Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parus caeruleus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Parus caeruleus

    mooi, mooi !

    Comment


    • #17
      Re: Parus caeruleus

      Heel mooi plaatje van een klein, blauw wondertje.
      www.richardburgmeijer.nl

      Comment


      • #18
        Re: Parus caeruleus

        'kWil nie moeilijk doen want 't is best een leuke prent maar toch vind ik dat er een beetje een vaal gele zweem over hangt

        Comment


        • #19
          Re: Parus caeruleus

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
          'kWil nie moeilijk doen want 't is best een leuke prent maar toch vind ik dat er een beetje een vaal gele zweem over hangt
          Bedankt voor deze bemerking Hans. 't Zijn mijn eerste foto's met deze lens en ik kan nog veel bijleren.

          Hoe zou jij die zweem wegwerken?
          Meer foto's op mijn website

          Comment


          • #20
            Re: Parus caeruleus

            Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
            Bedankt voor deze bemerking Hans. 't Zijn mijn eerste foto's met deze lens en ik kan nog veel bijleren.

            Hoe zou jij die zweem wegwerken?
            Mijn ervaring is dat Sigma lenzen een beetje aan de gele kant zijn (zo ook mijn macro lens) in vergelijking met vb Canon glas.

            Ik weet niet als je in RAW mode werkt maar een beetje spelen met de witbalans in de RAW converter kan al heel veel helpen.

            Ik heb echter absoluut geen ervaring met Nikon RAW. Ikzelf werk met Capture 1.

            Comment


            • #21
              Re: Parus caeruleus

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
              Mijn ervaring is dat Sigma lenzen een beetje aan de gele kant zijn (zo ook mijn macro lens) in vergelijking met vb Canon glas.

              Ik weet niet als je in RAW mode werkt maar een beetje spelen met de witbalans in de RAW converter kan al heel veel helpen.

              Ik heb echter absoluut geen ervaring met Nikon RAW. Ikzelf werk met Capture 1.
              Goed om weten van die Sigma lenzen Nu, op het moment van de opname stond de zon al vrij laag en gaf ze een oranje gloed. Dat zie je goed op de bamboe in de achtergrond. Dit zal ook wel meespelen.

              Ik werk afwisselend in RAW en JPEG (fine). Deze is in JPEG gemaakt. Ik zal nog eens wat spelen met de levels.
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #22
                Re: Parus caeruleus

                Mooie scherpe opname!
                Zou niet meer met de levels spelen, deze staan goed. Zelf zou ik eerder het pallet selective color gebruiken.

                Comment

                Working...
                X