique

                                spot of CW gebruiken
                                AF-C of AF-S naar keuze
                                ISO800 (of meer of minder naar gelang lichtomstandigheden)
                                diafragmavoorkeuze F2.8 of grotere opening (1.8 bvb)
                                RAW
                                rook wegblazen
                                overzichtsfoto's en close-ups
                                gitaarnek volledig erop
                                smoelentrekkers altijd tof
                                voor metal: headbangende gitarist is de max voor een dynamisch shot
                                indien mogelijk fotograferen aan de zijkant voor de drummer bvb
                                klapke doen met lichtmensen om ni te overdrijven met rood licht
                                afwisselend recht en schuin kadreren
                                vast focusveld met focus op gezicht
                                Last edited by Dirtyharry71; 23 maart 2007, 11:24.
                                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                                Comment

                                Working...
                                X