Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

parktheaterfestival Lokeren - firsttime dSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • parktheaterfestival Lokeren - firsttime dSLR

    Gisteren een camera gekocht, vandaag m'n eerste stapjes gezet.
    Het was gelukkig mooi weer dus ben'k op m'n fiets gesprongen want in Lokeren is het parktheaterfestival (zie de website van de sinfras.

    Ik heb tamelijk wat foto's genomen maar er waren er maar enkele die ik echt goed vond (toch voor een eerste keer )

    In totaal had ik 5 naar mijn mening aanvaardbare foto's maar het forum legt een keuze van 3 foto's op, een regel waar ik me dus aan zal houden.

    #1
    Die waren onmogelijk in beeld te krijgen zonder een hele hoop mensen errond maar qua kleurtjes heb ik de hele dag niets beter gevonden:


    #2
    deze was het grappigst (en meest akrobatisch ook). Ik vind dat ik ook een beetje de beweging heb kunnen vastleggen (het kan ook iets anders zijn ):

    (een andere toont beter de context, maar minder de beweging. Die acrobaat was constant aan het drinken een lalde een taaltje dat me aan Russisch deed denken, hier zwiert hij aan z'n paal met een van z'n vele flessen

    #3
    The tears of a clown?
    Deed me een beetje denken aan de 'slava snow show' voorstelling die ik ooit zag. Triestige clowns zijn zoveel sterker qua emoties...

    En deze foto drukt me met de neus op de feiten, ik moet met scherptediepte leren werken!!
    En voor degenen die het onderwerp in deze foto te gecentreerd vinden heb ik nog dit exemplaar


    Dat waren dus eigenlijk 5 foto's voor degenen die het een klik waard vinden.

    Ik weet (en hoop) dat er hier goede opbouwende commentaar te vinden is, ik hoop een betere serie te kunnen inleveren.
    (jammer genoeg heb ik niet aan de challenge gedacht, er was nochtans mooi straattheater).

  • #2
    Re: parktheaterfestival Lokeren - firsttime dSLR

    Misschien is het handig om eerst en vooral bij elke foto al eens de exif te vermelden. Scherpte van alle foto's is niet bepaald goed, wat volgens mij ook aan de slechte compressie ligt. Nummer 2 is sowieso onscherp, wat veroorzaakt wordt door een te lange sluitertijd. Compo en DOF bij 1 en 3 zijn helaas ook niet echt super...
    "Een objectieve kijk op een subjectieve werkelijkheid"

    Website: http://www.andreasgijbels.be | Blog: http://andreasgijbels.blogspot.com

    Comment

    Working...
    X