Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nijlgans

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nijlgans

... ook een zeer sterk opkomende excoot .
    Deze agressievelingen kunnen een groot aantal van de inheemse eenden- en ganzensoorten uit een gebied weren.
    Deze namiddag vond ik er 32 op een akker te Meilegem.
    Dit is er ééntje van.

groeten,
    Gunther
    Canon 7D
    Sigma APO Macro F/2.8 150mm
    Canon F/4 17-40mm

Re: Nijlgans

Knappe foto Gunther
    Groetjes Christianne
    Christianne's fotoweb
    BD0243nl

Comment

Een beetje veraf, maar toch een mooie ! Mooie kleuren!

Grtz,Fabienne
      Wie zijn deugdzaamheid enkel draagt als zijn zondagse kleren kan beter naakt gaan.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

mooi beest en knappe dof Gunther
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

toch eventjes bijvermelden dat dit om een digiscoopbeeld betreft.
          Zijnde, het fototoetstel gemonteerd op een foto-adapter achter een Leica Televid vogeltelescoop.
          Dit zijn geen superbeelden ( mist af en toe wel de scherpte) , maar ik kan er best mee leven.
          Dit zijn voor mij veelal herinneringen van dieren en vogels die bij in de buurt zijn waargenomen.
          Ik ga er toch nooit een poster van 50X 70 van laten maken voor in mijnen living te hangen
          Maar ik doe wel mijn best om de foto's er zo goed mogelijk te laten uitzien.

Gunther
          Canon 7D
          Canon F/4 17-40mm

Comment

Knap gedaan!
            Zou wel de kleurverzadiging iets naar beneden halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther
              toch eventjes bijvermelden dat dit om een digiscoopbeeld betreft.
              Zijnde, het fototoetstel gemonteerd op een foto-adapter achter een Leica Televid vogeltelescoop.
              Dit zijn geen superbeelden ( mist af en toe wel de scherpte) , maar ik kan er best mee leven.
              Dit zijn voor mij veelal herinneringen van dieren en vogels die bij in de buurt zijn waargenomen.
              Ik ga er toch nooit een poster van 50X 70 van laten maken voor in mijnen living te hangen
              Maar ik doe wel mijn best om de foto's er zo goed mogelijk te laten uitzien.

Gunther
              Volgens mijne vogelboek (nieuw) staat de nijlgans bij de zeldzame soorten en toevallige dwaalgast.

Wat niet wegneemt dat het toch een mooi plaatje is, ook al is het getrokken met een digiscoop.

Je ziet mooi hoe dat de DOF-lijn loopt in het gras. Misschien zijn er met zo een digiscoop toch prachtige beelden te maken als je je er op toe legt?

Mooi
              Groetjes
              ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
                Een beetje veraf, maar toch een mooie ! Mooie kleuren!

Grtz,Fabienne
                Wie zijn deugdzaamheid enkel draagt als zijn zondagse kleren kan beter naakt gaan.
                Al een keer of vijf ook geprobeerd ze te benaderen maar ik kom niet dichter dan honderd meter. Verschrikkelijk alert.
                On Topic : voor digiscoop is dit van behoorlijke kwaliteit
                (Leica apo televid is natuurlijk één van de betere digiscopen)
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                  Volgens mijne vogelboek (nieuw) staat de nijlgans bij de zeldzame soorten en toevallige dwaalgast.

Wat niet wegneemt dat het toch een mooi plaatje is, ook al is het getrokken met een digiscoop.

Je ziet mooi hoe dat de DOF-lijn loopt in het gras. Misschien zijn er met zo een digiscoop toch prachtige beelden te maken als je je er op toe legt?

Mooi
                  Beste Jo, ik weet niet welke boeken jij hanteert, maar bij mijn weten is de Nijlgans absoluut niet zeldzaam. Mischien is de soort op bepaalde plaatsen talrijker dan elders. Hier in de Flevopolder wemelt het van de Egyptische soort. Het is een vanouds ontsnapt exemplaar dat zich zeer goed weet te handhaven en overal broedgelegenheid vindt.

De foto vind ik klasse voor een digiscoopplaat. Je werkt met zeer grote brandpuntsafstanden vergelijkbaar met soms wel 2000 mm of meer. Om dat allemaal stil te houden is niet echt gemakkelijk! Ik heb het wel eens geprobeerd, maar met veel mindere resultaten. De compo vind ik hier wel mooi gekozen.

Richard
                  www.richardburgmeijer.nl

Comment

De foto is genomen zo een half uur voor zonsondergang.
                    Daarom is de kleur zo een beetje raar ....

Ik kon echter niet dichterbij komen bij die Nijlganzen.
                    Van bij de minste teken van gevaar zijn ze de lucht in !!!
                    Maar ik vond dit wel een leuke foto omdat het ook zo een beetje zijn omgeving werd weergeven waar dat beest op dat moment zich bevond.

Het moet niet altijd detailrijk en foto-vullend zijn....

Gunther
                    Canon 7D
                    Canon F/4 17-40mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Richard 09
                      Beste Jo, ik weet niet welke boeken jij hanteert, maar bij mijn weten is de Nijlgans absoluut niet zeldzaam. Mischien is de soort op bepaalde plaatsen talrijker dan elders. Hier in de Flevopolder wemelt het van de Egyptische soort. Het is een vanouds ontsnapt exemplaar dat zich zeer goed weet te handhaven en overal broedgelegenheid vindt.

Richard
                      Mijne vogelgids is nieuw van kerstmis en is een Nederlandse uitgave van "Capitool Natuurgidsen" namelijk "Vogels van Europa".

Een citaat: ....tegenwoordig is het een vrij schaarse broedvogel in geheel Nederland...........In Europa is het een dwaalgast

Of hebben de hollanders mij weer beduveld?

Grapje
                      Groetjes
                      ----JO

Comment

Working...
                      X